بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 877
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 خرداد 93 6:56 ق.ظ

طاها دشتی مطلق:

نظارت بیشتر و بومی سازی نظام مهندسی کنگان در راه است

  به گزارش ثلاث، طی سال های اخیر با روی کار آمدن نظام مهندسی جهت بالا بردن کیفیت ساخت و سازها و همچنین ایمنی بیشتر ساختمان ها در شهرهای دارای طرح تفضیلی، نارضایتی هایی از سوی مردم به گوش می رسید. برخی کارشناسان بر این عقیده اند که نظام مهندسی ها علاوه بر پول زیادی […]

 

به گزارش ثلاث، طی سال های اخیر با روی کار آمدن نظام مهندسی جهت بالا بردن کیفیت ساخت و سازها و همچنین ایمنی بیشتر ساختمان ها در شهرهای دارای طرح تفضیلی، نارضایتی هایی از سوی مردم به گوش می رسید.

برخی کارشناسان بر این عقیده اند که نظام مهندسی ها علاوه بر پول زیادی که بابت تایید نقشه ساخت می گیرند، نظارت کافی بر ساخت و سازها نمی کنند؛ هرچند که موضوع نظارت بعضا به خوبی انجام می شود ولی در پاره از مواقع نیز با اعتراض مردم همراه است.

طبق قانون، شهرهایی که دارای طرح تفضیلی هستند، شهرداری آن ملزم به معرفی مالک به نظام  است که از جمله آن می توان به بندر کنگان اشاره کرد.

 

 

پس جلسه شورای شهر کنگان با نظام مهندسی این شهر، طاها دشتی مطلق رئیس شورای شهرستان به خبرنگار ثلاث گفت: در این جلسه به بررسی مسائلی با هدف کم کردن فشار روی مردم پرداخته شد. با هماهنگی نظام مهندسی شهرستان و استان، در حال تعریف کردن راهکارهایی هستیم که به موجب آن فشار کنونی را روی مردم کم کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که جلسه تکمیلی در هفته آینده برگذار خواهد شد، افزود: هدف از این جلسات نظارت و دقت بیشتر بر ساخت و سازهای مردم و پرداخت هزینه کمتر از جانب مردم به نظام مهندسی است.

 

 

شایان ذکر است، طرح تفضیلی به جمعیت، مساحت، درجه شهرداری و غیره بر می گردد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن