بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12873
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 1 اسفند 93 12:11 ب.ظ

سوژه کاربران/

گلایه مردم از نحوه ترمیم جاده سیراف – جم / اداره راه: در حال انجام عملیات«سیل کت»هستیم

یکی از کاربران ثلاث طی تماسی تلفنی ضمن ابراز گلایه از نحوه ترمیم و روکش آسفالت از مسیر سه راهی سیراف به سمت جم اظهار داشت: عملاً این گونه فعالیتها با تابلوهای هشدار دهنده در مسیر انجام میشود.

یکی از کاربران ثلاث طی تماسی تلفنی ضمن ابراز گلایه از نحوه ترمیم و روکش آسفالت از مسیر سه راهی سیراف به سمت جم اظهار داشت: عملاً این گونه فعالیتها با تابلوهای هشدار دهنده در مسیر انجام میشود.

وی که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: بنده بدون اطلاع از ترمیم این مسیر به سمت شهر جم در حال حرکت بودم و ناگهان متوجه صدای عجیبی شدم.

وی افزود: مسیری طولانی را با این وضعیت دنبال کردم ولی بلاخره با اصرار سرنشینان، خودرو را متوقف کرده و در صدد کشف ماجرا برآمدم.

سیل کت سیراف تا جم

وی گفت: بعد از توقف خودرو و پیاده شدن، متوجه شدم که این جاده بدون هیچگونه تابلو و علامت هشدار دهنده قیرپاشی شده و بخش زیادی از خودرو بنده نیز لکه قیر گرفته است.

وی با بیان اینکه به جز بنده افراد زیادی از این مسیر تردد می کنند، افزود:اداره راه ملزم است که از اینگونه اشکالات و کوتاهی ها با دقت بیشتری پیشگیری کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کنگان نیز ضمن تایید ترمیم آسفالت در این مسیر به خبرنگار ثلاث گفت: مسیر سه راه سیراف به سمت جم به طول ده کیلومتر در دست ترمیم و عملیات «سیل کت» است.

قاسم مباهات افزود: این مسیر تا تونل ها در دست ترمیم و روکش آسفالت قدیمی است تا وضعیت عبور و مرور مردم بهبود یابد.

وی افزود: این مسیر با عملیات «سیل کت» بهبود یافته و به عبارتی سیل کت میتواند سطح را ضد آب و غیر قابل نفوذ کند و به علاوه در درزگیری ترک های با شدت کم و بازیابی ضریب اصطکاک سطحی نیز کاربرد دارد.

 

 

گفتنی است که سیل کت در هر زمان از عمر روسازی قابل اجراست. دلیل اصلی استفاده از سیل کت روی یک سطح آسفالتی، محافظت از روسازی در برابر اثرات مخرب گرمای خورشید و رطوبت و هوا است. وقتی یک روسازی آسفالتی

در معرض خورشید، باد و آب قرار میگیرد ، شدت سخت شدن قیر یا اکسیده شدن آن افزایش می یابد .
 
سیل کت یک غشاء ضد آب روی سطح راه ایجاد میکند که نه تنها فرآیند اکسیداسیون را کند میکند،بلکه نفوذ پذیری سطح را کاهش داده و موجب افزایش ضریب اصطکاک سطح راه یا افزایش مقاومت آن در برابر سر خوردگی می گردد. بعضی از موسسات سیل کت را یک روش نگهداری پیشگیرانه می دانند.
 
البته در این عملیات بارندگی نیز میتواند مشکلات زیادی ایجاد کند و توصیه شده که اجرای سیل کت بهتر است در فصول گرم و غیر بارانی انجام شود.

نظرات

  1. گردان با غیرت says:

    منم دقیقا همون شب تو جاده بودم و فقط خدا رحم کرد و چپ نکردم تو سراشیبی بودم که متوجه صدای عجیبی شدم که دیدم جاده کاملا لغزنده است.

  2. بی نام says:

    جواب رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اقای قاسم مباهات چه ربطی به سوال و درخواست این بنده خدا داره که در مورد «سیل کت» توضیح میده!!!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن