بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15304
تعداد نظرات:۱۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 اردیبهشت 94 2:46 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

سرآغازِ راه ابریشم دریایی/ رونق تجارت «سیراف» نیازمند گمرک است

اختصاصی ثلاث-بندر تاریخی سیراف به عنوان سرآغاز راه ابریشم دریایی شناخته می‌شود و در گذشته دارای جایگاه ویژه‌ای در زمینه تجارت دریایی بوده است ولی امروز از رونق گذشته آن خبری نیست.

 ۱۶۷۷۱۶۰

به گزارش ثلاث، بندر تاریخی سیراف زمانی از بندرهای اصلی ایران و خاورمیانه و محل پهلوگیری کشتی‌های بزرگ بوده و بازرگانان سیرافی به دوردست‌های آسیا و آفریقا سفر دریایی می‌کردند.

سیراف در گذشته پررونق‌ترین بندر کشور بود که روابط تجاری زیادی با روم و یونان در اروپا و ماداگاسکار در آفریقا تا کانتون چین در آسیا در دوره‌های ساسانی و اسلامی داشته است.

هر چند که در گذشته سیراف به عنوان سرآغاز راه دریایی ابریشم جایگاه ویژه‌ای در زمینه تجارت دریایی داشته است ولی امروزه این بندر رونق چندانی در زمینه تجارت ندارد که باید در زمینه احیای تجارتِ سیراف، تلاش شود.

سیراف دارای موقعیت بسیار خوبی در جنوب استان بوشهر است و با توجه به قرار گرفتن این شهر ما بین سه شهرستان کنگان و جم و عسلویه، با بازگشایی مجدد گمرک، این امید وجود دارد که سیراف به جایگاه اصلی خود برسد.

IMG_6393

 

لزوم کاهش مشکلات لنج­داران و ملوانان سیراف

امام جمعه سیراف در این خصوص با تاکید بر لزوم تلاش برای رونق تجارتِ بندر تاریخی سیراف، به خبرنگار ثلاث گفت: بازگشایی دفتر گمرک سیراف از موضوعات و آرزوهای مردم این شهر تاریخی است. دفتری که در اوایل انقلاب به هر دلیلی تا امروز بسته شده است.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری تاکید کرد: مردم سیراف فقط دنبال حق خود مبنی بر بازگشایی دفتر گمرک سیراف جهت رونق بخشی به شهر و کاهش مشکلات لنج­داران و ملوانان هستند.

وی ضمن تقدیر از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری، خواستار تلاش بیشتر دکتر موسی احمدی در این مورد شد و گفت: از همه کسانی که برای ارتقای سیراف تلاش می کنند، تشکر می‌کنیم.

بازگشایی مجدد دفتر گمرک سیراف ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر سیراف در خصوص دفتر گمرک سیراف به خبرنگار ثلاث گفت : بازگشایی مجدد دفتر گمرک سیراف علاوه بر حل مشکلات متعدد لنجداران و سفاران سیرافی که مجبورند از اسکله نخل تقی و عسلویه استفاده کنند، در زمینه اشتغال و رونق بخشی به سیراف نیز نقش موثری خواهد داشت.

۶۹۷۰۴۷

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزگاری سیراف از بزرگترین بنادر تجاری و اقتصادی خاورمیانه محسوب می شده، درخواست ما نیز بازگشایی مجدد دفتر گمرک این شهر پس از حدود ۳۰ و اندی سال است.

رئیس شورای اسلامی شهر سیراف اظهار امیدواری کرد: امیدواریم نظر کارگروه اعزامی جهت بررسی وضعیت، مثبت باشد و سیراف به حق واقعی خود برسد.

 

شایان ذکر است که معاون گمرکات کشور قبل از ظهر امروز از مکان های مورد نظر بازدید کرد که در این بازدید نماینده مردم جنوب استان به همراه مسئولین محلی نیز وی را همراهی کردند

——-

گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

  1. عبدالحسین says:

    انشاالله هر چه زودتر شاهد شکوفایی وترقی این شهر باستانی باشیم

  2. حمید says:

    سیراف باید به جایگاه واقعی خود برسه.. تاریخ سیراف از تمام شهرهای بزرگ ایران هم بیشتره..
    کوچکترین حق سیراف مرکز استان شدن هست.

    به امید استان جدید در جنوب کشور با مرکز سیراف ( کنگان – دیر – عسلویه – جم – پارسیان )

  3. دختر سیرافی says:

    شهر من شهری صبوره….امیدواریم این دیدار ها جواب بگیره و فراموش نکنیم اعتبار استان بوشهر همین شهر کوچک و زیبای سیرافه….تشکر از نماینده محترم و تمامی مسئولان

  4. ناشناس says:

    درود وتشکر از زحمات شهردار بومی تلاشگر شهر سیراف واعضا شورای اسلامی شهر وجناب امام جمعه محترم

  5. ناشناس says:

    امیدواریم که گمرک سیراف به سرانجام برسد ولی اگر هم انجام نشد از زحمات جناب حیدری تشکر میکنیم که در این راستا بسیار تلاش کردند.

  6. محمد مهدی says:

    حیدری یعنی مرد عمل قول داد و به قولش عمل کرد واگر خدا بخواهد سیراف با راه اندازی گمرک شکوفا می شود.

  7. ناشناس says:

    تشکر تشکر تشکر

  8. ناشناس says:

    واقعا خوشحال شدیم امیدواریم که این امر مهم محقق شود با سپاس از مسولین شهر سیراف

  9. علي says:

    گمرک اصلا نیاز سیراف نیست نیاز سیراف شورای سالم است

    • ناشناس says:

      چند تا امثال تو شورا بودن که سیراف پیشرفت نکرد چرا سیراف گمرک نمیخواد چه ضرری برای تو داره مگه با پیشرفت شهر و جوانان شهر مشکل داری اگه سیراف مثل گناوه بشه که هیچ بیکاری نداره تو ناراحت میشی زشته این طرز تفکر

    • o_0 says:

      کی گفته گناوه بیکار نداره!!!!!من بچه که بودم زمان حاج حسن اینا….هر کی میخواست خودی نشون بده میگفت گمرک میارم سیراف…دست جناب شهردار هم درد نکنه بخاطر تلاش هاش فقط راستی چرا بعد خراب کردن اثر طبیعی شهر بعدش جاده پیشرفتی نکرد…

    • ناشناس says:

      عجله نکن اون قسمت هم با میدان و دروازه ورودی سیراف اماده میشه و مستقیم به اتوبان وصل میشه و شهر از بن بست خارج میشه

  10. ناشناس says:

    چون تو شهر اربابی نمیکنن که چند تا نون خور دور خودشون جمع کنن ناسالم هستن؟یا اینکه چون همیشه در بین مردم هستن و پاسخگوی همه مردم هستن؟ منظورت از ناسالم چیه

  11. ناشناس says:

    سیراف من،هویت من ،میراث من چه باک جانم را فدایت کنم.

  12. شهروندسیرافی says:

    علی آقای محترم برات متاسفم که پیشرفت سیراف برات مهم نیست وفقط به اختلاف نظرخودت توجه میکنی واقعا بایدازشهردار وشورا کمال تشکر روداشته باشیم که تا اینجاخیلی برای سیراف زحمت کشیدن ان شالله موفق شوندکه سیراف روبه جایگاهی که حقشه برسونن درگذشته سیراف راه ابریشم آبی یوده این کم چیزی نیست وسیراف بایدگمرک داشته باشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن