بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12356
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 بهمن 93 0:06 ق.ظ

با حضور مسئولین محلی انجام شد؛

افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی با حضور استاندار در کنگان / اسکله تجاری و اشتغال از مطالبات جدی مردم است

ثلاث – همزمان با بزرگداشت دهه مبارک فجر در آیینی عصر روز دوشنبه از ۴۰ پروژه عمرانی در شهرستان کنگان با حضور استاندار بوشهر بهره برداری شد.

 به گزارش ثلاث استاندار بوشهر در آیین بهره برداری از مدرسه ۹کلاسه شهید غلامرضا فرحی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کنگان گفت: برای اجرای این شمار طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی ، تملک دارایی و دو درصد نفت هزینه شده است.

وی یادآورشد: امسال یک هزارو ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی شهرستان کنگان مصوب شده است که از این مقدارتاکنون ۶۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی طرح های زیربنایی و کلان اقتصادی در حوزه صنعت در سایت دو کنگان در راستای طرح توسعه ای پارس جنوبی در دست اجرا دارد که با بهره برداری از آنها معادل نصف درآمد کشور به درآمدهای موجود افزوده می شود.

دکتر سالاری یادآورشد: دولت به خدمات رسانی مناطق میزبان طرح های صنعتی توجه دارد که این مهم نیز با مذاکره با وزیر نفت در کنگان در حال انجام است.

وی اظهارداشت: اجرای جاده های مواصلاتی ازجمله کمربندی دیر بعنوان امتداد جاده عسلویه به کنگان از مصوبات سفر هیات دولت به استان بوشهر است که نقش مهمی در شتاب بخشی توسعه ای دارد.

سالاری گفت: اسکله کنگان نیز به عنوان یک مطالبه مردمی در سفر دی ماه امسال رییس جمهوری به بوشهر مطرح شد که تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شده و مسلماً پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سفر رییس جمهوری برکات زیادی برای استان بوشهر داشته است افزود: بوشهر تنها استانی است که ۲٫۵ برابر سایر استان ها مصوبه رهاورد سفر دکتر روحانی داشته است .

استاندار بوشهر ادامه داد: پروژه های تعریف شده در سفر هیات دولت براساس اولویت بندی استان بوده است و عدم طرح سایر پروژه های مهم دیگر استان بوشهر دلیل منتفی شدن آنها نیست .

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز در این آیین گفت: امسال تا دهه فجر تعداد ۱۰ مدرسه با ۷۳ کلاس و زیربنای ۱۱هزارو ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرروش این استان شده است.

احمد مرادی افزود: مدسه ۹کلاسه شهید غلامرضا فرحی کنگان با یک هزارو ۸۸۸ متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی و اعتبار ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان احداث شده است.

امام جمعه کنگان نیز در جمع مردم در مسجد فاطمه زهرا (س) کنگان گفت: اقدامات خوبی توسط نظام اسلامی برای رفع محرومیت ها در مناطق مختلف انجام داده است.

حجت السلام محمود محمودی با قدردانی از تعطیلی آیین افتتاح پروژه های کنگان توسط استاندار بوشهر بخاطر بجا آوردن نماز اول وقت افزود: این اقدام دکتر سالاری به اندازه برگزاری چندین همایش با موضوع نماز اهمیت دارد چرا که نشان می دهد مسوولان در دولت به صورت عملی به معنویت اهتمام دارند.

عباس جمشیدی فرماندار کنگان نیز گفت:دولت کمر همت را برای خدمت به مردم جزم کرده است و افتتاح طرح های عمرانی در دهه فجر امسال نشان از تلاش دولت و اتحاد مردم و مسولان برای رفع محرومیت ها دارد.

وی افزود: با تعاملی که میان مردم و مجموعه های اداری شهرستان وجود دارد روند اجرای فعالیت ها در شهرستان بسیار خوب است و مسلماً این روند به پیشرفت شهرستان کمک خواهد کرد.

حجت اسلام موسی احمدی شامگاه دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان کنگان با حضور استاندار بوشهر افزود:با تمهیدات اتخاذ شده امید است مذاکرات هسته ای به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

وی یادآورشد: با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی اما موفقیت و دستاوردهای نظام چشمگیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اینک دولت بالنده و پرشتاب مسیر توسعه و رشد را در پیش گرفته است و دستاوردهای مختلفی برای نظام حاصل شده است.

وی ادامه داد: در کنار توسعه صنعت نفت در شهرستان کنگان استان بوشهر که از دستاوردهای نظام است در سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان در فروردین ماه سال ۹۰ نیز برکات بسیاری مترتب کنگان شده است که با گذشت سه سال همچنان افتتاح پروژه هایی از محل اعتبار این سفر کام مردم را شیرین می کند.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه درمجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف اسکله تجاری کنگان و اشتغال نیروهای بومی درطرح های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.

 

گزارش : ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

  1. یاهو says:

    باعرض سلام ما همیشه تا زنده ایم مدیون شهدا و جانبازان و آزاده ها و رزمندگان هستیم ولی یه سئوالی از مسئولین محترم شهرستانمون دارم مدارس ، خیابان ها و کوچه ها به نام شهدا ثبت شده کارخیلی خوبی ولی مگه شهید زمانی که یکی از شهدای اهل سنت کنگان می باشد نباید اسمی از او برد

  2. امید says:

    ۴۰ تا ایبوااااااااا.فکر کنم کنگون عوض شده برم بیرون یه دور بزنم.فکر کنم کنگون آباد شده

  3. غلوم says:

    ۴۰ تا پروژه لیست می شد نه فقط تیتر بزنید تا ما بدونیم واقعا بوده یا قبلی ها افتتاح مجدد شده مثل اکثر فازها که برای چندمین بار افتتاح میشه!

    • روحی says:

      واقعا !!!
      ثلاث لطفا ریز پروژه ها را نام ببرید
      یا فکر کنم هر کلاس رو یک پروژه قلم داد کردن ؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن