بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15091
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 4 اردیبهشت 94 1:53 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

در خواست آبدانی‌ها برای عدالت در اجرای پروژه‌ها /توازن برقرار است

اختصاصی ثلاث- برخی از مردم شهر آبدان از نحوه اجرای طرح‌های مبلمان شهری در این شهر انتقاد دارند که بخشی از این انتقادات بر شکل، نحوه اجرا و مکان اجرای طرح‌های مبلمان شهری است.

 

آبدان

به گزارش ثلاث، آبدان یکی از شهرهای استان بوشهر در شهرستان دیر است که در سال ۷۹ تبدیل به شهر شد و در سرشماری سال ۸۵ دارای جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

شغل بسیاری از مردم این منطقه کشاورزی است که گوجه‌فرنگی به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی مردم این منطقه است و در تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل به عنوان یکی از قطب‌ها در کشور شناخته می‌شود.

هر چند در گذشته توسعه چندانی در زمینه بهبود وضعیت مبلمان شهری در آبدان صورت نگرفته است ولی در سال‌های اخیر شاهد تسریع در روند توسعه‌ای این شهر هستیم.

شهرداری از جمله نهادهایی است که فعالیت آن بیش از سایر نهادها در  معرض توجه است و لذا همیشه گلایه هایی از جانب شهروندان در خصوص عملکرد شهردارها مطرح می شود که با نگاهی ریزتر می توان به شکلی عادلانه‌تر قضاوت کرد.

برخی از مردم شهر آبدان از نحوه اجرای طرح‌های مبلمان شهری در این شهر انتقاد دارند که بخشی از این انتقادات بر شکل، نحوه اجرا و مکان اجرای طرح‌های مبلمان شهری است.

انتقاد از تبعیض بین شمال و جنوب شهر

یک شهروند آبدانی در این خصوص به مهر گفت: شهرداری آبدان در حالی به ادامه زیباسازی پیاده روهای بلوار کشاورز پرداخته که وضعیت زیباسازی خود بلوار تاکنون مبهم مانده است و هیچ‌کس پاسخگو نیست که چرا بعد از سال­‌ها هنوز نیمه جنوبی بلوار کشاورز زیباسازی نمی­‌شود و سنگ­فرش‌ها تنها شمال شهر تا مرکز آن را زینت بخشیده‌اند.

وی افزود: شهرداری آبدان سنگ­فرش لاین غرب را تا مرکز شهر ادامه داد و به‌زودی سنگ­فرش سمت شرق بلوار را نیز تا مرکز شهر(نانوایی احمدی) ادامه می دهد تا باز هم مردم جنوب شهر از خدماتی که حق آنها نیز هست محروم شوند و برای زیباسازی محل زندگی خود باز هم صبوری کنند.

این شهروند همچنین از سوزاندن زباله‌ها در قسمت جنوب شهر آبدان که باعث ناراحتی مردم آن منطقه می‌شود نیز انتقاد کرد.

 توازن در توسعه مبلمان شهری آبدان برقرار است

شهردار آبدان در این خصوص به مهر گفت: خدمات ارائه شده طی سال ۹۳ در جنوب شهر بی نظیر بوده که شامل موارد اجرای پروژه آسفالت معابر به طور ۱۰۰ درصد با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان شامل پنج خیابان در جنوب؛ پاکسازی کل پیاده روهای جنوب شهر در دو مرحله؛ ترمیم کل ترانش­های گاز پس از پنج سال در جنوب شهر است.

زهیر حاجیان افزود: زیر سازی پنج خیابان در جنوب شهر، مطالعه و طراحی سه پارک محله ای درجنوب شهر،  مطالعه و طراحی میدان پارس در جنوب شهر، دریافت ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای میدان پارس جنوب شهر که اجرای آن اوایل خرداد
 خواهد بود و اجرای پارک محله ای پشت بهداری جنوب شهر (نیمه تمام) نیز بخش دیگر از پروژه ها و فعالیت های ما در جنوب شهر آبدان بوده و خواهد بود.

وی خدمات پیش بینی شده سال ۹۴ برای جنوب شهر را احداث و شروع به کار میدان پارس(میدان ورودی شهر)، احداث پارک محله‌ای واقع در خیابان شهید ظلی نیا
، تسطیح و زیرسازی معابر جنوب شهر شامل ( کوچه جنوب کارواش و کوچه های شهرک پارس  و دو کوچه از محله جمال آباد ظلع غربی بلوار کشاورز)، جمع آوری و بارگیری نخاله‌های دپو شده در تمامی محله‌های جنوب شهر ( حسب درخواست و نارضایتی ساکنین جنوب شهر)، کمک نقدی برای تملک املاک محله (کوچه منتهی به مسجد سید هاشم موسوی) و تملک املاک برای تسریح بهسازی در معابر جنوب شهر عنوان کرد.

شهردار آبدان همچنین خبر داد: به منظور بهبود روند جمع آوری و دفع زباله های شهر مراحل پایانی خرید یک دستگاه ماشین تمام اتوماتیک دفع زباله از سازمان همیاری ها انجام گرفته است که به زودی مشکل دفع زباله ها نیز حل خواهد شد.

……………………………………
گزارش: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    این چه توازنی ست که…

  2. محسن مجیدی says:

    سلام خدمت همشهریان عزیزم
    آبدان هیچ وقت ودر هیچ زمانی پیشرفت نخواهد کرد…آبدان شهری است که اسم شهر یدک می کشد ودر ظاهر بیشتر تمایل به روستا دارد.متاسفانه شهرداران اسبق وحال آبدان بدون ایده های نو شهر سازی سکان شهرداری آبدان در دست گرفته بودند که به نظر می رسد هنوز الفبای شهرسازی را به خوبی تلفظ نکرده بودند که این باعث پسرفت آبدان شده است………… شخصی که اصلا از اصول مدیریت شهری چیزی نمی داند.فکری کهنه وکاملا سنتی در یه شهر تازه در حال توسعه به هیچ عنوان جواب نمی گیرد………… فکری کاملا کهنه دارد که متاسفانه تا الان شهردار می باشد واین بر می گیرد به ضعف شدید شورای آبدان در مدیریت شهری وانتخاب شهرداران خوش فکر.شهردار باید ذهنیت نو در مبلمان شهری داشته باشد.من متاسفم برای مردم آبدان که متوجه پسرفت آبدان نیستند………. باید میز شهرداری را به کسی دیگری واگذار کند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن