بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9532
تعداد نظرات:۱۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 2 دی 93 0:10 ق.ظ

برپایی نمایشگاه رباتیک و هوافضا در کنگان + تصاویر

ثلاث – نمایشگاه رباتیک و هوافضا روز دوشنبه در آیینی در شهرستان کنگان استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ثلاث، فرماندار کنگان در این آیین گفت: حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.

عباس جمشیدی افزود: حمایت از نخبگان و نفرات و گروه های برتر درمسابقات علمی و پژوهشی از مهمترین اولویت های کاری در شهرستان کنگان است.

وی اضافه کرد: از این پس نخبگان و جوانانی که درعرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی بتوانند موفقیتی برای شهرستان در کشور کسب کنند، تجلیل و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

جمشیدی ادامه داد: انتظار جدی از صاحبان فکر و نخبگان بویژه شرکت های دانش بنیان حرکت به سمت تجاری سازی است تا ضمن نوآوری و خلاقیت در اختراعات و ابتکارات بتوانند کمکی به رونق تولید و تجارت و اقتصاد باشند.

رییس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان گفت: هم اکنون پنج شرکت دانش بنیان در زمینه رباتیک، برق و ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی، کارآفرینی و دو تیم در زمینه نوآوری زیر نظر این مرکز فعالیت می کنند.

علی محمدی افزود: در زمینه نوآوری دو تیم از شرکت های دانش بنیان مشغول ساخت فیلتر صنعتی و تولید بخاری خورشیدی هستند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ یکی از شرکت های دانش بنیان به عنوان کارآفرین برتر کشوری انتخاب و در زمینه رباتیک نیز نخبگان این شهرستان به چندین مقام کشوری در مسابقات مختلف دست یافتند.

 

وی گفت: حمایت ما بیشتر در قالب طرح هایی است که قابلیت به تولید رسیدن دارند.

محمدی گفت: این نمایشگاه در حجم کوچکی برگزار شد تا ظرفیت شهرستان در این زمینه بررسی شود که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و می توان در آینده فضا و زمان بیشتری را به این نمایشگاه اختصاص داد.
مسوول برگزاری نمایشگاه رباتیک و هوافضای کنگان نیز بیان کرد: این نمایشگاه یک روزه درمکانی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در مدرسه شهید پرهیزگار کنگان برپا شده است.

احسان بحرینی گفت: دراین نمایشگاه پنج غرفه رباتیک، هوافضا، خلاقیت، مهارت زندگی و اریگامی (کار با کاغذ) برپا شده است و ۵۰ نفر از اعضای شرکت دانش بنیان مبتکران پارس کارها و فعالیت های خود را در معرض دید عموم قرار داده ند.

وی با بیان اینکه در یکسال فعالیت خود افتخارات خوبی را در زمینه رباتیک کسب کردیم، افزود: کسب ۲ ماقم سوم کشوری در مسابقات دانش آموزی دانشگاه صنعتی شریف و راهیابی به مسابقات بین المللی دبی ، کسب مقام دوم و سوم کشوری در شهر ساری و نیز کسب مقام در مسابقات استانی دانشگاه خلیج فارس از افتخارات این مجموعه است.

وی افزود: این نمایشگاه نیز با ۵ کارگاه آموزشی و با هدف ایجاد انگیزه و کشف استعداد و خلاقیت های جدید در مدارس و در بخش های مختلف رباتیک، هوافضا، مهارت زندگی، اوریگامی(کار با کاغذ)، روانشناسی برپا شد.

وی اظهار داشت: نبود فضا و امکانات و همچنین کارگاه های آموزشی مناسب و همچنین حمایت های مالی قابل توجه و تسهیلات خوب در این زمینه از مشکلات این مجموعه به شمار می رود که نیاز است تدبیر ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود چون بدلیل نبود منابع مالی کافی برگزیدگان مسابقات دانش آموزی دانشگاه صنعتی شریف از حضور در مسابقات جهانی دبی بازماندند.

 

عکاس ثلاث / مهدی روز بازار

robotic-kangan (1) robotic-kangan (2) robotic-kangan (3) robotic-kangan (4) robotic-kangan (5) robotic-kangan (6) robotic-kangan (7) robotic-kangan (8) robotic-kangan (9) robotic-kangan (10) robotic-kangan (11) robotic-kangan (12) robotic-kangan (13) robotic-kangan (14) robotic-kangan (15) robotic-kangan (16) robotic-kangan (17) robotic-kangan (18) robotic-kangan (19) robotic-kangan (20) robotic-kangan (21) robotic-kangan (22) robotic-kangan (23) robotic-kangan (24) robotic-kangan (25) robotic-kangan (26) robotic-kangan (27) robotic-kangan (28) robotic-kangan (29)

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    درود بر پارک علم و فناوری کنگان و بچه های رباتیک و هوافضا

  2. شکر says:

    به قول معروف احسنت

  3. مصل says:

    خیلى عالیه, پیروز باشید.

  4. ناشناس says:

    ماشالله محمدامین طهماسبى

  5. امیر says:

    با ارزوی موفقیت های بیشتر برای بچه های رباتیک و هوا فضای کنگانی

  6. کنگونی says:

    درود بر کنگونی های غیور…احسنت بر شما…

  7. محمد امين طهماسبي says:

    سلام قربون خودم برم ممنون ناشناس اسمتو میگفتی خوب بود

  8. شهروند says:

    سلام ممنون از پوشش خبر اما نگفتید این نمایشگاه کجا برگزار شده.

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی شهروند !
      شاید مطلب رو کامل مطالعه نکردید . در بخشی آمده : مسوول برگزاری نمایشگاه رباتیک و هوافضای کنگان نیز بیان کرد: این نمایشگاه یک روزه درمکانی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در مدرسه شهید پرهیزگار کنگان برپا شده است.

  9. شهروند۲ says:

    تداخل نام در نظرات نظر دوم به نام شهروند با شهروند اولی ارتباطی ندارد

  10. درود بر مهندس بقال

  11. محمد رضا says:

    سلام کاش بیشتر بود آخه برای گرفتن سوال فرست پرسیدن نداریم واین که بوشهر همیشه کسی ک میدونه هیچی نمی گه اونم ک از شهر دیگه میاد سر ادم منت میزاره

  12. علی says:

    من یک کنگانی هستم من نم از اون یازده تا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن