بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1047
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 خرداد 93 6:34 ق.ظ

انتقال خون کنگان تنها پایگاه جنوب استان در خطر تعطیلی/کمبود پزشک مهمترین عامل

اختصاصی ثلاث- انتقال خون شهرستان کنگان مشکلات بسیار زیادی دارد که این مرکز را در خطر تعطیلی قرار داده است. کمبود پزشک یکی از مهمترین مشکلات این مرکز است که بهبود وضعیت این مرکز، همکاری و مساعدت مسئولان را می‌طلبد.

dfssjjzv_129ghttgxgh_b

 

به گزارش ثلاث، انتقال خون یکی از ارگان های کاملا خدماتی است که نقش مهمی در نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن  را دارد.

انتقال خون در استان بوشهر با مشکلاتی عدیده  دست و پنجه نرم می کند که از مهم ترین آن می توان به موضوع ماندگاری پزشکان آن و دستمزد پایینشان اشاره کرد.

شهرستان کنگان  حدودا در سال ۹۰ انتقال خون خود را راه اندازی کرد و در این راستا با مشکلات حادتری نسبت به سایر مناطق استان دست و پنجه نرم می کند که از جمله آن می توان به همجواری با صنعت و جذب شدن پزشکان با دستمزدی بالا در زیر مجموعه های پارس جنوبی اشاره کرد.

با توجه به اینکه حوزه جنوبی استان بوشهر شامل شهرستان کنگان، دیر، جم و عسلویه توسط پایگاه انتقال خون کنگان پوشش داده می شود،لذا می طلبد  زمینه های همکاری بیشتر انتقال خون با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به اینکه بیمارستان­های تامین اجتماعی و همچنین علوم پزشکی مصرف کننده خون مراکز انتقال خون هستند و مراکز انتقال خون نیز هیچ گونه هزینه ای بابت این خون ها از آنها دریافت نمی کنند لازم است که حداقل پزشکان مورد نیاز مراکز انتقال خون از سوی تامین اجتماعی و علوم پزشکی تامین شود و همکاری لازم را با مراکز انتقال خون استان داشته باشند.

انتظار می رود با توجه به صنعتی بودن منطقه پارس جنوبی و گسترش جمعیت شهرستان‌های کنگان، جم و شهرستان شدن عسلویه ، همکاری و مساعدت لازم برای تجهیز و گسترش پایگاه انتقال خون کنگان  توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام گیرد.

باید بدانیم که اهدا خون یک فرهنگ ناب است که نیازمند تقویت و حمایت همه نهادها از متولی آن یعنی انتقال خون است و لذا اگر بگوییم توجه ویژه به انتقال خون در زمینه های مختلف یک سرمایه گذاری انسانی، مادی و معنوی است، حرفی به گزاف نگفته ایم چرا که می دانیم خون می تواند زندگی ساز باشد.

 

 

انتقال خون کنگان با خطر تعطیلی روبرست/پزشکان ما با حقوق بالا جذب شرکت ها و طرح پزشک خانواده می شوند

رابط افتخاری انتقال خون کنگان با مرکز استان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: انتقال خون کنگان در حال حاضر با کمبود پزشک روبرو است و  قرارداد پزشک فعلیاین پایگاه نیز طی چند ماه ها  آینده به اتمام می رسد و معلوم نیست که آیا مجددا تمدید می کند یا خیر، لذا انتقال خون کنگان با مشکل جدی روبرو خواهد شد به نحوی که حتی احتمال  تعطیلی انتقال خون کنگان وجود دارد.

علی قاسمی در خصوص دلیل این موضوع گفت: به علت اینکه پزشکان ما جذب شرکت ها یا طرح پزشک خانواده با حقوق بالا می شوند متاسفانه رغبتی برای کار در انتقال خون کنگان نشان نمی دهند.

 پیشنهاد گماردن پزشکان طرحی در انتقال خون کنگان توسط علوم پزشکی

وی عنوان کرد: پیشنهاد می شود با همکاری فرمانداری، نماینده مجلس و انتقال خون استان و از  طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ترتیبی برای انتقال پزشکان طرحی به انتقال خون کنگان بدهند.

قاسمی گفت: جهت تهیه فراورده های خونی نیاز به دستگاه هایی است که اگر مجموعه سازمان انتقال خون با مساعدت فرمانداری و استانداری همکاری کنند، این تجهیزات در کنگان مستقر خواهد شد و دیگر نیازی به ارسال خون به مرکز استان نیست.

 

images

شرکت ها و تامین اجتماعی مستقر در شهرستان کنگان با حقوق بالا پزشکان را جذب می کنند

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: موضوع عدم ماندگاری طولانی پزشکان در شهرستان هایی مانند کنگان، بوشهر، گناوه و دشتستان زیاد به چشم می خورد و دائما با این مشکل روبرو هستیم. متاسفانه به طور مرتب پزشکان انتقال خون پس از مدتی خدمت می روند و ناچارا باید زود به زود پزشک جدید پیدا کنیم.

عبدالرضا حاجیانی گفت: در این راستا ممکن است در برخی مناطق برای پیدا کردن پزشک جدید خیلی به درد سر نیفتیم و ممکن است بلعکس ان باشد و برای پیدا کردن پزشک دچار سختی شویم که از جمله آن در شهرستان کنگان است.

وی اذعان داشت: وضعیت مالی ما به نحوی نیست که بتوانیم حقوق های بسیار بالایی به پزشکانمان پرداخت کنیم و این عاملی است که پزشکان مربوطه انگیزه زیادی برای ماندن در انتقال خون نداشته باشند و به عبارتی یکی از مشکلات عمده ما در کنگان نیز همین موضوع است.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: شرکت های مستقر در شهرستان کنگان- جنوب استان- همچنین تامین اجتماعی با پرداخت حقوق های بسیار خوب، باعث می شوند که پزشکان ما انگیزه زیادی برای خدمت در انتقال خون نداشته باشند.

حاجیانی افزود: شاید در اکثر استان ها شرایط به شکل جنوب استان بوشهر که حقوق بالایی پرداخت می کنند نباشد و لذا پزشکان در انتقال خون آن مناطق برای مدت طولانی خدمت می کنند.

 

———

گزارش: مصطفی صفایی

 

شایان ذکر است انتقال خون کنگان شنبه تا چهارشنبه ها از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۲ ظهر بجز روزهای تعطیل فعال است.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    خوب معلومه وقتی حقوق پزشکتون در حد راننده شبکه بهداشته خوب معلومه نمیمونه.مگه عمرش رو از سر راه آورده توقع بیجا هم حد و حدودی داره.یه ذره عرضه داشته باشید از همین شرکتا بودجه بگیرید به جای اینکه به فکر نیروی مفتی باشید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن