بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14706
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 25 فروردین 94 11:46 ق.ظ

اندر حکایت پروژه 90 میلیارد تومانی

آیا کمربندی کنگان در پایان خرداد ۹۴ تکمیل می شود؟

اختصاصی ثلاث- یکی از شاخصه های توسعه یافتگی وجود راه های ارتباطی مناسب است

 

ثلاث- مصطفی صفایی: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی وجود راه های ارتباطی مناسب است؛ که مثال آن را می تون در سفر هیئت دولت( دکتر روحانی) به استان بوشهر و تصویب حجم بالایی از مصوبات برای توسعه راه های منتهی به مرکز و شمال استان عنوان کرد. کنگان مسیری پرتردد، همراه با حجم بالای عبور و مرور است و با توجه به بار ترافیکی موجود، این مشکل بسیار محسوس و قابل لمس است و لذا راه اندازی هرچه سریع تر کمربندی کنگان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

طبق مصوبه خرداد سال ۹۰ ، مجموعه نفت متعهد به ایجاد پروژه ای بنام کمربندی کنگان شد اما بنا به هر دلیل تا به امروز تکمیل نشده است هرچند مناقصه این پروژه به اواسط دهه ۸۰ برمیگردد.

اخبار زیر در فواصل زمانی مختلف و از جانب مسئولین استانی، نفت و شهرستان در خصوص تکمیل کمربندی شهرستان کنگان اعلام شده است:

 

خبر در تاریخ ۴ آذر ۹۳ : مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه تکمیل پروژه کمربندی کنگان نیازمند ۹۲ میلیارد تومان اعتبار است، تاکید کرد: تعهدات وزارت نفت در اجرای این پروژه ۴۰۸ میلیارد ریال است.

خبر در تاریخ ۲۹ آذر ۹۳ : رستمی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه کمربندی کنگان را ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

خبری در تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۳– فرماندار شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث خبر داد: عملیات اجرایی تکمیل کردن پروژه بزرگ جاده کمربندی کنگان، حداکثر در پایان دی ماه امسال شروع می شود. محل اعتبار این پروژه نیز نفت می باشد.

خبر در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۹۳ – فرزاد رستمی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر به پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای طرح جاده کمربندی کنگان اشاره کرد و بیان داشت: این جاده کمربندی دارای ۲۲ کیلیومتر طول است که بیس‌ریزی در ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده مسیر انجام شده و کوبیده شده است و به محض پرداخت فعال و آسفالت آن انجام می‌شود.

وی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: افزایش ایمنی در تردد، کاهش بار ترافیکی در سطح شهر کنگان، مدیریت زمان سفر، کاهش میزان مصرف انرژی و کاهش آسیب به راه‌های شهری و کاهش آسیب به شهروندان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

خبر در تاریخ ۱۱ بهمن ۹۳ – رئیس اداره راه و ترابری شهرستان کنگان در خصوص آخرین وضعیت جاده کمربندی کنگان به ثلاث گفت: موسسه خاتم الانبیا( الهادی) از این هفته برای آسفالت کمربندی کنگان به طول حدود ۲۲ کیلومتر اقدام خواهد کرد و سپس مطالبات خود را از مجموعه نفت دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تعهد موسسه الهادی، این پروژه در حد دو لایه آسفالت تا پایان خرداد سال ۹۴ به اتمام می رسد و آماده بهره برداری خواهد شد. برآورد اولیه و مبلغ پیش بینی شده این پروژه ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

در تاریخ ۴ اسفند ۹۳ مدیر عامل منطقه ویژه پارس خبر داد: در راستای اجرای تعهدات صنعت نفت در سفر هیات دولت به استان بوشهر این اعتبارات به میزان ۲۲۰ میلیارد ریال با دستور مستقیم و ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به پروژه های توسعه ای در استان تزریق شد.

مهندس یوسفی با اعلام اینکه پیمانکار این پروژه ها، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می باشد، افزود: این پروژه شامل تکمیل جاده کمربندی شهر کنگان نیز می باشد.

 

 

پروژه تکمیل جاده کمربندی شهرستان سال هاست برای تکمیل معطل مانده و با توجه به زمان اعلام شده در پایان خرداد ماه ۹۴ جهت تحویل پروژه، به نظر می رسد امکان پذیر نباشد.

به هر حال راه اندازی کمربندی شهرستان کنگان نقش اساسی در کاهش ترافیک شهری و اثرات تخریبی و جانبی دیگر دارد.

این پروژه به لحاظ مختلف برای شهرستان کنگان اهمیت دارد. عبور ماشین های سنگین از مرکز شهر علاوه بر ایجاد خطرات تصادفی، باعث ایجاد ترافیک سنگینی در برخی ساعات روز می شود که این نیز باعث کلافگی و تاثیر منفی بر روح و روان مردم می باشد.

علاوه بر این، کامیون هایی که از مرکز شهر عبور میکنند بعضا با ایجاد آلودگی بسیار، بر میزان آلودگی موجود در شهر می افزایند و نهایتا سلامتی مردم را با خطر جدی روبرو می کنند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، عمر مفید آسفالت است که هرچه عبور و مرور خودرو و مخصوصا ماشین های سنگین روی آن بیشتر باشد، عمر مفید آن کمتر می شود که نهایتا شهرداری مجبور به ترمیم و بازسازی آسفالت ها با هزینه های بسیار بالا می شود که می توان این هزینه های بالا را صرف طرح های مبلمان شهری و پروژه های عمرانی دیگر کرد.

البته نباید از کنار آلودگی های صوتی ایجاد شده از طریق این ماشین الات و ترافیک نیز به سادگی عبور کرد زیرا این موضوع نیز بر اعصاب و روان مردم تاثیرگذار است.

 

ظاهرا قرار است از امروز عملیات تکمیل کمربندی کنگان به طول ۲۲ کیلومتر انجام شود؛ هرچند حدودا ۵۰۰ متر نیز قیر پاشی انجام شده است ولی باید منتظر ماند و دید که آیا این پروژه طبق وعده داده شده در پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید؟

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن