بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13892
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 اسفند 93 3:38 ب.ظ

رکن الدین جوادی؛

فاز۱۲ پارس جنوبی از بهترین مدلهای محیط زیستی با کمترین آلودگی است

اختصاصی ثلاث – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: فاز ۱۲ را می توان یکی از بهترین مدل های محیط زیستی با کمترین میزان آلودگی دانست.

جوادی

به گزارش خبرنگار ثلاث، رکن‌الدین جوادی ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: افتتاح پروژه فاز ۱۲ پارس جنوبی در شهرستان کنگان یکی از ثمرات خودباوری است که فرزندان این مرز و بوم توانستند امروز این پروژه را به عنوان مهمترین پروژه صنعت نفت، رقم بزنند.

وی اضافه کرد: این پروژه از نظر بخش پالایشی بزرگترین پالایشگاه کشور با ظرفیت سه میلیارد فوت مکعب است که امروز به دست توانمند متخصصان داخلی به بهره برداری کامل می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: میزان ۷۵ درصد از خوارک ورودی برای پالایش، در این فاز از منابع گازی دریایی و ۲۵ درصد از آن نیز از فازهای ۶،۷ و ۸ تامین می شود.

وی اظهار داشت: امسال به میزان ۱۰۷ میلیارد متر مکعب از میدان گازی پارس جنوبی برداشت شده است که امیدواریم این میزان تا سال ۹۶ به ۲۵۰ میلیارد مترمکعب برسد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی حاصل زحمات چهار دولت است

جوادی تصریج کرد: در توسعه نهایی پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶ میزان برداشت ما از منابع گازی پارس جنوبی به معادل مقدار ۵.۸ میلیون بشکه نفت در روز افزایش می‌یابد.

وی اذعان داشت: ارزش این میزان برداشت در توسعه نهایی پارس جنوبی به مبلغ ۱۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید که بخشی از این میزان به دلیل سهم یارانه‌ها و کاهش ارزش نفت به خزانه وارد نمی‌شود ولی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کشور خواهد داشت.

وی این پروژه را حاصل زحمات چهار دولت عنوان کرد و اظهار داشت: امروز که شاهد بهره‌برداری از مگا پروژه فاز ۱۲ در شهرستان کنگان هستیم، شش وزیر، قریب به ۱۰ سال در این پروژه تلاش کرده و جمع کثیری از نیروهای توانمند داخلی با استفاده از تخصص بومی و صرف زمان ۱۴۵ میلیون ساعت تلاش های شایانی داشته اند.

نگرانی های مردم در خصوص میزان آلودگی‌ها در این فاز پاسخ داده شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت : فاز ۱۲ را می توان یکی از بهترین مدل های محیط زیستی با کمترین میزان آلودگی دانست که بالاترین تفکیک گوگرد در آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نگرانی های مردم در خصوص میزان آلودگی ها در این فاز تا حد زیادی پاسخ داده شده و واحد جداسازی گوگرد نیز در این مگا پروژه، پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است.

وی افزود: در این پروژه قریب به ۱۲ میلیارد دلار هزینه شده است که بازگشت هزینه آن نیز به سرعت انجام می شود.

وی گفت: تا کنون ۱۲ میلیون بشکه میعانات گازی تولید که ۱۱ میلیون بشکه صادر شده است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. پرپروک says:

    با سلام … اگه واثعا این چنین باشه که خدا رو شاکریم؛لطفا وعده هاتونو عملی کنید … آلودگی و دود و آلایندگی امان مردم رو بریده…

  2. اسماعیل says:

    بله واقعا همینطوره،چون معمولا هر روز بوی اکسیژنی که این فاز تولید میکنه به مشام ملت میرسه و خیلی هم از این بوی خوب لذت میبرن،اصلا بوی گاز خفه کننده نداره خیال همه راحت!

  3. امید says:

    واقعا خنده داره.ثلاث جان ای کاش زیر عکس وزیر عکس فلر های فاز ۱۲ با دود سیاهش رو میزاشتی تاواقعیت آشکار بشه.

  4. فرشاد حسینی says:

    باسلام و خسته نباشید

    دست شما درد نکنه بابت این همه زحمت

    انشالله اجرشما را خدا عطا کند…سوال بنده اینه مدیر فاز ۱۲الان چه شخصی میباشد باتشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن