بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7864
تعداد نظرات:۵۰ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 آبان 93 1:33 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث/

سهم صفر درصدی شهرستان کنگان از نیروهای آتش نشانی بندر سیراف/مردم سیراف معترض هستند

اختصاصی ثلاث- مردم سیراف از نحوه جذب نیرو در آتش نشانی ورودی سیراف توسط منطقه ویژه اقتصادی پارس ناراضی هستند

به گزارش ثلاث  با استقرار بزرگ ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و… کشور در منطقه و ایجاد فرصت های زیاد شغلی، همچنان اشتغال یکی از دغدغه های بسیار مهم جوانان شهرستان کنگان است.

وجود منطقه ویژه پارس بنا به اذعان خیلی از مسئولین و مردم، هم فرصتی برای منطقه بوده و هم تهدید!

چنانچه بخواهیم انصاف را در مطلب مان رعایت کنیم باید از تفاهمنامه منطقه ویژه اقتصادی پارس با پیام نور کشور جهت ارتقا دانشگاه پیام نور کنگان به مرکز بین الملل به عنوان یک فرصت و یک کار بسیار مثبت اشاره نمود و از این بابت از مسئولین هر دو طرف به خصوص مهندس یوسفی مدیر عامل منطقه ویژه در کنار نماینده مردم جنوب استان بوشهر و فرماندار کنگان تقدیر ویژه ای به عمل آورد و به انجام این موضوع تا یک سال اینده امیدوار بود( البته چنانچه تغییرات پی در پی مدیریتی باعث اتفاق خاصی نشود).

 

اما بعضی جاها نیز گلایه های مردمی وجود دارد که با اندکی تدبیر نیز می شود آن را حل کرد.

آتش نشانی ورودی سیراف (۲)

منطقه ویژه اقتصادی پارس چندی پیش مبادرت به شروع ساخت ساختمان اتش نشانی در ورودی شهر سیراف کرد.

هر چند برای ساخت این آتش نشانی، شهرداری سیراف مدعی بود که منطقه ویژه باید مجوز ساخت را از شهرداری سیراف بگیرید، ولی منطقه ویژه زیر بار آن نرفت.

منطقه ویژه با عنوان این موضوع که مکان در نظر گرفته برای این آتش نشانی در محدوده شهری سیراف نیست و فقط در حریم شهری آن است، از زیر بار اخذ مجوز ساخت از شهرداری سیراف شانه خالی کرد.

با توجه به اینکه طبق اعلام منطقه ویژه اقتصادی پارس، نیروهای تشکیل دهنده این آتش نشانی را فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد استان با گذراندن دوره مهارت ایمنی و آتش نشانی تشکیل خواهند داد، این موضوع مورد اعتراض جوانان و شورای اسلامی شهر سیراف قرار می گیرد.

آتش نشانی ورودی سیراف (۱)

یکی از جوانان سیرافی ضمن اعتراض به این موضوع، به خبرنگار ثلاث  گفت: با توجه به استقرار آتش نشانی مذکور در حریم شهری سیراف، توقع می رود در ابتدا از فرزندان شهید و جانباز شهرستان استفاده شود و در مرحله دوم از جوانان سیرافی و شهرستان کنگان برای تامین نیروی این مکان بهره گیری شود.

وی که نخواست نامش برده شود، اظهار داشت: ما هیچ نوع فراخوانی در خصوص این اتش نشانی در هیچ سایت و پرتال و خبرگزاری استانی مشاهده نکرده بودیم و اگر ممکن است اول بگویند که تاریخ این فراخوان اشتغال چه زمان بوده است که این خود باعث بروز شایعاتی شده است.

این شهروند سیرافی ضمن اشاره به عدم استفاده از حتی یک نیرو از شهرستان کنگان در این اتش نشانی، تصریح کرد: این واقعا کم لطفی است که در دو قدمی منزلمان شرایط اشتغال وجود

۳دارد ولی با قوانین سخت گیرانه، حتی از یک نیروی شهرستان کنگان هم در آن استفاده نکنند.

وی گفت: تمام این شرایطی که گذاشته شده به نوعی باعث عدم جذب نیروی بومی است. تبعات این تصمیم و اعتراض جوانان سیراف هرچه باشد، بر عهده منطقه ویژه اقتصادی پارس خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حال توقع جوانان شهرستان کنگان این است که اشتغال در این آتش نشانی حق مردمی است که سال ها مشکلات و تبعات مختلف حضور مهمانی بنام پارس جنوبی را با پوست و گوشت خود لمس کرده اند.

این شهروند سیرافی گفت: بهانه هایی که برخی مسئولین شهرستان کنگان در این داستان بر زبان می آورند از همه این ماجراها جالب تر است. آیا نقش مسئول منطقه، ارائه بخشنامه پارس جنوبی در خصوص شرایط جذب نیرو در محدوده مسئولیتی ان ها( شهرستان کنگان) برای متقاعد کردن جوانان شهرستان است؟ واقعا جای بسی تعجب و سوال دارد زیرا توقع بجای جوانان منطقه این است که مسئولین باید از حق مسلم مردم منطقه دفاع کنند نه اینکه بخشنامه های این نهاد و آن سازمان را برای جوانان خود علم کنند.

آتش نشانی ورودی سیراف (۳)

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در زمان وزارت آقای رستم قاسمی وزیر سابق نفت، موفق به اخذ مجوز جذب ۷۰ نفر از خانواده شهدا برای کل استان بوشهر در بخش های مرتبط با وزارت نفت شدیم.

حجت الاسلام محمد بحرانی گفت: پس از آن با رایزنی های مختلف موفق به تزریق تعدادی از اعضای خانواده شهدا مطابق با تخصص و مدرک و نیز طبق اعلام نیاز صنعت با این مجوز در پارس جنوبی شدیم.

وی افزود: نصف این سهمیه در آن سال ها استفاده شد و ۳۵ نفر باقی مانده نیز با توجه به تخصص آنها در صنعت بکارگیری شدند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان کنگان گفت: طبق قانون، اولویت استخدام با فرزندان شهدا است و به مجرد اعلام استخدامی، برای اخذ سهمیه ۲۵ درصد خانواده شهدا و ۵ درصد رزمندگان از طریق اداره اشتغال بنیاد شهید استان ورود می کنیم.

بحرانی گفت: گفته هایی مبنی بر اعلام نیاز برای جذب نیرو توسط آتش نشانی سیراف که زیر نظر سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس مدیریت می شود، مطرح شده است که ادعاهای مطروحه صحت ندارد و اگر هم اعلام نیازی داشته باشند بنیاد شهید شهرستان نیرویی مطابق با کار آتش نشانی در لیست انتظار برای اشتغال ندارد.

وی گفت: ادعاهایی مبنی بر آموزش این نیروها قبل از جذب وجود دارد که مطمئناً هیچ نهادی قبل از جذب نیرو اقدام به آموزش افراد نمی کند و این ادعا عملا رد می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان افزود: چندی پیش بنیاد شهید با استفاده از سهمیه عنوان شده قریب به ۳۵ نیرو را در شرکت های زیر مجموعه سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس مشغول بکار کرد.

بحرانی ادامه داد: علاوه بر این موضوع ۱۶ نفر از شهرستان کنگان از فرزندان شهید و جانباز ۲۵ درصد به بالا برای نیروی خدماتی بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه معرفی و جذب شدند.

وی گفت: در کل شهرستان کنگان فرزند شهید و جانباز ۲۵ درصد به بالا که بیکار بوده و دارای مدرک مرتبط با آتش نشانی برای معرفی وجود ندارد در عین حال امکان دارد از بنیاد شهید استان نیروهایی برای تزریق به این آتش نشانی معرفی کرده باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان گفت افزود: بانک اطلاعاتی جامعی از جامعه هدف ما متشکل از خانواده شهدا و نیز جانبازان ۲۵ درصد به بالا با عنوان سجایا در سطح کشور ایجاد شده است که به مجرد اعلام نیاز نیرو مطابق با مدرک افراد، همکاران ما وارد عمل شده و به این عزیزان پیشنهاد کار می دهند.

آتش نشانی ورودی سیراف (۴)

رئیس شورای اسلامی بندر تاریخی سیراف در گفتگو با خبرنگار ثلاث در این خصوص اظهار داشت: مجموعه شورای اسلامی شهر سیراف بر این عقیده است که برای جذب نیرو در آتش نشانی ورودی سیراف که در حریم این شهر قرار دارد، اولویت جذب با خانواده های شهدا و جانبازان سیراف و شهرستان کنگان است.

حسین روشن تصریح کرد: برای جذب نیرو در این آتش نشانی در صورتی که نیروی لازم با شرایط مذکور وجود نداشته باشد، باید از جوانان سیرافی و شهرستان کنگان استفاده شود یعنی اول خانواده شهدا و جانبازان سیراف و شهرستان و در مرحله دوم دیگر جوانان سیراف و شهرستان کنگان دارای اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای سیرافی و شهرستان کنگان به لحاظ مختلف و در آینده نیز می تواند برای این مجموعه محاسن زیادی داشته باشد.

رئیس شورای شهر سیراف اذعان داشت: در این راستا مکاتبات، جلسات و تماس های مختلفی با فرماندار شهرستان، نماینده مردم جنوب استان، مدیر اچ اس ای، دفتر مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس و…گرفته ایم و مراتب و نظر شفاف خود را در این زمینه به این عزیزان اعلام داشته ایم.

روشن هشدار داد: با توجه به حساسیت این موضوع و ناراحتی مردم بومی سیراف، خواهشمند است نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

 

شهردار بندر تاریخی سیراف نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها می گوید” مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک ارا ضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان­های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه، به وسیله مامورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری نماید.”

غلامحسین حیدری افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارس، طرح جامع و مصوب ندارد و شهرداری سیراف طرح جامع مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری دارد و لذا این سازمان برای ساخت آتش نشانی ورودی سیراف باید مجوز ساخت از این شهرداری اخذ می کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون ماده ۱۰۰ شهرداری­ها، منطقه ویژه اقتصادی پارس موظف به اخذ مجوز ساخت( برای این آتش نشانی) از شهرداری سیراف بود که عدم تمکین به این قانون و شکایت شهرداری سیراف باعث شد، رای به جریمه منطقه ویژه صادر شود.

شهردار سیراف اظهار داشت: جریمه مذکور بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است و لذا منطقه ویژه اقتصادی پارس بنا به رای صادره، مبلغ مذکور را به شهرداری سیراف بدهکار است.

 

شایان ذکر است که ظاهرا منطقه ویژه اقتصادی پارس نیز دلایلی برای ساخت آتش نشانی در مکان مذکور بدون مجوز شهرداری سیراف ارائه داده است و معتقد است که نیازی به این مجوز وجود ندارد.

 

خبرنگار ثلاث برای درج نظر یکی از مسئولین منطقه ویژه علیرغم تماس های مکرر موفق به مصاحبه با فرد مورد نظر نشده است. چنانچه مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس مایل به مصاحبه باشند  این حق برای آنها محفوظ خواهد بود.

———————

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

 

نظرات

  1. حمید says:

    جالب است که اینهمه پروژه در محدوده شهرستان کنگان ولی برای هیچکدام از شغل های بادوام و مناسب از نیروهای جویای کار شهرستان استفاده نمی شود و جالب تر از آن ادعای رییس بنیاد شهید شهرستان کنگان است که می گوید فرزند شهید و جانباز و همچنین رزمنده بیکار نداریم. آقای بحرانی می خواهی بنده حقیر فقط چند نفر رزمنده و جانباز و فرزند شهید و جانباز جویای شغل از خانواده خودم معرفی کنم؟!!! اصلا شما تا الان جویا بوده اید که نیافتید؟ !!!

  2. دینا says:

    اولویت اول ب سیرافی ها؛ و بعدش ما کنگانی ها…….ظرفیت شما با فرزندان شهدا و جانبازا صد در صد پر میشه؛؛؛؛ دیگه چ لزومی ب بقیه بچه هاست ک بیان مصاحبه کنن و بذارینشون تو لیست انتظار؛؛؛

  3. دینا says:

    اینجا اولویت با بچه های شهدا و جانبازان ؛ تو شرکتا و اداره جات هم پارتی میخان ؛؛؛؛؛ تا کی مدارک ما خاک بخور….اللهُ اعلم ..

    • رسول says:

      حالا بزار کار بچه های شهدا و جانباز حل بشه…….!!!!اگه چیزی باقی موند خدای ما هم کریمه!!!به شایسته سالاری هم می رسیم

    • شهروند says:

      تایید

  4. yas says:

    خواهشن رسیدگی کنید

  5. سیراف says:

    نهایت میگن پیگیری میکنیم

  6. عباس سماچی says:

    اینقدر مظلومیم که همه میزنن تو سرمون حتما اینجا قحطی آدمه

  7. شهروند سیرافی says:

    در کنار یک شهر فرصت اشتغال باشد .اما شهر در نظر گرفته نشود .نه مجوز ساخت وساز .نه هیچ تعاملی برای مردم .
    در کنار این فرصت تمام تحدید ها ی اخلاقی واجتماعی برای شهر است.
    بندر باستانی سیراف
    بندر باستانی سیراف

    ۱نفر از سیراف نیست
    چه انتظاری است که مردم سیراف این صنعت را بپزیرند.

  8. شهروند سیرافی says:

    سلام

    خسته نباشی میگم به آقای صفایی که تونستن این موضوع رو اعلام کنن که شاید مسئولین منطقه ویژه به خودشون بیان و جوابی برای جوانان سیراف و شهرستان کنگان داشته باشن.از مسئولین منطقه ویژه اینو میخوایم که حتما به این مشکل رسیدگی بشه وگرنه جوانان سیراف حساسیت زیادی روی این موضوع دارند که اگر جوانان سیراف و شهرستان رو مشغول به کار نکنید مجبور میشن که خودشون دست بکار بشن نزارین ناراحتی بین مردم و منطقه پیش بیاد . …………….. شکر کنین که تا الان کاسه صبر مردم لبریز نشده …… ……..
    به امید روزهای بهتر با خبرای خوشحال کننده

    ————————-

    ثلاث- قسمتی از نظر شما ویرایش شد.

  9. hs says:

    با سلام خدمت دست اندرکاران خستگی ناپذیر ثلاث
    والله دیگه خسته شدیم از بس گفتیم که مسئولین به فکر اشتغال نیروهای بومی باشن ……………… نمیدونم باید چکار کرد در ضمن آقای بحرانی من از اکثر بچه های جانباز و شهید پیگیر شدم همه از دست بنیاد شهید کنگون می نالن میگن کل کارامون رو از بوشهر پیگیری میکنیم و کار کنگون نداریم
    خلاصه دست اندرکاران ثلاث من بارها این مطلب رو گفتم که خواهشمندم از یکی از مسئولین بومی بخواهید که در خصوص اشتغال بیان و یه توضیحی بدن که چکار کردن آقای نماینده که خودم بارها واسه کار پیششون رفتم میگه اوضاع کار تو منطقه خرابه!!!!! راستی تو این چند وقته که آقای سالمی اومدن اشتغال پارس ۲ من بارها شاهد پیگیری ایشون تو زمینه اشتغال بودم که از همین جا ازشون تشکر می کنم

    —————

    ثلاث- با سلام. قسمتی از نظر شما حذف شد.

  10. سیرافی says:

    وقتی که شورا ضعیف باشد…. بیش از این نمی شود

  11. بحرانی says:

    سلام به جناب حمید ، متاسفانه متن مصاحبه را دقیق مطالعه نفرموده ای، چناتچه جنابعالی فرزند شهید یافرزند جانباز ۲۵درصد به بالا با مدرک آتش نشانی در شهرستان کنگان سراغ دارید به این بنیاد معرفی فرمایید، ضمنا زیبنده نیست که دوستان ادعای بدون مدرک نمایندو موجبات تشویش افکار عمومی را فراهم نمایند وبه هیچ مرجعی هم پاسخگو نباشند

  12. بحرانی says:

    درپاسخ به دینا هم عرض می کنم سهمیه استخدام ۲۵درصد ازخانواده شهدا و ایثارگران را قانون تعیین والزام کرده وهمه ما موظف به رعایت واجرای قانون هستیم

  13. سیرافی دارای مدرک از دانشگاه دولتی با معدل بالا و بیکار says:

    سلام دوستان!قبلا به دست اندرکاران ثلاث در مورد آآتشنشانی سیراف گفتم!!!ولی انگار ثلاث هم پارتی میخواد-_-

  14. منصف says:

    شهردار سبراف اذعان دارد که آتش نشانی منطقه ویژه بدون مجوز شهرداری در حریم قانونی شهر سیراف ساخته و حق شهرداری داده نشده .باید به چنین شهرداری دست مریز گفت که نتوانسته از حق خودش هم دفاع کنه…. وقتیکه شورا ضعیف عمل کنه نتیجه سهمیه صفر درصدی میشه نیروهای بومی هم بی خیال

    • ناشناس says:

      اگه صحبت های شهردار را کامل و دقیق خونده باشی نوشته که شکایت کرده و دادگاه منطقه ویژه رو جریمه کرده نکنه توقع داری شهردار بره و دست به یقه بشه؟

    • ناشناس says:

      بپذیریم که شهرداریهای کنگان و سیراف ضعیف عمل میکنن.اگر شهردار قوی باشه کسی جرات نمیکنه تو حریمش سنگ رو سنگ بزاره نه اینکه بخواد ساختمان سازی کنه.

    • عماد says:

      از شهردار کنگان اطلاعی ندارم اما شهردار سیراف بسیار قوی و توانمند میباشد و تا بحال برای سیراف بسیار زحمت کشیده

  15. صدف says:

    مسولین خواهشا رسیدگی کنن الودگی هوا مال ما اشتغال و پول برای شهرستانی ها

  16. پير سيراف says:

    با سلام.اولا اقای بحرانی دینا حرف بدی نزده که اومدی پاسخ دادی.بعدشم اینکه حتما مردم ی چیزی میدونن که میگن کسی الکی که حرف نمیزنه.مگه اینایی که الان تو اتشنشانی کار میکنن همشون مدرک اتشنشانی دارن یا قبلا داشتن که به کار گرفته شدن.؟و باید بگم با شهروند سیرافی در مورد اقدام خود سیرافیهادر صورت عدم بکارگیری نیروهای بومی کاملا موافقم.در اخر هم باید بگم که کسی به فکر مردم نیست.به خدا هیچکس.

  17. بحرانی says:

    درپاسخ بهhs عرض می کنم، اداره اشتغال بنیادشهید دراستان قرار دارد و در شهرستان حتی کارشناس اشتغال هم وجود ندارد که البته ازطریقدنماینده محترم این مشکل را به بنیاد شهید وامور ایثارگران مرکز انعکاس داده ایم علی ای حال با همین نیروهای موجود باتوجه به اینکه آمار فارغ التحصیلان به روز ثبت سامانه سجایا می شود باایجاد اولین فرصت شغلی، افراد واجد شرایط شناسایی واز سهمیه مصرح در قانون برای جذب و استخدام واجدین شرایط اقدام می شود وهمانگونه که عرض کردم به لحاظ حضور اداره اشتغال در مرکز استان بدیهی است برخی امور مربوطه در مرکز استان انجام بگیرد واین نقص بر شهرستان وارد نیست گرچه پاسخ به اینگونه سوالات هم در حوزه اداره اشتغال استان می باشد که ان شاء الله پاسخگو خواهند بود ولکن مسئله اصلی این نیست پرسش هاو شبهات مطرح شده بیشتر حول وحوش جذب نیروهای بومی است که باید ازمتولیان امرپرسید.

  18. دینا says:

    جناب بحرانی؛ میشه لطف کنین بگین کدوم قانون این شرایط رو برا شما وضع کرده؛؛؛؛ من بابام پاسدار بازنشستن؛ ۸ سال تمام تو جبهه ها بوده…….اوقت ما و مردم عادی هیچ ..‌‌‌‌. ب نظر شما این انصافه.؟تموم افراد واجد و شرایط رو استخدام کنینن؛؛؛ و ایقد تبعیض بین مردم قاعل نشین‌…….

  19. ناشناس says:

    حالا آتشنشانی هم شد شغل.به درد همین شما از جآن گذ شته ها میخوره.

  20. دینا says:

    ما هر حرفی بزنیم؛ شما یه جور می پیچونیمون…..ب هر سوال ما؛ هزارتا جواب میدین؛ ک عینهو پتک میخوره تو سر ما؛؛؛؛؛؛همه چی تو دست خودتونه؛؛؛ آقا جان شماها فقط با پارتی نیرو استخدام میکنین؛ کاریم ب مدرک طرف ندارین….یارو دیپلمم نداشته باشه؛ شما استخدامش میکنین…

  21. تفکر says:

    ما که گفتیم ضعف ازشورای شهرسیراف هست شما قبول نکردید این هم پیامدش علت عقب افتادگی شهرهم همین هست

    • ناشناس says:

      شما هم دلت جای دیگه درد هی تو سر شورا بزن

  22. حرف منصفانه says:

    به نظرمن شرایط تعیین شده منطقه ویژه اندکی بی انصافی در حق مردم شهرستان است.
    چرا این ظرفیت اشتغال در اختیار منطقه گذاشته نمیشه…
    افرادی که از جای جای استان به اینجا خواهند امد ، مگر خوابگاه و ایاب و ذهاب نمی خوان…؟ ولی یک سیرافی نیاز به این چیزها ندارد.

    الان توی شرکت ها را ببینید پر از شمال استانی ها شده و کارهای پادویی به منطقه رسیده…کسانی از منطقه نیز که کار خوبی در شرکت ها دارن نیز اکثرا با پارتی و به واسطه وابستگی به اصولگرایان و اصلاح طلبان بوده نه شایسته سالاری…

    طی ۹ سال دوبار شهرستان کنگان را با نامردی تمام تفکیک کردن که بتوانند به خواسته های خود برسند و خطر جدا شدن شهرستان بزرگ کنگان از استان بوشهر را از بین ببرند …ولی این را بدانند که که جنوب استانی ها و مخصوصا جم و کنگان به مرکز استان با دید منفی می نگرند و منتظر شرایطی برای اتصال به فارس یا تشکیل استانی جداگانه به همراه دیر، کنگان، جم و عسلویه هستند…باشد که اتفاق بیفتد و مردم نجات یابند.

  23. توسعه سیراف says:

    ساخت آتش نشانی در منطقه سیراف و استفاده صد درصدی از نیروهای غیر شهرستان کنگان…واقعا جالبه….

    نکنه مردم سیراف به قول دوست طنزپردازم جز کرانه باختری هستند؟

  24. امیدوار says:

    دوستان ثلاث، خدا قوت.

    لطفا نظر اام جمعه سیراف در این خصوص را نیز درج کنید

  25. منصف says:

    جناب بحرانی عزیز توقع می رفت شما از قانون انصاف دفاع کند نه بخشنامه منطقه ویژه و آن را بقول مطلب بالا، برای متقاعد کردن جوانان شهرستان علم کنید…

  26. پژواک says:

    با سلام خدمت ثلاث و آقای بحرانی

    یک سوال:
    آیا حضور و اشتغال نیروهای شهرستان کنگان و سیراف در این آتش نشانی حرف بی ربط و توقع نابجاییست؟

  27. آگاه says:

    والله حرف زورن که آتش نشانی دم خونه ما زدن ولی نیروهاش را از جای جای استان گرفتن

    سیراف همیشه مظلوم بوده

    فقط جلوی دوربین ادعا می کنیم این شهر تاریخ استان و فلان و بهمان است

    از آیت الله حسینی بوشهری خواهشمندیم با نگاه ویژه خود به سیراف ، این شهر را به جایگاه اصلی خود به لحاظ توسعه و امکانات برساند…

    انصافا صفایی بخشدار سابق کنگان با چنگ و دندون حق مردم را از شرکت ها می گرفت و برای مردم از دل و جان تلاش میکرد…همچین مسئولینی وجودشون برای ما طلاست…
    هر کس در جلسات ایشون با شرکتی ها و …حضور داشته می دونه بنده چی می گم و گرفتن حق یعنی چه…انشاءالله هرجا که هست سالم و شاد باشه …امیدوارم روزی دوباره برگرده….
    اب سیراف را مدیون صفایی بخشدار سابق و امام جمعه هستیم.

  28. بحرانی says:

    جناب دینا وپژواک عزیز جهت استحضار شما عرض می کنم، بنیاد متولی اشتغال فرزندان شهدا ، جانبازان و آزادگان می باشد واشتغال دیگر نیروهای رزمنده و همچنین نیروهای بومی جزء وظایف این بنیاد نمی باشد وصد البته که حق نیروهای بومی است که در اولویت استخدام قرار گیرند وبایستی از مبادی ذیربط پی گیری شود علیهذا این بنیاد براساس وظیفه خود پیگیر جذب و استخدام ۲۵درصد سهمیه استخدامی جامعه هدف خود بوده که بحمدالله این امر محقق شده وبرابر سهمیه تخصیصی و تخصص ومدرک متقاضیان افراد جذب کار شده اند.

  29. دینا says:

    قبل از هر چیز بگم ک من خانمم…….آقای بحرانی؛؛؛؛؛ مبادی زیربط ک فرمودید؛ یعنی کیا ؟؟؟؟؟؟

  30. شهروند سیرافی says:

    سلام.
    آقای بحرانی به نظر شما ما گناه کردیم که خدا به پدرامون رحم کرده تو جبهه شهید و یاجانباز یا ایثارگرد نشدن .والله خدا نخواسته شهید بشن ما چه گناهی کردیم یعنی ما همش باید حراست یا فضای سبز باشیم .یا اینکه اروز کنیم باز جنگ بشه بگیم بابا بیابرو شاید ایندفعه بتونی برامون خوشبختی بیاری با رفتنت.بخدا این عدالت علی نیست .ما نمیخوایم کسی رو مقصر بدونیم ولی خواهشن شماهای که دستتون به جایی بنده بخدا قسم دست به دست هم بدین شاید بشه جلو این بی عدالتی گرفت .

  31. نامي says:

    باسلام شهردار که نمیتواند جلوزدن اتش نشانی بگیردکمیسیون ماده صد میگرفت وخراب میکرد ولی برای شهروند خودش اقای هدایتی لودر میفرستد که خراب کند شوراها قبر حاج حسن ودست حاج رسول باید روزی صد بار ببوسند که این جایگاه مقدس دادند به اینها ولی انها انسان بودند

  32. بحرانی says:

    درجواب دینا که فرموده بودند کدام قانون شرایط را برای شما وضع کرده متن قانون یاد شده ذیلا به عرض مخاطبین محترم می رسد،:

  33. بحرانی says:

    هیئت وزیران در جلسه ۲۶ اسفندماه سال ۸۸ بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با آئین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر موافقت کرد.
    وی اظهار داشت : این آئین نامه شامل ۱۲ ماده و ۶ تبصره به شرح زیر می باشد:
    الف- قانون: قانون مدیریت خدمات کشوری –مصوب ۱۳۸۶
    ب- معاونت: مهاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور
    ت- بنیاد – بنیاد شهید وامور وایثارگران
    پ – دستگاههای اجرایی: دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون
    ث- فرزندان شاهد وجانباز: فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر
    ماده ۲ – دستگاههای اجرایی مکلفند در چارچوب سهمیه استخدامی متبوع ، حداقل بیست و پنج درصد نیازهای استخدامی خود را از میان فرزندان شاهد وجانباز فاقد شغل دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی معرفی شده از سوی بنیاد تامین و نسبت به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون تصدی اقدام نمایند.
    تبصره ۱- بنیاد موظف است فرزندان شاهد و جانباز را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی معرفی نمایند.
    تبصره ۲- فرزندان شاهد و جانباز از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف هستند.
    تبصره ۳- در صورت وجود افراد واجد الشرایط مازاد بر درصد مذکور در این ماده ، استخدام افراد معرفی شده از سوی بنیاد در سقف مجوزهای قانونی دستگاه مربوط الزامی است.
    تبصره۴- فرزندان شاهد و جانباز از تطبیق رشته تحصیلی با شغل مورد تصدی و نیز شرط معدل معاف و از نظر شرط شرکت در آزمونهای استخدامی تابع قوانین و مقررات مصوب خود می باشند.
    تبصره ۵- دستگاههای اجرایی مکلفند نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت مرتبط برای تطبیق رشته تحصیلی مورد نظر با شغل مورد تصدی اقدام نمایند.
    تبصره ۶- در صورت عدم تطبیق مدرک تحصیلی فرزندان شاهد و جانباز با پست های موجود و نیاز به تغییر عنوان یا ایجاد پست مناسب ، معاونت با رعایت قانون نسبت به اصلاح و تغییر عناوین پست ها ، متناسب با مدرک تحصیلی دیپلم ( تمامی رشته ها) در مشاغلی که مدرک یاد شده و شرایط احراز آنها پیش بینی شده است اقدام نمایند.
    ماده ۴- دستگاههای اجرایی مکلفند در صورت نیاز به نیروی انسانی قراردادی ( قرارداد انجام کار معین با مشخص یا عناوین مشابه ) و نیز در اجرای تصویب نامه های شماره ۸۴۵۱۵/ت۳۴۶۱۳ ه مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۸۴ ئ شماره ۷۷۹۶۱/ت۴۰۰۰۶ ه مورخ ۱۴/۵/۱۳۸۷ و بخشنامه شماره ۷۰۵۹۷/۳۴۶۱۳ مورخ ۱۵/۶/۱۳۸۵ فرزندان شاهد و جانباز را در اولویت قرار دهند.
    ماده ۵- دستگاههای اجرایی موظفند پس از طی دوره کارورزی فرزندان شاهد و جانباز نسبت به انعقاد قرارداد کار معین و پس از سه سال با رعایت قانون ، نسبت به استخدام پیمانی آنها اقدام نمایند.
    ماده ۶- دستگاههای اجرایی مکلفند از محل سهمیه های استخدامی خود نسبت به استخدام رسمی فرزندان شاهد و جانباز قراردادی یا پیمانی شاغل در مشاغل حاکمیتی دستگاه مربوط و همچنین استخدام پیمانی فرزندان شاهد و جانباز قراردادی در سایر مشاغل با هماهنگی بنیاد اقدام نمایند.
    ماده ۷- وزارت کار و امور اجتماعی موظف است ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این آیین نامه ، زمینه پوشش بنیاد ( با اولویت فرزندان شاهد و جانباز ) را در چارچوب برنامه جامعی که با مشارکت بنیاد تدوین می کند فراهم نماید.
    ماده ۸- سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است به منظور توانمند سازی و ارتقای مهارتهای شغلی فرزندان شاهد و جانباز ، اقدام لازم را بعمل آورد.
    ماده ۹- مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد وجانباز نیز لازم الجرا است.
    ماده ۱۰- دستگاههای اجرایی مکلفند بر اساس ماده (۹۹) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۸۳ و ماده (۱۷) سباستهای کلان برنامه پنجم توسعه ابلاغی توسط مقام معظم رهیری و طبق ضوابط و مقررات مربوط در اعطای امتیازات ، تسهیلات و مجوز های قانونی ، فرزندان شاهد و جانباز را در اولویت قرار دهند.
    ماده ۱۱ – به منظور نظارت بر اجرای این آیین نامه ، دستگاههای اجرایی موظفند گزارش عملکرد اجرای این آیین نامه را به بنیاد منعکس نمایند. بنیاد مکلف است به صورت سالانه گزارش لازم را به هیئت وزیران ارائه نماید.
    ماده ۱۲ – این تصمیم نامه جایگزین تصویب نامه شماره ۱۴۵۲۶۴/ت۳۵۶۸۷ ه مورخ ۷/۱۱/۱۳۸۵ می شود.
    وی افزود : با توجه به اینکه آئیین نامه مذکور به کلیه دستگاههای اجرایی ارسال شده است . فرزندان شهدائ و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر می توانند از طریق دستگاههای محل خدمت خود نسبت به پیگیری وضعیت استخدامی خود اقدام نمایند.

  34. دینا says:

    بازم تشکر از از شما اقای بحرانی ک جواب قانعه کننده ای دادین؛ و متن قانون رو براامون نوشتی……… دیگع جای هیچ گله ای برامون نیست؛؛ با ای قانونم مخالفیفم؛ اما دیگه کاریش نمیشه کردد‌….الله نگهدارت……..

  35. شهروند سیرافی says:

    سلام. سید علی اکبر فاطمی رییس شوراهای استان بوشهر و نماینده استان در در شورای عالی استانها در مصاحبه ای که در سایت خبری خلیج فارس با عنوان * خونگرمی باعث پایمال شدن حقوقمان شده است * منتشر شده امار جالبی از برخی شرکتهای فعال در عسلویه داده که بعضیش اینطوره :
    پتروشیمی مروارید ۴۰ درصد بومی ۶۰ درصد غیر بومی ، پتروشیمی برزویه ۳۴ درصد بومی ۶۶ درصد غیر بومی، پتروشیمی زاگرس ۳۱ درصد بومی ۶۹درصد غیر بومی ، پتروشیمی مرجان ۱۴درصد بومی ۸۶درصد غیر بومی، پتروشیمی جم ۳۰ درصد بومی ۷۰ درصد غیر بومی ، شرکت نفت و گاز پارس ۱۷ درصد بومی ۸۳درصد غیر بومی ، پتروشیمی مبین ۳۷ درصد بومی ۶۳ درصد غیر بومی. اگه کسی متن کامل خبر و مصاحبه رو میخواد میتونه از سایت خلیج فارس چک کنه.
    مسئولین محترم ببینین بعد نگید ما بومی سازی میکنیم .
    http://Www.pgnews.ir

  36. حرف منصفانه says:

    در کل مجموعه شهرستان شاید اقای خاکنژاد معاون سیاسی فرماندار کنگان یکی از انسان های قوی باشد که مردم به ایشون امیدوار باشند ….

    خاکنژاد یکی از کسانی است که پست کنونی را فقط جهت خدمت به مردم گرفته

  37. حرف منصفانه says:

    جناب بحرانی عزیز با این اوصاف می خواهید بگویید که خانواده شهدا و جانبازان از بنیاد شهید شهرستان راضی هستند؟

    بارها از این خانواده های عزیز نارضایتی های زیادی از بنیاد شهید شنیده ایم که به زودی آن را به ثلاث منتقل می کنیم؛ امیدوارم ثلاث جرات درج ان را داشته باشد.

  38. نمیگم says:

    مسوووووووووووول عزیز به فکر جوانا باشید بخدا شرکتا اکثرا غیر بومی هستن بونی هم که میره مثل لودر ازش کار میکشن که فرار میکنه.خداشاهده داریم به عینه میبینیم که چطور دارن ظلم بومیا میکنن تو تابستون اینجا که ادم زیر کولر گرمشه بچه های ما تو خیلی از پستای نگهبانی تو افتاب هستن.وبخاطر لقمه نونی چیکشون در نمیاد برن به کی بگن هرجا برن میگن شما کار کن نیستید.بخدا اون دنیایی هم هست یکی تو فکر جوانا بومی باشه.ثلاث جان لطف کن پیاممو کامل بزارش ازش پاک نکن ممنون

  39. ناشناس says:

    قصد ما زیر سوال بردن کسی نیست جناب اقای بحرانی عزیز

    ماا فقط از حق مردم صحبت کردیم زیرا قانون وضع شده توسط میهمان برای جوانان شهرستانی که میزبان صنایع هستند واقعا کم لطفی استت

  40. ناشناس says:

    سلام برهمشریان خونگرم خودم.از روزی که گفتن بندریا ادمای خونگرمی هستن دیگه فاتحه رسیدن به حقمون رو خوندیم.معمولا درجامعه ما به کسانیکه ازحق خودشون دفاع نکنن وبی تفاوت باشن میگن انسان خوب.هروقت که همه ما مردم برای دفاع از حقمون وقت گذاشتیم بهش میرسیم .

  41. کنگانی says:

    جناب بحرانی مردم را به کدام قانون ارجاع میدهی.چرا وقتی نوبت ما انسانهای خونگرم میرسه همه کارا میشه قانونی.کسانیکه ابدارچی از تهران میارن بعدا رفت و برگشتش براش هواپیما میگیرن چرا قانون در مورد اونا چیزی نمیگه.بنده نمیدونم حضرتعالی سمتتون چیه شاید بنده هم جایگاه شما را داشتم مردم را به قانون ارجاع میدادم.بجای حل مشکلات جوانان.
    وسلام.

  42. دینا says:

    تهرانیا وقتی یه موضوعی خلاف خواستشونه؛تجمع میکنن تو شهر…‌‌‌فکر کنم ما کنگونیا هم باید همین کار کنیم؛؛؛؛ تا مسعولین از صندلی ریاستشون بلند شن؛ ولا اگه ما تجمع کنیم ؛؛؛؛؛ ب زورم ک شده ب چنتامون کار میدن. ما بی زبونیم؛ و هیشکی ب فکرمون نی…..‌‌‌پاشیم خودمون از حقمون دفاع کنیم…..

  43. بحرانی says:

    درودبر آقای کنگانی عزیز، همه جا دفاع از قانون خوبه ببین عزیزم ماوظیفه داریم از قانونی که در حمایت ازخانواده شهدا و جانبازان و آزادگان است حمایت کنیم وسعی کنیم حقی از این قشر که خود از همین افراد بومی هستند پایمال نشه ، البته به دیگرقوانین ازجمله قانون استخدام ۵۰ درصد نیروی بومی هم احترام مى گذاریم ودرحد مسولیت خودمان تلاش می کنیم به این قانون عمل شود اما اگر دیگران این قانون را عمل نکردند از خودشان سوال کنید وبه آنها اعتراض کنید ، بنده که مسوول اشتغال شهرستان نیستم ودرجایگاهی نیستم که پاسخ عملکرد دیگران را بدهم به قول شعر معروف، اورادخوب آورده ای ، لیک سوراخ دعا گم کرده ای ، ماهم با شما همراهیم وهمین فریاد راسرمی دهیم که مسوولین امر به داد نیروهای بومی برسید ، که اگر این امر محقق شود به نفع همه است وجامعه هدف ماهم بومی هستند، تعجب می کنم چرا دوستانی که نظر دادندحتی یکنفر از مسوول اصلی اشتغال یا سوال نکردند یا اگر سوال کرده اند نظرشان درج نشده، برخی از دوستان هم خارج از موضوع وبعضا باعناوین اختصاری نظر می دهند واحتمالا دلشان ازجای دیگریپر است ، ونظراتی می دهند که هیچ کمکی به رفع مشکلی که سایت ثلاث مطرح کرده نمی کند ، ثلاث هم باید مسولین مربوطه را دعوت به پاسخگویی کند اگر واقعاً هدف رسیدن به نتیجه است اگر هم زیر سوال بردن افراد غیر مسول است که نیازی به پاسخگویی نمی بینم، موفق وموید باشید.

  44. راستگو says:

    سلام،چرابعضی دوستان خوب متن مصاحبه بحرانی عزیز رونمیخونن فرزندی که پدر خود رابرای حفظ انقلاب درجبهه ازدست داده حق نداره یه ذره ازماها جلوتر باشه نبود پدر میدانید یعنی چی،حق این است اولویت خانواده معظم شهدا، دوست عزیز جای گله ای ازمسولین بنیاد شهید کنگان نیس جنابعالی دراین مورد اظهار نظر نفرمایید سرکشی ازخانواده شهدا هر هفته داره انجام میشه شما باکدوم دیدگاهی هستید تااسم شهید وخانواده شهید وجانباز میاد بهتون برمیخوره نه دوست عزیز به جای تاختن به بنیاد شهید غیرت داشته باشید وازحق خودتان بامنطقه ویژه پیگیری کنید،،، درود باخانواده شهدا ومسولین بنیاد شهید کنگان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن