بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7937
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 30 آبان 93 1:16 ب.ظ

در گفتگو با ثلاث

پاسخ دکتر احمدی در خصوص زمان ارتقا پیام نور کنگان به مرکز بین الملل

اختصاصی ثلاث- نماینده مردم جنوب استان بوشهر در خصوص زمان ارتقا پیام نور کنگان به مرکز بین الملل به ثلاث پاسخ داد.

اخرین اخبار و وضعیت ارتقاء دانشگاه پیام نور کنگان را از دکتر موسی احمدی پیگیر شدیم، وی در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: پس از نشستی که با رییس پیام نور کشور( به اتفاق دیگر مسئولین) داشتیم، بعد از اینکه بحث ها و صحبت های مختلفی راجع به ظرفیت های منطقه هم از بعد علمی و هم از بعد اقتصادی انجام شد، بنا شد امکانات لازم در اختیار این دانشگاه گذاشته شود تا انشاءالله در سط بین المللی بدرخشد.

وی افزود: البته برای این موضوع یک سری شرایطی گذاشته شده که باید از طریق شهرستان و دستگاه های اجرایی محقق شود. از جمله در اختیار قرار دادن زمین برای بسترهایی که مناسب است و البته یک سری اعتبارات و امکاناتی که برای ارتقا مورد نیاز است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه تصریح کرد: ظرفیت شهرستان کنگان باعث شده که این اتفاق میمون برای شهرستان بیفتد. قرار گرفتن بین پارس جنوبی و پارس شمالی، استقرار سایت ۲ در شهرستان، حضور شرکت های متعدد طی اینده در شهرستان، ایجاد شهرک ۱۰ هزار واحدی نفت طی اینده در شهرستان، از جمله ظرفیت هاییست که می تواند این موقعیت علمی را برای این شهرستان به وجود بیاورد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: ظرفیت هایی که مسئولین اجرایی نیز اعلام کرده اند، خود نیز یک سری پتانسیل هاییست که مسئولین دانشگاه پیام نور را راغب کرده به این اتفاق کرده است. ما نیز در کنار مسئولین پیام نور و مسئولین اجرایی، موضوع را پیگیری و حمایت می کنیم که انشاءالله این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در خصوص دانشگاه ها نیز هر کدام از شهرستان ها که برای بحث دانشگاهی شان ورود پیدا کردند، در کنار آن ها بودیم و تا جای ممکن زمینه ها را مناسب کردیم.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که زمان دقیق به ثمر نشستن این موضوع چه موقع است؟ گفت: در بحث پیام نور کنگان با توجه به پیگیری های فرماندار، مسئولین شهرستان و استان، ما نیز تا محقق شدن موضوع پیگیر هستیم اما زمان اجرایی شدن آن دست ما نیست زیرا برای این موضوع نیازمند فراهم شدن یک سری بسترها است. کارشناسان پیام نور کشور یک بار در منطقه حضور یافته اند و موقعیت را بررسی نموده و آن را مناسب عنوان کرده اند. احتمالا و شاید بخواهند مجدد بازگردند و مجددا بررسی انجام دهند، لذا نمی توان دقیقا زمان ارتقا این دانشگاه به مرکز بین الملل را عنوان کرد ولی مطمئنا در بحث پیگیری تا حصول نتیجه در کنار دیگر دوستان هستیم.

 

دکتر احمدی در ادامه مصاحبه با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: ما نمایندگان برای مسئولین اجرایی بسترساز هستیم و زمینه ها را برای نشست های مسئولین استانی و مسئولین شهرستانی با وزرا و روسای سازمان ها هموار می کنیم؛ کما اینکه در همین ده روز گذشته یکی دو نشست خوب با وزیر راه و شهرسازی ( با حضور فرمانداران کنگان و دیر و روسای شوراها و شهرداری ها) داشته ایم. همچنین با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در رابطه با راه های منطقه نشستی داشته ایم.

وی افزود: در رابطه با بیمارستان دیر نیز به حمدلله نتایج خوبی را به دست آورده و بیمارستان دیر را از آن حالت رکود خارج کردیم.

این نماینده مجلس ابراز داشت: دنبال نشست با رئیس سازمان گمرکات کشور در خصوص درخواست برخی شهرهای خود ما مانند بندر سیراف هستیم که انشاءالله به زودی انجام خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: الان که در سه ماهه پایانی سال به سر می بریم، برخی وزارتخانه ها اعتباراتی دارند که می توان از آن ها گرفت، ما این بستر را ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: سه شنبه ای که گذشت، نشستی با رییس سازمان نوسازی مدارس داشتیم که خوشبختانه توانستیم موافقت نامه مبلغ تقریبا خوبی را برای حوزه انتخابیه از ایشان بگیریم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: از روزی که وارد مجلس شده ایم خدمت همه دوستان عرض کرده ام که این آمادگی را داریم که در کنار مدیران اجرایی و در همه زمینه ها و به خصوص بعد عمرانی و توسعه منطقه تمام همت خود را بکار گیرم.

نظرات

  1. ناشناس says:

    امیدوارم مسولین اجرایی هرچه سریع ترر به تعهدات خود عمل کنند

  2. دینا says:

    بین المللی هم بشه؛؛؛ سی شهرستانیا بهتره؛؛؛ میان دانشگاه؛ بهترین کارم تو شرکتا مال اونانن؛رعیس مجلسم تا یچی میشه ؛ میگه کنگان شلوغ شده؛ شرکتا زیادن؛؛؛ شهرک نفت میزنن و هزار جور حرف و حدیث……مو موندم شهر شلوغ بشه؛ شرکتا زیاد بش؛ چِش میخا تو جیب ما بره………همو چن نفر بومیم ک دارن اَفتو میخورن تو شرکتا؛؛؛ با بین المللی شدن دانشگاه و شلوغ شدن شهر ؛؛ پ بیرونشون میکنن و جاشون شهرستانی مینن….

  3. دینا says:

    ب نظر مو ب جای بین المللی شدن پیام نور ؛؛؛؛؛ دخترا و پسرا ببرین سر کار؛؛؛ دانشگاه بین المللی نمیخایم وقتی کار نی .‌…….‌

  4. سعید says:

    کاش فکرهای بهتری می کردی به حال مردم دردمند

  5. محمد says:

    جا داره از زحمات دکتر جلالیان عزیز هم تشکر کنیم. خدایی خیلی برای دانشگاه زحمت کشید. همچنین برای موضاعت دیگه.

  6. سایه says:

    باسلام کاملا بانظر دینا خانوم موافقم . به جای بین المللی کردن دانشگاه ما فارغ التحصیلان بیکار روببرین سرکار.بازیاد شدن شرکتا فقط دودهای سمی وهوای آلوده نصیب مامیشه چیزی توجیب ما نمیره لطفا برای بومیهای بیکارتون به فکرباشین که نان شب ندارن زیر وام های کمرشکن دارن له میشن بعد دا نشگاه بین المللی کنین.زمان ما استادبه زور میومد سرکلاسا ولی درس خوندیم.فکرکنم باید سطح فکریتون باز کنید مساعل مهم روترجیح بدید نه حاشیه ای . مسولان عزیز جووونای شهر شما طالب کارن نه بین المللی کردن پیام نور

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن