بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14969
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 2 اردیبهشت 94 9:32 ب.ظ

بررسی موضوع انتقال شهرک نفت از استان بوشهر به فارس

موسی احمدی : دریا را متعلق به ایران اسلامی می دانیم و و همانطور که پیش از این گفته شد هر استانی از جمله فارس می تواند در استان بوشهر سرمایه گذاری کند اما اجازه نمی دهیم یک وجب از این خاک از استان بوشهر جدا شود

ثلاث – نماینده دیر، کنگان ، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سوک از ناکامی فارس برای انتقال پایانه های نفتی ایران و شهرک نفت از استان بوشهر خبر داد.

حجت الاسلام دکتر موسی احمدی افزود : با توجه به این که یک سری از مصوبات سفر های ریاست جمهوری در دولت های قبلی از جمله انتقال پایانه های نفتی ایران از خارگ به استان فارس در کمیسیون تطبیق مجلس مغایر قانون تشخیص داده شده بود عده ای با وجود دانستن این موضوع بدنبال اجرایی بودن این مصوبه رد شده دولت قبلی بودند که تاکنون موفق نشده اند.

وی اضافه کرد : جدا از این که این انتقال جنبه قانونی ندارد اگر این انتقال صورت گیرد بدلیل این که ارتباط مستقیم یک سیستم مدیریتی با یک مجموعه چندهزار نفری در خارگ را به چالش می کشاند نمی تواند منطقی باشد.

احمدی تصریح کرد : با توجه به رایزنی که نمایندگان استان در مجلس با مسئولان مربوطه انجام داده اند و مسئولان نیز نتوانسته اند توجیهی برای انتقال پایانه های نفتی ایران از خارگ به استان فارس داشته باشند فعلا این پروژه متوقف شده است.

وی یادآور شد : در حالی که امسال با فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال دولت و مردم ؛ همدلی و هم زبانی مزین شده است دست هایی پنهان با انتخاب یک مصوبه رد شده دولت پیشین بدنبال به چالش کشیدن ارتباط مردم و دولت در استان بوشهر هستند .

 نماینده دیر، کنگان ، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : این روزها بحث دسترسی استان فارس به دریا از طریق استان های جنوبی به گوش می رسد که نمایندگان استان های بوشهر و هرمزگان عزم خود را جزم کرده با تمام توان در مقابل این زیاده خواهی ها ایستادگی کنند.

وی افزود : دریا را متعلق به ایران اسلامی می دانیم و و همانطور که پیش از این گفته شد هر استانی از جمله فارس می تواند در استان بوشهر سرمایه گذاری کند اما اجازه نمی دهیم  یک وجب از این خاک از استان بوشهر جدا شود.

احمدی تاکید کرد : عده ای در استان فارس بدنبال این هستند که در سف ر قریب الوقوع دولت به این استان با طرح چنین مسائلی بدنه اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی استان بوشهر را دچار اظطراب و نگرانی کنند .

وی با اشاره به موضوع شهرک نفت در استان بوشهر اظهار کرد : انتقال ساخت این شهرک از جنوب استان بوشهر به فارس صحت ندارد.

نماینده دیر، کنگان ، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : مقدمات اجرای ساخت شهرک نفت در حدفاصل بردستان شهرستان دیر تا بنک  در شهرستان کنگان به لحاظ کار کارشناسی ، مطالعات میدانی و موقعیت مکانی به اتمام رسیده است .

وی یادآور شد : بدلیل استفاده از زمین های دولتی و نیاز نداشتن به خرید زمین های مردم ، هزینه و زمان کمتری برای ایجاد ساخت این شهرک مورد نیاز است که ضمن پیگری نماندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،انتظار می رود مجموعه مدیریت ارشد استان و دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه تلاش کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام … احسنت اوس موسی

  2. حرف منصفانه says:

    بذار ببرن
    دیگی که برای ما نجوشه، می خوام سر سگ توش بجوشه

    کلی از امتیازاتی که دم گوشمون هست از دست دادیم، حالا به خارگ چسبیدیم؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن