بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8984
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 24 آذر 93 11:39 ق.ظ

مهر

خساست بانک‌ها و ممانعت از حضور بخش خصوصی در استان بوشهر

ثلاث- رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خساست بانک‌ها مانع حضور بخش خصوصی در استان بوشهر نشود.

سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مجلس

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد صبح دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با مدیران عامل بانک‌های استان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و پیشرفت است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی به ظرفیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، دریا، نیروگاه، کشاورزی و . . . در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر این ظرفیت‌ها وجود نداشت که باید برای ایجاد این ظرفیت‌ها تلاش می‌کردیم ولی اکنون این ظرفیت‌ها را داریم و باید برای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم که باید از سوی صندوق توسعه ملی نیز حمایت مناسبی صورت بگیرد تا شاهد رشد و توسعه و اجرای طرح‌های مختلف باشیم و اشتغال ایجاد شود.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پیچ و خم اداری استان بوشهر گیر می‌کنند

وی با انتقاد از وجود برخی بروکراسی‌ها در راه حضور سرمایه‌گذاران، بیان داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هنگام حضور در استان در پیچ و خم اداری و دریافت تسهیلات گیر می‌کنند و یا از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند و یا به استان دیگری می‌روند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز کنند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم مشکلات و نیازهای بانک‌ها را نیز بررسی و برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی افزود: استان بوشهر در هفته آینده سه فرصت را پیش روی دارد که یکی از آنها سفر رئیس جمهور به استان است که باید راهکارهای مناسب را برای توسعه استان برنامه‌ریزی کرده و از رئیس جمهور مطالبه کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه ۹۴ نیز فرصت دیگری است که باید موضوعاتی که استان از ان منتفع می‌شود را حمایت کرده و همچنین در صورت نیاز برخی مواد این لایحه را تغییر دهیم.

مشکلات وام مسکن مددجویان شهرستان دشتستان

وی همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا استان بوشهر در این برنامه توسعه به خوبی دیده شود و احکامی برای توسعه استان تصویب شود که همه مسئولان باید در این زمینه راهکار ارائه دهند.

موسوی‌نژاد به برخی از مشکلات وام مسکن مددجویان شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: برخی از افراد که برای ساخت مسکن تخریب شده بر اثر زلزله تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند، توان بازپرداخت آن را ندارند که باید راهکارهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

وی خواستار همکاری مناسب بانک‌ها برای توسعه مناطقه محروم شد و اضافه کرد: باید اولویت پرداخت تسهیلات، مناطق محروم باشند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن