بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1368
تعداد نظرات:۳۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 2 تیر 93 2:48 ب.ظ

نگاهی از زاویه ای متفاوت/

ضعف مدیران درمانگاه ها از عوامل عدم ماندگاری پزشکان در کنگان

ثلاث – روح الله صفایی: همه حداقل برای یک بار هم که شده ارزش و قدر یک پزشک خوب را دانسته و سلامتی خویش را باز یافته ایم.

ثلاث – روح الله صفایی : همه حداقل برای یک بار هم که شده ارزش و قدر یک پزشک خوب را دانسته و سلامتی خویش را باز یافته ایم.

پزشک خوب سزاوار تکریم و قدردانی است و ما باید ارزش علمی و انسانی اش را پاس بداریم.

در این نوشتار سعی و تلاش بر این بوده که مدیران ارشد (بالا دستی) نگرش مثبت و ویژه ای به پزشکان عمومی و متخصص داشته باشند و علل فرار پزشکان از شهرستان کنگان را موشکافی و ارزیابی نماییم .

استان بوشهر به خصوص شهرستان کنگان به دلیل شرایط نامناسب جوی و امکانات پایین شهری همواره با کمبود پزشک مواجه بوده است و بارها شاهد این بوده ایم که هم استانی های عزیزمان در شهرستان های مختلف برای درمان خود و خانواده مجبور به پیمودن مسیری طولانی و مخاطره آمیز با هدف مراجعه به پزشکان کارآزموده در استان های مجاور هستند .

در سالهای اخیر با پیگیری برخی مدیران استان و با استفاده از برخی سیاست ها مانند افزایش دستمزد و اعطای امکانات و .. تا حدودی توانسته اند به جذب پزشکان کمک کنند .

در شهرستان کنگان نیز با انفجار جمعیتی که در سال های اخیر شاهد ان بودیم، متاسفانه هنوز این مهم انجام نشده است.

همه ما از آمار ورود پزشکان در رده های مختلف به شهر آگاهیم ! آیا به راستی از آمار نارضایتی پزشکان از وضع موجود و تمایل آنها به انتقالی و یا استعفا نیز آگاهیم ؟

چنانچه دلایل این اتفاقات را مورد بررسی قرار دهیم، به مهمترین و شاخص ترین علت آن که ضعف مدیران مستقیم درمانگاه ها می باشد برمیخوریم .
مدیرانی که با هدف خدمت به مردم و جذب پزشکان کارآمد به صندلی تکیه زده اند.

هنگامی که به صورت خصوصی پای درد و دل پرسنل درمانگاه بنشینید، به وضح از نوعی ترس و تحقیر در گفتار و برخورد از سوی مدیر پی می برید.

این ترس از تهدید پرسنل تا کسر و عدم افزایش حقوق سالانه پزشکان را شامل می شود.

حقیقت این امر را می توان با مراجعه به دستگاه ثبت انگشت مدیران و اخذ مرخصی های طولانی مدت در ماه و از سوی دیگر بهره مند بودن از ساعات اضافه کاری بالا مورد بررسی قرار داد و این در حالی که برخی پزشکان از گرفتن مرخصی ماهانه به دلیل رفتار سلیقه ای مدیران مستقیم خود محروم می شوند.

دلیل این اتفاقات که منجر به قهر جامعه پزشکی و روی برگرداندن از شهرستان کنگان شده است در ضعف مدیریت درمانگاه ها به وضوح می توان دید.

شاید اگر مدیریت درمانگاه ها  مانند گذشته به دست یک پزشک بسپارند از بروز چنین مسائلی پیشگیری شود.

فردی که از جنس پزشکان، آگاه به وضعیت موجود و درک محرومیت شهرستان کنگان است می تواند مشکلات پرسنل و درد مردم را با تمام وجود لمس کند و درصدد رفع آن برآیدو به جای فرار پزشکان سعی در جذب و رضایت پرسنل درمانگاه داشته باشد.

به واقع پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

 

نظرات

  1. ح says:

    جناب آقای صفایی . ما که سالهاست با مدیریت پزشکان بی لیاقت مشغولیم . همانهایی که بعد از ورود به امر طبابت فقط به فکر منافع مالیشان هستند ، همانهایی که به پای صحبت بیمارانشان بنشینی ، گلایه های افسوس بار میشنوی . .. لطفا مطالب سایتتان را با تحقیق بیشتر عنوان کنید . با تشکر

  2. غریبه says:

    وای از این بیمارستان کنگان نه مدیریتش خوبه نه پرسنلش رفتار خوبی دارن نه ……………….

  3. ناشناس says:

    با خودمان فکر کرده ایم چرا متخصصین خوب تو شهرمان ماندگار نمی شوند؟
    از این به بعد هم فقط پزشک طرحی داریم،که اون هم کار که یاد گرفت ،از شهر میرود.پزشک با تجربه ای دیگر در بیمارستان نداریم.

  4. مراد says:

    وقتی به همت دولت تدبیر و امید زایمان طبیعی رایگان شد بیمارستان کنگان خانم زاییده بعد دوساعت اجبار مرخص می کند اولا همین چند ماه پیش ۸ تا ۱۰ ساعت در بخش بستری بود واقعا بدبختی ما؟انگار یک گربه بچه زاییده نه بشر

  5. ناشناس says:

    همه چی تو این طرح به ضرر مردم داره تموم میشه .پزشک پول آنکالی میگیره بعد از تأخیر چندین ساعت مریض رو میبینه.

  6. حیدری says:

    مطلب نویسنده درست بود وبجا. متاسفانه مدیریت نابجای افراد غیر متخصص نه تنها کمکی نمیکند بلکه وضع از اینی که هست بدتر میکنلد و ما در درمانگاههای کنگان شاهد آن هستیم

    • همدرد says:

      باشما موافقم جناب حیدری.نمونه بارزش همین درمانگاه تامین اجتماعی کنگان هست که یک کاردان آزمایشگاه الان به سمت مدیر درمانگاه نایل شده.به این میگن شایسته سالاری

  7. کنگانی says:

    باسلام وخسته نباشید.برادرم از کارکنان قدیمی درمانگاه بوعلی کنگان هست ومتاسفانه بارها سوء مدیریت وبرخورد ناشایست باپرسنل بخصوص پزشکان را از اوشنیده ام

    • لطیفی says:

      بهتر است مدیریت درمانگاه به جای ظاهرسازی و ایجاد فضای سبزو گل وبلبل کمی هم به باطن اهمیت دهد و آن را هم اصلاح نماید

  8. طالب عاشوری says:

    نامه سر گشاده نائب رئیس شورای اسلامی شهر دیر به مدیر کل استاندارد استان بوشهر جنا ب مستطاب آقای دکتر بهره مند
    با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات بندگان مخلص خدا در این ماه پر فیضرمضان ماه توبه و عنابه. عرضه میدارم جناب آقای بهره مند با توجه به موقعیت جغرافیائی و استراتژی و منطقه ای و دارا بودن پتانسیلهای خدائی اعم از نفتی /اقتصادی/ فرهنگی/ هنری/ صیادی /صفاری/ و تجاری و تجارت / میباشد علرغم این موقعیتها دارای کارخانه های تولیدی اعم از پرورش ماهی و تبادل کالاهای مجاز از شهرمان دیر به کشورهای همسایه/ سوپر مارکتهای مجهز/ کارخانه های بلوک زنی و مصالح ساختمانی و غیره/ دارای لنجهای بسیاری است که باید کالاهای آنها استاندارد گردد و با توجه به اینکه مردم باید مسافتها راه از دیر تا کنگان و بلعکس و تا استان جهت استاندارد کردن کالاهایشان راه بپیمایند فلذا این شهرستان دارای ۵۵ تا ۵۷۰۰۰ هزار نفری فاقد اداره یا نمایندگی استاندارد میباشد/لذااز آن مدیرکل محترم تقاضا مندم در خصوص اختصاص اداره یا تشکیل نمایندگی استاندارد در شهرمان دیر بذل عنایت فرمایند تا مردم این دیار قرار گرفته و خفته در بغل خلیج همیشه فارس از دکتر بهره مند مدیر کل محترم استاندارد استان بوشهر بهره مند گردند با تشکر طالب عاشوری نائب رئیس شورای اسلامی شهر دیر ۱۴ / ۴ / ۹۳

  9. شهروند says:

    ممنون جناب صفایی.امیدواریم باخواندن این مطالب بعضی مدیران به خودشون بیان …
    سعدی میفرماید :
    ادب مردبه از دولت اوست.

    • بردستانی says:

      تاوقتی رابطه به جای ضابطه حکمفرماباشه وضعیت مدیریت درمانگاه های ما ازاین بهتر نخواهدبود وگرنه هرکسی مدیر نمیشد که حالا بخواهیم انتقادکنیم از افراد غیر متخصص وبی تجربه

  10. جمیری says:

    باتشکرازثلاث آخرمگرپزشکان جهت ماندن و خدمت رسانی دراین شهر بغیر از اسباب رفاه وآرامش وحقوق مکفی چه میخاهند؟!
    به راستی آیا شهرستان کنگان که بزرگترین قطب اقتصادی وصنعتی کشور است بودجه تامین واسکان وایاب وذهاب باپروازرانمیتواندفراهم کند؟!
    هزینه درمانی که شهروندان کنگانی در بقیه شهرستانهای بزرگ مانندشیراز پرداخت میکنند را نمیتوان همینجا وباقیمت کمتر پرداخت؟!
    از مدیران ومسیولان ارشد کنگان ومراکزدرمانی تقاضامیشوداندکی دراین زمینه تامل کنند وفعالیتی هرچندناچیز درکارنامه خودبجای گذارند.شاید این شهرستان محروم روزی بتواند ازبابت کمبود پزشک مرتفع گردد.

  11. امين16 says:

    کو گوش شنوا.مسوولین…………. هرکه به فکرجیب خودشه.والله

  12. صفا says:

    متاسفانه مدیرانی که چند صباحی در این شهر بر مسند ریاست تکیه زده اند از آنجاییکه پله های ترقی را یک شبه پیموده اند و ردای مدیریت خود را بر اساس رابطه دوخته اند صرفا به ماندگاری خود می اندیشند و برای ااستحکام پایه های ریاست خویش به هر دری می زنند.

  13. جواد says:

    متاسفانه مسئولین فقط فکر خودشون هستن !

  14. احمدزاده says:

    بهتر بود مسوولین امراین شخصی را که میفرمایید به سمت مسوول فضای سبز یا واحد فنی و ساختمانی می گماردند چون اینطور که ما شنیده ایم در سایر موارد بسیار مشکل ساز شده است و در برخورد با همکاران و زیردستانش فوقالعاده منفی ظاهر شده اند، خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند .انشاالله.

  15. شهروند says:

    من مانده ام بر اساس کدوم منطق آدمی که.. عذر می خوام.. تا دیروز توی ازمایشگاه ازمایش ادرار ومدفوع انجام میداده و اصلا بلد نیست دو کلمه توی جمع صحبت کنه فقط چون فلان آقا !ازش حمایت کرده رو گذاشتن سرپرست درمونگاه بوعلی .هر وقت هم باهاش کاری داریم آقا حضور ندارن تشریف بردن مرخصی تمام شهر پر کرده از بنر پلی کلینیک تخصصی بوعلی کو متخصص. این آقا …….. نداشت یک ماه فقط یک ماه دو تا متخصص رو راضی نگهداره.پزشکاشون میذارن زیر فشار که آقا نسختون از دو قلم دارو بیشتر نشه من یه مریض قندیم برای تهیه داروی ماهانم باید چهار بار به این درمونگاه کوفتی بیام.از مردم بابت آزمایشاتی که معلوم نیست میشه به جواب اونا اعتماد کرد یا نه پول بگیرید .داروهاشم که از بنجلترین شرکت ها خریداری میشه که اگه بلا نصبت به گاوتون هم بدید سقط میشه فقط چهار تا بدبخت بیچاره مثل من از سر ناچاری میان.دندون پزشکاشم که معلوم نیست از کدوم …………..مدرک گرفتن میگی دندون پایینم درده بالاییشو از ریشه میکنند

  16. دریسی says:

    باسلام
    توی تمام شهر پوستر وبنر چسبوندن از حضور متخصص اطفال و متخصص ارتوپد و داخلی در درمانگاه بوعلی.تاحالا چندبارهم خودم هم خانم برای متخصص اطفال جهت فرزندمان مراخعه کردیم متاسفانه یک پزشک متخصص وجود نداشته ونیست.خواهشمندیم بنرها جمع آوری کنید تا اسباب زحمت مردم و اتلاف وقت نگردد.
    باتشکر

  17. ربیعی says:

    سلام
    آقا این مدیر درمانگاه بو علی کیه اینقدر انتقاد شده ازش؟؟
    مدیر به این بالیاقتی از کجا پیدا کردن مسیولین ؟؟
    راست میگن دوره قحطی رجال هست

    • حقوق اجتماعی says:

      بچه دیره …
      فوق دیپلم علوم ازمایشگاهی سه سال سابقه کار تو ازمایشگاه داره
      تازه داره میره مدرک میگیره
      شنیدم یکی از اندک دکتر ها رو هم اخراج کرده .. اصلا شرایط شهر کنگان رو درک نکرده…

  18. احمدی says:

    سلام به همه همشهریان کنگانی
    متاسفانه در شهر کنگان هیچ امکانات پزشکی نیست و یک دکتر خوب هم تو این شهر پیدا نمیشه.هرکه جونش دوست داره بره شیراز دکترای خوبی داره

  19. احمدی says:

    سلام به همه همشهریان کنگانی
    هرکه جونش دوست داره بره شیراز دکترای خوبی داره

    • حقوق اجتماعی says:

      اقا یا خانم احمدی
      اینکه نشد باید شهر هم مستقل بشه و دکترهای تراز اول رو بیارییم … شما مسئولیت مخاطرات جاده ای انتقال تمام بیماران رو به شیراز به گردن میگیرید .. اگر حساب کنیم که در سال ۳۰۰ نفر به شیراز جهت درمان مراجعه کنند و ۳ نفر از این افراد دچار حادثه ی جاده ای شوند ، انگار که هیچ کاری نکرده ایم . دیدتون رو لطفا باز کنید .
      حالا که شهر دو تا دکتر عمومی خوب هم گیرش اومده برخی مسئولین اونا رو فراری دادند ؛ چه برسه به متخصص که بیاد …

    • ناشناس says:

      ببخشید جناب احمدی عزیز .اگه پزشک نیستید لطفا در مورد خوب یا بد بودن پزشکان اظهار نظر نفرمایید(چون اینکار نیاز به تخصص داره).اون پزشکای شیراز هم که میفرمایید وابسته به پاراکلینیک خوبی هستن که در شیراز مو جوده.که اونم یه جیب پرپول میخواد.پس همون پزشک خوب شیرازی به قول شما،با امکانات پاراکلینیک در کنگان فرقی با پزشکان کنگان نداره.

  20. فرهاد says:

    بابا چقدر از این مسوول درمانگاه بوعلی انتقاد کردین.کاشکی میشد ما هم میدیدمش ببینیم چه شکلیه؟ یعنی میگید به کارمنداش میزنه؟ باید خیلی جالب و دیدنی باشه!!!

  21. همکار says:

    قرارداد پزشکان تامین اجتماعی با شخص دکتر پور حکیم(ریاست سازمان) است و هیچ شخصی بجز ایشان توانایی لغو قرارداد رو نداره(هر چند ایشونم زیاد به فکر دغدغه پزشکان نیست) .اون پزشکی هم که از درمونگاه رفتند با میل شخصی.رفتند.در واقع حرکت اعتراضی بود به برخورد های ناشایست سرپرست درمونگاه.سرپرست در حد .و اندازه ای نیست که بتونه کسی رو اخراج کنه بلکه تابع دستوراتی هست که بهش دیکته میشه

    • فریدون says:

      مو که می گم ای یکی که سخت گرفتار زیر آب زدنه رئیسشه ؟ خیلی توفکرن که خوش رئیس وابوت! البته یه زمانی هم رئیس درمانگاه فرهنگیان می خواست وابوت…

    • حقوق اجتماعی says:

      حالا یک زندگی به خاطر عدم شایستگی یک مدیر به خطر می افته …
      میخوام اینو بگم که فردی به دلیل اعتراض به بدرفتاری مدیریت استعفا میده !!! و لطمه اونو مردم کنگان خواهند دید ، چرا که دکتر در جایی دیگر کار میکنه ، مدیر هم بر صندلی زرین خودش تکیه میزنه و در نتیجه مردم باید چوب ندادنم کاری مسئولین رو بخورن !!! چه بایدکرد !

    • صالحی نیک says:

      ممنون از اطلاع رسانی مفیدتون.امیدوارم مسیولین شهرستان چشم وگوششون بیشتربازکنن وباجزییات بیشتری پیگیری کنند.حیفه پزشکان اندکی که توشهرهست ازشهربرن واین از بی کفایتی وبی لیاقتی مدیر درمانگاه هست فقط

  22. کارمند درمانگاه says:

    سلام خدمت همشهریان
    آیا میدونید درمانگاه قبلا چی بوده الان چی شده
    آیا میدونید قبلا چندتا بزشک عمومی و دندان بزشک داشتیم الان چندتا داریم
    یک سال هم از آمدن همچین مدیری نگذشته ببینید درمانگاه چه رشتی کرده و حالا شما هی راجب دیدگاه دیگران بدون فکر کردن نظر بدین …

    • آل شمس says:

      جناب کارمند احتمالا شما جزو اون دسته هستی که تو کار پیمانکاری ساختمان و تاسیسات و گل وبلبل هستند و یه منفعتی میبرند.چون این همه نظر منفی رو به روی خودت نمیاری وپاچه خواری !
      مدیر درمانگاه با ……………راه انداخته اونوقت شمادر مورد تعداد حرف میزنی؟!
      محض اطلاعتون یه پزشک عمومی رفت یه دندون پزشک هم تا آخر این ماه میره.هنوز بگم یا کافیه؟!

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی آل شمس!
      با عرض پوزش بخشی از نظر شما ویرایش شد

    • همدرد says:

      اولا رشت نیست و رشد هست!
      ثانیااز نظر کاربران مشخص هست چه رشتی داشته درمانگاه!
      اون از تبلیغات کاذب درمورد پزشک متخصص که توی کل شهر غوغا کرده واین هم از مدیریت مستبدانه و بی کفایت.
      خیلی خوب بوده رشتش

    • کارمند درمانگاه says:

      اگه مشل شما بزشگ هست با رفتن بزشک عمومی جایگزین شده و همینطور دندان بزشک

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن