بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15084
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 6 اردیبهشت 94 12:52 ب.ظ

جام نیوز؛

خروج ناو آمریکایی و کمک روسیه به کشتی‌های جنگی ایران

جام نیوز، پایگاه آمریکایی دبلیو ان دی (WND) نوشت که روسیه برای کمک به مبارزان حوثی یمن در کنار ایران قرار گرفته است. دبلیو ان دی مدعی شده که ایران به دنبال کمک تسلیحاتی به یمن است. این سایت به نقل از “برخی مقامات دفاعی خاورمیانه که نامشان فاش نشده” می نویسد: در شرایطی که […]

جام نیوز، پایگاه آمریکایی دبلیو ان دی (WND) نوشت که روسیه برای کمک به مبارزان حوثی یمن در کنار ایران قرار گرفته است.

دبلیو ان دی مدعی شده که ایران به دنبال کمک تسلیحاتی به یمن است. این سایت به نقل از “برخی مقامات دفاعی خاورمیانه که نامشان فاش نشده” می نویسد: در شرایطی که احتمال تشدید تنش ها در منطقه بی ثبات خاورمیانه وجود دارد، ناوگان روسیه از کشتی های ایرانی که قصد رساندن سلاح به مبارزان حوثی را داشته اند، حمایت می کند.

مقامات دفاعی گفته اند، کشتی های جنگی روسیه به دنبال اجرای مانوری هستند تا مسیر مشخصی را برای کشتی های ایرانی جهت دور زدن آمریکا و رسیدن به یمن ایجاد کنند.

این پایگاه آمریکایی نوشت: همه این ها در حالی است که دولت اوباما ناو جنگی روزولت را از سواحل یمن خارج کرده است.

دبلیو ان دی افزود: طبق گزارش ها، ناوگان روسیه، یکشنبه گذشته در ساحل یمن لنگر انداخته و به تخلیه بیش از ۶۵۰ نفر از طریق هوا و دریا کمک کرده است.

این سایت در پایان نوشت: پنتاگون علاوه بر شورش حوثی ها، نگران تنگه باب المندب است که در سواحل یمن واقع شده و دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می سازد. روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت از طریق این تنگه به اروپا و آمریکا منتقل می شود.

این خبر درحالی منتشر می شود که امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفته، نیروی دریایی با اقتدار در خلیج عدن و مسیر عبور و مرور کشتی‌های تجاری برای تأمین امنیت به گشت‌زنی ادامه خواهد داد و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که بی دلیل کشتی‌های ما را بازرسی کند.

وی ادعای ارسال سلاح به یمن را تکذیب کرده و گفته است: ما در منطقه حضور داریم، امنیت کشتی هایمان را برقرار می کنیم، چون به هر صورت مسیر عبور و مرور کشتی های ما است.

دریادار سیاری در پاسخ به این سؤال که آیا نیروی دریایی ایران هشداری از آمریکا درباره نزدیک شدن به سواحل یمن دریافت کرده است، اظهار داشت: خیر. ما به عنوان مسئولان نیروی دریایی، از سلسله مراتبمان دستور و پیام می گیریم، از جای دیگر دستور نمی گیریم، ما کار خودمان را انجام می دهیم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن