بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12171
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 18 بهمن 93 7:51 ب.ظ

استاندار بوشهر : طراحی اولیه منطقه آزاد انجام شده است

ثلاث- استاندار بوشهر گفت:با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر در هیات دولت ، طراحی اولیه آن نیز با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی بوشهر انجام شده است.

به گزارش ثلاث و به نقل از ایرنا دکتر مصطفی سالاری روز شنبه در آیین گشایش ساختمان نوبنیاد اتاق بازرگانی بوشهر افزود:خبر ارسال لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر در آینده نزدیک به مجلس توسط دکتر روحانی در سفر استانی دی ماه رییس جمهوری به استان بوشهر نیز نوید بخش شکوفایی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی این استان است.

وی یادآورشد: از همه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در استان و همچنین سایر استانها به منظور سرمایه گذاری در منطقه آزاد به ویژه با اولویت در حوزه گرشگری دعوت می کنیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری بوشهر طوری طراحی شده است که فرصت درآمد زایی و فعالیت برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری در همه بخش ها پیش بینی شده است.

دکتر سالاری گفت: به رغم پیشینه تاریخی و درخشان بوشهر در امر تجارت و بازرگانی اما در شرایط کنونی ، این مهم همگام با دنیا رشد نداشته است.

وی افزود:دراستان بوشهر ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف وجود دارد که باید تقویت و زمینه بهره مندی از آنها در رونق و شکوفایی اقتصاد محلی، منطقه ای و ملی فراهم شود.

استاندار بوشهر یادآورشد: همجواری با دریا، ذخایر نفت و گاز و استقرار صنایع مختلف، استان بوشهر را به یک استان صنعتی تبدیل کرده که انتظار می رود اتاق بازرگانی بندر بوشهر به این بخش نیز ورود کند.

سالاری گفت: ورود جدی بخش خصوصی به صنایع پایین دستی در استان بوشهر ضرورت اجتناب ناپذیری است ضمن اینکه توجه به تربیت و آموزش نیروی انسانی نیز استفاده از قابلیت های موجود را دوچندان می کند.

استاندار بوشهر بااشاره به اینکه این استان در بخش معادن نیر دارای ظرفیت قابل توجهی است گفت:باتوجه به اینکه به زودی عملیات اجرایی مصوبات هیات دولت آغاز خواهد شد ،در کنار حمایت از صادرات مواد معدنی ، عمده ترین مصرف کننده خود استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه کشاورزی نیز استان بوشهر دارای قابلیت و تولید برخی محصولات جالیزی است که می تواند تامین کننده برخی از محصولات خارج از فصل در سطح کشور باشد .

سالاری افزود: حوزه ای که هم در دولت و هم در اتاق بازرگانی باید نسبت به آن جدی تر اقدام شود اقتصاد مقاومتی است که فرصت مناسبی برای استفاده عملیاتی در بخش اقتصاد است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: محصولات تولیدی باید بر اساس پیشرفت های جهانی و مطابق با سلیقه های جهانی تولید شوند .

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: استفاده از روش های سنتی در بازرگانی منجر به توقف اقتصاد خواهد شد و متولیان باید با در نظر گرفتن ظرفیت های اقتصادی در کشور شرایط مساعد و نوین را برای این بخش فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که دنیا نیز در زمینه اقتصاد با علم در حرکت است نیاز به ایجاد یک ساختار علمی و متناسب و به روز در زمینه اقتصاد در کشور وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب اقدام شود.

صفایی بوشهری افزود: بوشهر از گذشته های دور یک استان تجاری بوده اما به دلایل متعدد به سمت رکود رفته است ولی با رویکردهای جدید امیدواریم که استان به جایگاه مطلوب خود دست پیدا کند .

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر می تواند در اقتصاد ملی و فراملی کشور نقش موثری داشته باشد گفت: ایجاد زیر ساخت های مناسب ، پرداخت تسهیلات بانکی و برطرف کردن قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت می تواند شرایط فعالیت فعالان اقتصادی را تسهیل کند .

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ساختمان جدید اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی بوشهر با زیربنای دو هزارو ۵۶۶ متر مربع و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح و از جلد نخست کتاب ˈاسنادی از اتاق بازرگانی بوشهر ˈبه کوشش مجتبی پریدار نیز رونمایی شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن