بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14340
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 فروردین 94 3:09 ب.ظ

شعبان پور خبر داد:

بخشی از فاز ۱۹ پارس ۲ کنگان، مهرماه امسال بهره‌برداری می‌شود

ثلاث- مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: بخشی از فاز ۱۹ پارس جنوبی مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علی اکبر شعبانپور با اشاره به سفر نوروزی وزیر نفت در دومین روز کاری خود به پارس جنوبی در سال جدید و بازدید از طرح های اولویت اول و دوم این میدان، بر استمرار فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای تاکید و عنوان کرد: سفر مهندس زنگنه به منطقه حاکی از نگاه ویژه وی به پارس جنوبی و استمرار فعالیت ها در این بخش است.

وی با یادآوری برنامه اولویت بندی فازهای پارس جنوبی، کسب درآمد و محدودیت های مالی را از عوامل این اولویت بندی بر شمرد و افزود: منابع مالی اختصاص یافته به پارس جنوبی در فازهایی که زودتر به تولید و درآمد می رسند صرف خواهد شد، اما این به معنای چشم پوشی از سایر فازها نیست.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس تسریع در برداشت از مخزن مشترک را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بنا به دستور ویژه وزیر نفت در این سفر اولویت اصلی ما، تمرکز بر بخش دریایی همه ی فازهای پارس جنوبی است.

شعبان‌پور در ادامه فاز ۱۹ را یکی از فازهای اولویت دار پارس جنوبی توصیف کرد و با بیان این مطلب که هرفاز یک زنجیره کامل تولید است، عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر روی دو سکوی دریایی این فاز است و با توجه به اینکه عملیات حفاری و لوله گذاری به اتمام رسیده، یک فاز این طرح با برداشت گاز از سکوی دریایی آن و فاز دیگر نیز با استفاده از گاز فازهای ۶ تا ۸ وارد مدار می شود.

وی تامین منابع مالی را از عوامل مهم تکمیل فازهای پارس جنوبی بویژه فاز ۱۹ برشمرد و اضافه کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز پارس جنوبی آماده انتقال و بخشی نیز در گمرک قرار دارد که در صورت پرداخت بدهی سازندگان مربوطه، این کالاها ترخیص و به موقعیت خود منتقل می شوند.

 

فاز ۱۹ در منطقه ۲ پارس کنگان ( شهرستان کنگان) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد says:

    به جای پارس ۲ کنگان بنویسید پارس کنگان یا کنگان که البته کنگان به تنهایی خیلی بهتر است.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن