بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9227
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 آذر 93 12:45 ب.ظ

کنگان فرهنگ

گفتگو با دانش آموز سابق دبستان عنصری کنگان

 سید رضا حسینی خاطره ای از دوران مدرسه پدر خود را در وبلاگ کنگان فرهنگ منتشر نموده است که در ادامه می خوانید:

 
چند روز پیش به پای صحبت پدرم ( سید محمود حسینی) که چند دهه قبل در دبستان عنصری ( سلیمانیه، اختر، شهید شعبانی) تحصیل نموده ، نشستم.پدر که به علت کهولت سن حال و حوصله نداشت در برابر اصرار من به سوالاتم پاسخ می داد، او خودش را این طور معرفی نمود: سید محمود حسینی فرزند سید اسماعیل متولد۱۳۱۲ بنک در ۱۲ سالگی در دبستان عنصری ثبت نام نمودم، علت این کار هم فقر مادی و از دست دادن پدر بوده است.
وی گفت: که با گریه و زاری از مادر خود می خواهد که او را به مدرسه بفرستد  مادر دلش به حال پسر خود می سوزد و دست فرزند خود را گرفته و او را به منزل مرحوم  علی برومندان( علی پاکار ) می برد.
این مرد هم  جهت نام نویسی  سید محمود را به مدرسه می برد.
وقتی از پدرم خواستم نام معلمان وهمکلاسیهای خود بگوید ،او گفت: آقای سیدمحمدصادق نبوی( مدیر دبستان)آقای نجف غنی، سید مهدی محزون زاده،آقای سعیدی،سید محمد حسین نبوی،آقای اسدی و اما همکلاسیها:مرحوم ایرج صفائی،مرحو شیخ خاتم نصوری،آقای احمد صالح راشدی، آقای محمد صالح راشدی مرحوم حقیقت،مرحوم محمد ابراهیمی،مرحوم رامشی،آقای محمد نصوری،مرحوم علی ادریسی مرحوم عباس خرمی و….
وی گفت: جزء دانش آموزان زرنگ کلاس بود و رتبه ی او اول تا سوم بوده است.مبصری کلاس آنها هم مرحوم ایرج صفائی به عهده داشته است.سید محمود حسینی برایم گفت که ساختمان دبستان آنها در محله کوزه گری قرار داشته است و هر روز سر صف مدیر آموزشگاه  به وضعیت بهداشتی دانش آموزان رسیدگی می کرده است.
وقتی از پدر پرسیدم چه آرزویی داشته  گفت: خیلی دوست داشتم به تحصیلاتم ادامه بدهم اما افسوس که هیچوقت  موفق به ادامه تحصیل نشدم و همچنین گفت ، روزی در کلاس معلم از دانش آموزان پرسید که دوست دارند در آینده چه شغلی انتخاب کنند  ؟
بچه هر کدوم  پاسخی دادند که جواب بعضی برایم جالب بود یکی گفت :می خواهد کدخدا روستا شود،دیگری گفت : دوست دار مرده شور محل شود.  منهم دوست داشتم حلبان شوم اما هرگز به آرزوی  خود نرسیدم. پدر پس از شش سال تحصیل موفق به اخذ گواهینامه ششم ابتدایی از دبستان عنصری شد و بعدها برای تامین مایحتاج زندگی خانواده خود به بحرین،کویت، امارات و دیگر کشورهای حوزه حلیج فارس رفت.

نظرات

  1. ناشناس says:

    ثلاث جان الان دیگه ب یقین رسیدم ک کمبود خبر داری……آخه این خبر یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن