بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15770
تعداد نظرات:۱۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 31 اردیبهشت 94 1:14 ق.ظ

تحلیل یک خبر

تردید و شبهه منتقدین ازآماری که تبلیغات اسلامی کنگان منتشر کرد/۳۰ ویژه برنامه در یک روز ممکن نیست

اختصاصی ثلاث- پس از انتشار خبری از تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان در خبرگزاری فارس که با آماری عجیب همراه بود، برخی شهروندان بر این آمار انتقاد شدیدی کردند.

به گزارش ثلاث، پس از انتشار خبر زیر در بزرگترین خبرگزاری کشور، برخی منتقدین کنگانی، هیئت های مذهبی و متولیان امور مذهبی و حسینه ها به این خبر واکنش نشان داده و آن را به نوعی شبهه دار خوانده اند و خواستار شفاف سازی بیشتر از جانب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان شدند.

بحث و نقد اصلی این افراد این است که موارد مطرح شده زیر توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در کجا و به چه صورت انجام شده است؟

این افراد انتقادی دیگر نیز وارد کرده اند و آن ویژه برنامه است. این افراد معتقدند که ممکن نیست یک اداره طی یک روز بتواند ۳۰ ویژه برنامه انجام دهد زیرا “ویژه برنامه” از “برنامه” بسیار گسترده تر و هزینه بر تر است.

البته این افراد نکته دیگری نیز به انتقاد خود اضافه کرده اند که اکثر هیئت های مذهبی شهرستان خودجوش برنامه اجرا می کنند و هزینه آن نیز بر عهده خود انهاست و در این راه اداره تبلیغات کنگان کمک مالی و غیر مالی بخصوصی انجام نداده است و لذا نباید این برنامه ها به نام اداره مذکور نوشته شود.

نکته دیگر مطرح شده این است که هزینه اکثر مبلغین را خود حسینه ها می پردازند و این نیز قابل بررسی است.

مورد بعد این است که با وجود درج پی در پی اخبار اداره تبلیغات شهرستان کنگان در خبرگزاری فارس، در صورت وجود ایراد در خبر و یا عدم صحت خبر، چرا اداره تبلیغات اسلامی کنگان هیچگاه واکنشی به آن نشان نداده و به آمارهای شبهه داری که از زبان رئیس این نهاد درج می­شود معترض نمی شوند؟

نکته اخر مطرح شده و مورد نقد این است که آثار این همه برنامه و ویژه برنامه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان کجاست و آیا هم اکنون با اجرای این حجم از برنامه ها و ویژه برنامه ها، شهرستان کنگان به لحاظ مذهبی و دینی در شرایط آرمانی قرار دارد؟ به عبارتی ساده تر با اجرای این حجم از برنامه ها و ویژه برنامه ها طبیعتا مشکلات و معضلات مذهبی و دینی در شهرستان کنگان باید به کمترین حد خود رسیده باشد؛ آیا واقعا اینگونه است؟

سایت خبری تحلیلی ثلاث بر حسب وظیفه رسانه ای خود مطلب فوق را منتشر نمود و در همین راستا اعلام می کند که آماده انتشار جوابیه و شفاف سازی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نیز هست.

خبر مذکور به شرح زیر است:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: ۳۰ ویژه‌برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) در کنگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در مراسم برگزاری مراسمات سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: نشر فقه جعفری، اخلاق، تفسیر و کلام که از زمان حضرت صادق (ع) و پیش از آن در زمان امام محمد باقر (ع) آغاز و عملی شده بود در زمان حضرت امام موسی کاظم (ع) نیز به پیروی از سیره نیاکان بزرگوارش همچنان ادامه داشت تا مردم بیش از پیش به خط مستقیم امامت و حقایق مکتب جعفری آشنا شوند و این مشعل فروزان را از ورای اعصار و قرون به آیندگان برسانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با بیان اینکه ۳۰ ویژه‌برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) در کنگان برگزار شد، خاطرنشان کرد: مردم از این برنامه‌ها استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند.

اهرمی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی نقش ویژه‌ای داشت، اضافه کرد: امام کاظم (ع) در راه تداوم خط خلافت و امامت رسول الهی مکتب ویژه‌ای داشت، مکتبی که در آن مقاومت است، مبارزه منفی است، سکوت برتر از فریاد است، خاموشی فریاد آفرین است و ایستادن در برابر ظلم است و سینه سپر کردن برای خداست.

روحانی مستقر شهرستان کنگان نیز تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) با خط فکری و عملکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود و تربیت شاگردان وارسته توانست آن علوم باقری (ع) و صادقی (ع) را در راه تکامل و حفظ ارزش‌های اسلام به‌کار ببندد و تعالیم اسلامی را هر چند محدود در راه فرهنگ و تمدن اسلامی اگرچه گاهی رو به افول و گاهی رو به صعود بود جهت بخشیدند.

وی افزود: شاگردان امام کاظم (ع) بزرگ‌ترین عامل در پیشرفت تمدن و فرهنگ اسلامی بودند آن‌ها با تربیت گرفتن از محضر بزرگ استاد و امام خود امام کاظم (ع) توانستند جرقه‌های بزرگ فرهنگی را در جامعه‌ای که دچار خفقان شدیدی بود روشن کنند که تا سال‌های بعد این آثار باقی ماند و زمینه تحول و پیدایش تمدن و فرهنگ اسلامی شد.

 

لینک خبر زیر را در گوگل جستجو کنید:

۳۰ ویژه‌برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) در کنگان برگزار شد

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940224000470

 

نظرات

  1. کنگونی says:

    ما دیگه به اینگونه خبرهای کاذب از سازمان تبلیغات عادت کردیم پارسال هم همچین خبری کذبی تو یکی از مناسبات دادن اینها با این کاراشون به مردم کنگون توهین میکنن!!!!!

  2. شهروند says:

    ممنونم از سایت ثلاث که پوشش از خبرها دارند…احسنت به شما که اخبار را رصد می کنید.
    من نمیدونم مسئولان کی میخوان از آمارهای خیالی و دیمی دست بردارند.
    ما یک زمان در یکی از یگان های کنگان سرباز بودیم( سال ۱۳۹۲) و از طرف پادگان ما یک برنامه ی مذهبی برگزار شد و خواستیم که به سربازان کادو و جوایزی اهدا کنیم . من که سرباز عقیدتی یگان بودم را با ماشین یگان به اداره ای اسلامی(دقیقا نمیدونم چه اداره ای بود همون که کنار پارکی ابتدای خیابان فرمانداری است) مراجعه کردیم ، آنها به ما کتاب هایی جهت اهدا دادند که کلا خاک گرفته بود و مال ۱۳۹۰ و … بود که نمی دونم از کجا بهشان داده بودند و آنجا جمع کرده بودند. من خیلی اون موقع ناراحت شدم و گفتم کاش این کتاب ها رو همین جوری نمی ریختن توی انباری که خاک بخوره و بعد بخوان دور بریزنش. کاش به مدرسه یا حسینیه یا مسجدی اهدا میشد. ولی کو حال این کار… بعید میدونم ثلاث نظرم رو تایید کنه.

  3. شهروند says:

    چکارش دارید بزارید اینم یه نونی بخوره.

  4. علی says:

    نهههههههههههههههه!!!
    بابا کمتر بزرگنمایی کنید

  5. حرف منصفانه says:

    با سلام

    اینکه شهرستان کنگان از دیرباز حیاط خلوت برخی مسئولین بوده حرف درستی است.
    متاسفانه هیچ ارگان نظارتی و قضایی و اطلاعاتی در خصوص عملکرد و درامد

    مسئولین و خانواده هایشان نظارت کافی ندارد.

    با این همه آماری که از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در فضای مجازی منتشر میشود همه شهرستان ما را مدینه فاضله تصور میکنند در صورتی که جوانان ما گرایش کمی به امور دینی دارند و شاهد این ادعا پرونده هاییست که در دادگستری وجود دارد.

    اخبار تبلیغات اسلامی بیشتر در فارس نیوز بزرگ ترین خبرگزاری کشور منتشر می شود و ما هیچگاه ندیدیم که رئیس تبلیغات اسلامی نسبت به این اخبار واکنش منفی نشان دهد یا تکذیبه بدهد.

    صحبت های برخی حسینه ها و آخوندها و مسئولین شهرستانی در خصوص رئیس اداره تبلیغات و مخصوصا آمار ایشان شنیدنی است.

    ایشان در ابتدای ورود به تبلیغات سمتی نداشت و حتی معمم نیز نبود ولی چطور ایشان را رئیس کردند نیز جای سوال دارد.

    سری قبل که ایشان از ۱۵ هزار ویژه برنامه طی یک سال خبر داده بود، مسئولین سکوت کردند و حتی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز وعده پیگیری داد.

    لباس آخوندی مقدس است ولی اگر مردم نسبت به آن بدبین شوند….

    یک بازرس عادل نیاز است در خصوص تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان پیگیری کند و از فرماندار سابق، ائمه جمعه شهرستان، مداحان، فرمانداری کنونی، کارکنان خود مجموعه تبلیغات، و رسانه ها نیز اطلاعاتی بگیرد.

    ما منکر تلاش های این اداره نمی شویم ولی تاثیر آن نیز باالطبع بسیار مهم است. تعداد جوان هایی که با موتور پرسه میزنند و مزاحم نوامیس مردم میشوند، جوانانی که در پارک ها یا جای دیگر بهترین تفریحشان شده قلیان میوه ای، جوانانی که پس از چهار روز ازدواج برای طلاق اقدام می کنند… تهدیداتی که حضور صنعت بر شهرستان سایه افکنده…. با این آمارهای تو خالی نمیتوان مردم را از گرداب تدیدات صنعت و رشد سه برابری جمعیتی که همه مرد هستند، شبکه های خارجی و…دستگیری و کمک کرد.

    قصد بی احترامی به هیچ کس ندارم ولی اینکه هنوز جناب آقای اهرمی رئیس اداره تبلیغات شهرستان است متاسفم و به جز دست زدن از سر طعنه برای مسئولین چیزی ندارم.

  6. دلسوز says:

    متاسفم برای مسئولین شهر که تمام بیوگرافی وعملکرد ضعیف این اقا رو میدونن وهیچ واکنشی نسبت به عزل ایشان را ندارند

  7. مطلع says:

    مشخص است که کامنت ها از روی دشمنی با جناب اهرمی است چون اگه منصف بودن بررسی قبل حضور ایشان و بعد حضورشون میکردن جهت اطلاع اونطور که من مطلع هستم در زمان تصدی ایشان ۲۰خانه عالم دو مجتمع فرهنگی دو دبیرستان معارف ده نفر روحانی مستقر ۶۰ هییت مذهبی ۵۰ مداح شناسایی ده کانون فرهنگی ۸موسسه و خانه قرآن بیشترین حضور مسوولین سازمان مرکز و استان در کنگان بیشترین اعزام مبلغ هکاری و اجرای برنامه های مناسبتی و…….اما امان از بی تقوایی آدم های مغرض.

  8. خداترس says:

    لازم است بدانید اداره تبلیغات اسلامی از ادارات اول در اجرای فعالیتهای دینی در استان است.بررسی فرمایید

  9. مهمان says:

    شما که اینقدر دم از عدالت میزنید هیچ وقت سوال کردید آیا یک ریال اعتبار فرهنگی ایشان در اختیار دارن یا نه.

  10. محمد says:

    آقایان ثلاث اگر شما خدا را در نظر داشتید یه بار میرفتید اون اداره ازشون برنامه ها میگرفتید و انعکاس میدادید نه منتظر فرصتید.

  11. روحانی says:

    ما به حاج آقا اهرمی افتخار میکنیم ایشان با دست خالی در جبهه فرهنگی فعالییت میکنند/

  12. ناشناس says:

    بنده خدا گفته ۳۰ برنامه ویژه به مناسبت امام کاظم(ع) در شهرستان برگزار شده است این دروغ است یا راست است

  13. حرف منصفانه says:

    لطفا در امر درآمد زایی رییس این نهاد از همه منصوبانش نیز تفحص شود
    دادستان محترم به عنوان مدعی العموم لطفا موضوع را پیگیری نماید.

    این نهاد ایا از شرکت ها پول میگیرد؟
    مهد قران در طبقه پایین این اداره در اختیار چه کسی است و پولش به حساب چه کسانی واریز میشود؟

  14. سعيد says:

    ای فغان از دست آمار و رقم/میشود نازل در آخر صد نقم

  15. حرف منصفانه says:

    متاسفانه علی رغم اینکه اکثر مسولان شهرستان از رییس این نهاد دل خوش ندارند و به امار و نحوه درآمد زایی آن ایراد و اتهام وارد میکنند ولی هنوز هیچ اقدام موثر قضایی انجام نداده اند. اگه ایشان کارش ایراد داره باید اقدام لازم انجام شود

    هر مسولی باید درآمد و سرمایه روز اول ورودش را با روز رفتنش مقایسه کنند،،این بررسی باید از تمام اعضای خانواده ان مسول صورت گیرد

  16. وحید بحرینی says:

    سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی در سایت ثلاث
    ضمن خسته نباشید و خداقوت بجا میدانم در این یادداشت نکته ای بیان کنم.
    بعد از مدت ها امروز ثلاث را خواندم و چند تیتر چشم گیر و شاید جنججالی آن را مطالعه نمودم.
    متاسفانه چیزی که در اولین نگاه با مطالعه این یادداشت ها و اخبار به چشم می خورد، نگارش پر از اشکال و ناصحیح است. بعد از سالها فعالیت، انتظار می رود حداقل دوستان خبرنگار دقت بیشتری در نگارش داشته باشند چرا که قوت و تاثیر اصلی یک قلم در نوشتار و نگارش آن است تا محتوا….

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن