بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14913
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 1 اردیبهشت 94 7:08 ق.ظ

نشست خبری معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر ؛

از وضعیت انتقال پایانه های نفتی به فارس تا آخرین شرایط امنیتی استان بوشهر

در این نشست دو ساعته که در قالب یک هم اندیشی با اصحاب رسانه انجام شد مسائل مختلفی مطرح شد که توسط فتح الله حقیقی بی پاسخ نماند.

در این نشست دو ساعته که در قالب یک هم اندیشی با اصحاب رسانه انجام شد مسائلی همچون نگرانی مردم استان از جابجایی دفتر ستادی پایانه های نفتی ایران از خارگ به شیراز ، وضعیت برگزاری انتخابات سال جاری در استان ،شرایط امنیتی و جایگاه استان بوشهر در سطح کشور و نوع تامل دولت در استان با نمایندگان احزاب سیاسی مطرح گردید که توسط فتح الله حقیقی بی پاسخ نماند.
به گزارش ثلاث و به نقل از سوک ، اولین نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در سال جاری با اصحاب رسانه در حالی امروز شکل گرفت که با استقبال گسترده اهالی مطبوعات انجام شد .در این نشست دو ساعته که در قالب یک هم اندیشی با اصحاب رسانه انجام شد مسائلی همچون نگرانی مردم استان از جابجایی دفتر ستادی پایانه های نفتی ایران از خارگ به شیراز ، وضعیت برگزاری انتخابات سال جاری در استان ،شرایط امنیتی و جایگاه استان بوشهر در سطح کشور و نوع تامل دولت در استان با نمایندگان احزاب سیاسی مطرح گردید که توسط فتح الله حقیقی بی پاسخ نماند.

خبرنگار سوک در این نشست از آخرین وضعیت ایجاد اورژانس هسته ای در استان بوشهر با توجه به مصوبات دولت قبل اشاره کرد که معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر در پاسخ اظهار کرد : یکی از دغدغه های مدیریت ارشد استان ایجاد اورژانس هسته‌ای است که در این زمینه ضمن پیگیری های لازم ، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی لازم برای اورژانس هسته‌ای را انجام داده است.

فتح الله حقیقی با اعلام نشست های گسترده استاندار بوشهر با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و سایر مسئولان وزارت بهداشت برای راه اندازی اورژانس هسته ای در بوشهر عنوان کرد : فرایند ایجاد اورژانس هسته ای در بوشهر جدی است و با برنامه بدنبال آن هستیم ضمن این که جانمایی لازم نیز برای ساخت آن انجام شده است.

فتح‌الله حقیقی ؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر

* موضوع انتقال دفاتر عملیاتی شرکت ‌پایانه‌های نفتی ایران از خارگ به فارس را با جدیت پیگیری می کنیم چون ناراحتی مردم استان در این زمینه را لمس کرده و حق طبیعی استان می دانیم .

* تا ۴۸ ساعت آینده نتیجه پیگیری های استان در خصوص انتقال دفتر پایانه های نفت ایران از خارک به شیراز را اطلاع مردم می رسانیم.

*در نشست اخیر معاون سیاسی وزیر کشور با احزاب سیاسی استان بوشهر بحثی برای فیلتر برگزار شدن این نشست با حضور عده ای خاص از احزاب استان نبوده است و چنین ذهنیتی نیز نداریم. بر اساس برنامه زمانبندی شده هر دو ماه یکبار با احزاب موجود در استان نشست و جلسه برگزار می شود .

*۴۳ حزب و یا نمایندگی احزاب در استان بوشهر فعالیت می کنند که رقم بسیار کمی از آنها پویا هستند.

*سال ۹۴ دو انتخابات سنگین در استان برگزار می شود که انتخابات سالم ،حضور حداکثری و حضور همه سلایق را هدف گذاری کرده ایم تحت هر شرایط اصل بی طرفی را اعلام می کنیم و برای ایجاد فضای رقابتی در انتخابات قانون را مبنا قرار می دهیم .

*ملاک ما برای برگزاری یک انتخابات سالم سند چشم انداز ، منویات رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید است .

*تعامل به معنای فراموشی وظیفه نیست هر چند که بعضی ها مسابقه می دهند که این دولت را تضعیف کنند این در حالی است که دولت موفق شده است موفقیت های چشم گیری در سطوح  ملی و بین المللی کسب کند.

* همه باید بپذیریم که مصالح ملی از منافع فردی بالاتر است و نباید مسایل اجتماعی، سیاسی و منطقه ای را با موضوعات ملی مرتبط دهیم.

* کسانی که تبلیغات زودهنگام انجام می‌دهند را رصد می‌کنیم و اقدام قانونی با چنین حرکاتی صورت خواهد گرفت.

* اعتمادسازی به روند و اجرای انتخابات و اعتمادسازی به نتایج آن در کنار امنیت از دیگر اهداف است.

* تعاملی سازنده با همه اقشار و گروه‌ها را به عنوان یک سیاست دنبال می کنیم.

* وظیفه برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها به عهده فرمانداران است و آنچه در انتخابات برایمان مهم است اجرای قانون حتی در مورد افرادی که قبلاً رد صلاحیت شده بودند است.

* در خصوص خرید اراضی مردم در روستای لاور ساحلی توسط یک مجموعه نفتی، این موضوع یک بحث حقوقی است اما هر جایی که حق مردم ضایع شود با جدیت بدنبال گرفتن حق مردم تلاش می کنیم.

* توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد داریم و به منظور تسهیل در فعالیت این سازمان‌ها اقدامات زیادی داشته‌ایم.

* در سال جاری با جدیت بدنبال ساماندهی اتاق فکرها در استان هستیم هر چند که تاکنون ۹ اطاق فکر در استان تشکیل شده است که در تصمیم‌گیری‌ها از این اتاق فکرها استفاده می‌کنیم.

* استان بوشهر به عنوان چهارمین استان امن کشور است و جزء پنج استان اول کشور در زمینه مهار آسیب‌های اجتماعی است.

* از جوانان در پست‌های مدیریتی استفاده می شود و هم اکنون تمام بخشداران استان از قشر جوان هستند.
 
* دولت تلاش‌های بسیار زیادی را برای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه نقاط مختلف کشور داشته و به بسیاری از اهداف مورد نظر و وعده‌های اعلام شده دست یافته است.

*اگر نقد و یا دیدگاهی در مورد موضوعی داریم باید از جانب خود مسایل را مطرح کنیم نه از جانب مردم و این مصداق همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

* با توجه به این که رهبر معظم انقلاب شعار امسال را با عنوان “ملت و دولت، همدلی و همزبانی” نامگذاری کرده است، استان بوشهر قابلیت تبدیل شدن به پایلوت تحقق این مهم را دارد.

* رسانه‌ها نقش مهمی برای عملیاتی کردن شعار سال دارند و با انجام این مهم بوشهر می‌تواند به عنوان الگویی توسعه محور برای سایر استان‌ها قلمداد شود.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از گسست دولت و ملت و ارتباط عمیق دولت و ملت شعار امسال را به نام همدلی و همزبانی اعلام کرد که اجرای آن نیازمند عزم همگانی است.

* با تلاش و پیگیری‌های انجام شده دو هزار میلیارد ریال از مطالبات کارگران استان در اسفند ۹۳ پرداخت شد.

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام … خواهشا قضیه ی پایانه هارو هر چه زودتر بهش رسیدگی کنید و نذار ید همچین انتقالی صورت بگیره…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن