بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8496
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 آذر 93 8:13 ق.ظ

عمده مبتلایان ایدز بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند/ جم فقط یک بیمار ایدزی دارد

ثلاث – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: عمده مبتلایان ایدز بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند.

خبرگزاری فارس: عمده مبتلایان ایدز بین 25 تا 34 سال سن دارند

به گزارش ثلاث و به نقل از فارس از جم، احمد قاسمی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش جم اظهار داشت: تلاش برای بهبود شاخص‌های سلامت مورد توجه و تاکید مسئولان وزارت بهداشت است و به ویژه رعایت مسایل بهداشتی در مدارس یک مسئله بسیار مهم است.

وی افزود: آشنایی با نحوه ابتلا به بیماری‌های مختلف امری لازم است و باید دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه با دقت و حساسیت انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم بر لزوم اطلاع رسانی عمومی برای جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری ایدز تاکید کرد و یادآور شد: بیشترین راه انتقال بیماری ایدز استفاده از سرنگ مشترک بین معتادان است که ۶۷ درصد از مبتلایان را شامل می‌شود.

قاسمی بیان داشت: در کشور بیش از ۲۸ هزار نفر بیمار ایدزی شناسایی شده که سهم استان از این تعداد ۴۳۶ نفر و شهرستان جم یک نفر است.

وی اضافه کرد: از کل مبتلایان کشور بیش از ۸۸ درصد آقا و بقیه خانم هستند و بیشترین قشر مبتلا نیز در محدوده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در پایان از آمادگی مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین(ع) جم برای انجام تست HIV به صورت رایگان خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش جم نیز اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم است و قشر دانش‌آموز باید از نظر سلامتی و بهداشت مورد توجه قرار گیرند.

سید علیرضا سجادی‌زاده گفت: با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان جم تاکنون اقدامات ارزشمندی در بحث سلامت در مدارس انجام گرفته است.

وی بر لزوم شناساندن ایدز و روش‌های انتقال برای عموم مردم و خویشتنداری، وفاداری و کنترل برای جلوگیری از ابتلا مطالبی بیان کرد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن