بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9816
تعداد نظرات:۲۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 5 دی 93 11:25 ق.ظ

در اعتراض به آلودگی های شهرستان کنگان/

فعال شدن « کمپین ۵۰۰۰ امضاء » در اعتراض به آلودگی هوای کنگان

اختصاصی ثلاث- جوانان دوستدار محیط زیست در حرکتی زیبا اقدام به جمع آوری ۵ هزار امضا نموده‌اند که در جای خود تحسین‌برانگیز است، اقدامی که از چهارشنبه سوم دی‌ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ثلاث، از ماجرای آلودگی های صنعتی شهرستان کنگان، کمتر کسی بی‌اطلاع است و همگان از بابت ایکه صدمات جبران ناپذیری در کمین جامعه انسانی منطقه است آگاهی دارند.

بارها و بارها در محافل مختلف این موضوع تلخ مطرح شده ولی تا کنون به جز “نخستین همایش پیامدهای توسعه‌ی صنعت بر شهرستان کنگان” که با بیانیه‌ی شش ماده ای به نخستین گام خود پایان داد، اقدام عملی دیگری صورت نگرفته است. این بار اما جوانان دوستدار محیط زیست در حرکتی زیبا اقدام به جمع آوری ۵ هزار امضا نموده‌اند که در جای خود تحسین‌برانگیز است، اقدامی که از چهارشنبه سوم دی‌ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

«موسسه‌ی باور زمین کنگان» که به تازگی تاسیس شده و مراحل ثبت خود را سپری می کند؛ گویا تصمیم دارد با شتابی بیشتر پیگیری‌های خود برای آگاهی بخشی به مردم و انتقال نگرانی‌های آنان در حوزه‌ی «امینی، بهداشت و محیط زیست» به مسئولین انجام دهد.

برنامه‌ی حضور در میان مردم به مرور اعلام خواهد شد

به گفته‌ی مسئول هماهنگی برنامه‌های «کمپین ۵۰۰۰ امضایی اعتراض به آلودگی های صنعتی شهرستان کنگان»؛ به شیوه های مختلف امکان مشارکت مردم و پیوستن آنان به این کمپین وجود خواهد داشت و بی‌تردید همه‌ی اقشار مردم با میل و باور قلبی از این حرکت حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه مصاحبه با ثلاث افزود: جزییات کمپین به مرور اعلام خواهد شد، ولی برای برخی از روزها برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: از جمله برنامه های ما روز دوشنبه ـ هشتم دی‌ماه ـ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در شهر کنگان ـ پارک ناخدا؛ کنار تلویزیون شهری و همچنین روز پنج‌شنبه ـ یازدهم دی‌ماه ـ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در شهر بنک ـ پارک ساحلی می باشد.

یادآور می‌شود: جامعه‌ی فرهنگیان و دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه، ائمه‌ی جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه، پزشکان و فعالین عرصه‌ی سلامت، کشاورزان و روستاییان، ملوانان و صیادان، فعالان سیاسی و مدنی، کارگران و افراد جویای کار، کسبه و بازاریان، معتمدین و نخبگان، شوراهای شهر و روستا، ورزشکاران و هنرمندان، هیئات های مذهبی و… از نقاط مختلف شهرستان (شهرهای کنگان، بنک و سیراف) و روستاهای همجوار برای همراهی با این کمپین اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

 

 

Image_026 Image_027 Image_028 Image_025 Image_024 Image_023 Image_020 Image_021 Image_022 Image_019 Image_018 Image_017 Image_014 Image_015 Image_016 Image_013 Image_012 Image_011 Image_008 Image_009 Image_010 Image_007 Image_006 Image_005 Image_002 Image_003 Image_004 Image_001

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. شهروند كنگانى says:

    ایول ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل

  2. یک فرهنگی says:

    خدا قوت به جوان های عزیزی که امید آینده شهر هستند. ما همه با شما هستیم

  3. حقگو says:

    بسیار اقدام به جا وبه موقع وحق طلبانه است، چرا که قدمت سکونت مردم بیش از حضور صنعت نفت و گاز و پتروشیمی می باشد ودر تمام دنیا قانون نوشته ونا نوشته ای وجود دارد که تمام حقوق مجاورین اعم از حق کسب وزندگی ، حق شغل وکسب وکار وسلامت جامعه پیرامونی آن صنعت درنظر می گیرند و محاسبه می کنند و پرداخت می کنند متاسفانه این قانون در ایران عمل نمی شود به سلامت مردم توجه نمی شود وهزینه آلایندگی به مردم پرداخت نمی شود لذا این اقدام کمپین ۵۰۰۰امضاء کمترین اقدامی است که مردم کنگان انجام می دهند وباید دانست که براى همیشه نمتوانند از نجابت این مردم استفاده کنند ، چرا باید دود و بوی گاز شرکت ها مردم کنگان وعسلویه تحمل کنند ولی هیچ گونه بهره ای از این نعمت خدادادی نداشته باشند؛ واین هشداری است که دولتمردان درفکر رعایا باشند وبترسند از روزی که کاسه صبر مردم به سرآید.

  4. سعید says:

    عکس مو نزدین تو سایت

  5. کوگانا says:

    با سلام و تشکر از جوانان کنگان
    لطفا صفحاتی در جوامع مجازی بسازید تا دوستان بتواننددر صفحات مجازی این کار را پی گیری نمایند.
    با تشکر

  6. کنگونی says:

    واقعا حرکت زیباییه خسته نباشید به دست اندرکاران این حرکت.

  7. محسن ع says:

    سلام.. عکس منم بزنید

  8. سعید says:

    اقای عزیز کجا را می بینید به نظام جمهوری اسلامی افتخارکنید که تونست بدون کمک اجنبی گاز را ازاعماق زمین بیرون بیاورد وشعله های بلندش ددل دوستان راگرم وچشم دشمنان راکور کرده است کمپین اامضا در این شرایط درکنگان چه محلی ازاعراب دارد اقا صنععت دوددارد الودگی دارد بله حق الایندگی درقانون ااممده است که انهم را ه قانوننی دارد کمپین یعنی کارزار بیایید راه عاقلانه وعالمانه درپیش بگیرید

    • محسن says:

      سلام دوست عزیز
      ما با وجود تاسیسات مشکل نداریم بلکه مشکل ما با آلودگی هایی است که قابل کنترل است که با مقداری هزینه (استفاده از فیلتر و دفع درست زباله ها) این الودگی ها به حد اقل میرسه که مسولان توجهی به آن ندارند

    • یک فرهنگی says:

      آقا سعید جان!
      مردم ما همواره به نظام جمهوری اسلامی افتخار می کنند.
      شما هم بدانید که نظام اعتبارش به همین مردمی است که امروز جانشان به واسطه حضور صنعت به خطر افتاده است. شک نکنید که شخص رهبری از این موضوع گله مند هستند و به زودی با دستور ویژه به داد مردم خواهند رسید. فراموش نکنید سرمایه واقعی این مملکت جوانان و نوجوانانی هستند که اینجا دارند زندگی می کنند، نه فلرها و یک مشت آهن پاره. پیشنهاد می کنم فرمایشات رهبری را مطالعه بفرمایید.

  9. آرزو says:

    افراد باشهامت و جسور حتما پیروز واقعی این حرکت هستند و کسانی که منافع شخصی دارند و خود را کنار می کشند ترسو و بزدل هستند

    • سعید says:

      واقعا حرف حق زدی…
      خطاب به سعید باید گفت که ما راهی بهتر از این رو نمی دونیم شما بیا اگه زورت میرسه جمع کن کاسه کوزه ی این شرکت ها

  10. جنوب کنگان says:

    سلام واقعا جا داره به اونای که در این برنامه کمک میکنن خسته نباشید گفت من از طرف خودم و اونای که دوست دار محیط زیست هستن خسته نباشید میگم

  11. ملت بیدار says:

    خانم ها و آقایون. کنگونی های خونگرم حقوق خود را خواهند فهمید و برای رسیدن به اون متحد خواهند شد. زنده باد کمپین

  12. حمید says:

    باشهامتها دیگرا ن را به نظام سیاسی جمهوری اسلامی امیدوار می سازند اما ترسوهابزذلانیند که می خواهند باجعل امضا وراهاندازی کمپین یعنی نوعی کارزارکه خلاف جریان انقلاباسلامی است مردم تحریک نمایند بازهم تکرار می شود الایندگی حق مردم است اما ازراه قانونی

    • سید احمد حسینی says:

      حرفای بی ربطی که زدین، نشان از عدم آگاهی و نداشتن سواد کافی شما می باشد.
      بدانید و آگاه باشید که در جامعه مدنی بیان اعتراض؛ از حقوق مردم می باشد و این حرکت دوستان نیز کاملا در چارچوب قانون می باشد. شهامت همه ی عزیزان از سوی مردم بزرگوار قابل ستایش است.
      شعور مردم ما در تشخیص درست رویدادها خشم افرادی چون شما را به دنبال داشته که در اقلیت مطلق هستید و به یاری خداوند حق پیروز خواهد شد.

    • حسین says:

      شما حق توهین به دوستان ما را ندارید. اگه با امضای این طومار موافق نیستید نظرتون قابل احترامه.
      ولی گفتن واژه ی “جعل امضا” پسندیده نیست و پیشنهاد می کنم دقت بفرمایید.

      دوست عزیز روز روشن رو نمی شه انکار کرد، همه ی مردم دارن از این کار بزرگ حمایت می کنند. با این حرفها چیزی از عظمت جوانان خوب و خوش فکری که بدون هیچ چشم داشتی برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم تلاش می کنند کم نمی شه.

      سپاس از دیدگاه مخالف شما

  13. حسین آباد says:

    ممنون از موسسه باور زمین. داریم امیدوار میشیما

  14. محمد مهدی چوری says:

    درود بر جوانان همیشه در صحنه

  15. شکر says:

    با سلام واقعا کار قشنگیه خدا قوت میگم به تمام همشهریای گلم و تشکر ویژه از ثلاث برای درج مطلب و نمایش این عکس ها

  16. شکر says:

    با سلام در جواب حمید عرض میکنم که جنابعالی به هیچ وجه حق توهین به افراد و عقایدشان رو نداری. بسی باعث خجالته که جنابعالی افراد رو ترسو و بزدل خطاب میکنید و امضاهارو جعلی میدونید و راه اندازی کمپین رو خلاف جریان انقلاب میدونید.آخه وقتی مردم دارن از آلودگی و … رنج میبرن و کمپینی برای عبور ازین موارد راه میندازن چه ربطی داره به خلاف جریان انقلاب حرکت کردن ؟ بهتون توصیه میکنم حتما یه فرهنگ اصطلاحات پارسی تهیه کنید و حتما مطالعه کنید،جنابعالی هنوز نمیدونی معنی واژه ی آلایندگی چی هست نمیدونی خوبه ،بده،خوردنیه یا پوشیدنی ! آلایندگی یعنی آلودگی و شما با کمال بی شرمی نوشتی که آلاینده حق مردم است . یعنی حق مردم آلودگی هست؟؟؟جنابعالی یا آنقدر پررویی که آلودگی هوا و رنج مردم برات مهم نیست یا آنقدر بی سوادی که … در مورد اول توصیه میکنم عقایدت رو تغییر بده و در مورد دوم میتونه بهت بگم وقتی به اندازه کافی سواد نداری نمیخاد این مطالب رو بخونی و نظر بدی. دفتر مشقت بیار واست سر مشق بنویسم آلایندگی=آلودگی .
    ثلاث جان خواهش میکنم نظرم رو حتما حتما نمایش بده.

  17. نظری says:

    کمپین یعنی چه سی ما تعریفش کنین بعد جواب هم بدیین سواد چی خوبین ای بوا ما نفهمیدیم شما خیلی سواد دارین به نظرم دانشگاهی هسی

  18. شهروند says:

    اقا یاخانم شکر چرا داغ کردی اگراظهار نظرحقه اینهم نوعی اظار است شمامنطقی واستدلالی پنویس چرامی نویسی پیسواد پنده خدا ادپ خوپ است من میگویم حق الایندگی باید ازراه قانون حل کرد همه همین را می گویند چرا کلمه پی شرمی را به کار می بری اخوی چراکلمه پررو را بکار میپری ایا این کلمات درشان انسان بکار میبرن ازثلاث تمنا دارم که موضوع را پیگیری کنندومانع از نوشتن مطالب غیر اخلاقی گردند

  19. شکر says:

    با سلام .
    جناب شهروند اولا که من اخوی نیستم ،ثانیا شما برو نظر جناب حمید رو ببین که نوشتن آلایندگی حق مردم هست،شما میدونی این حرف یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه حق مردم آلودگی هست. این حرف جناب حمید یا ناشی از بی سوادی هست یا ناشی از گستاخی. مطمئن باش که اظهار نظر حق همه هست ولی نه نظری که بگه کسانی که این کمپین رو راه انداختن کارزار خلاف راه انداختن و نه اینکه بگه این امضاها جعلی هست. جنابعالی تشریف ببر نظر حمید و جواب من رو بخون اونوقت متوجه میشی که جواب بسیار زیبا و رسایی به ایشون دادم. در ضمن از نظر شما ثلاث باید چه چیزی رو پیگیری کنه؟ من چه مطلب غیر اخلاقی نوشتم؟ آیا شما هم مثل حمید فکر میکنی که آلایندگی حق مردمه؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن