بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15784
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 31 اردیبهشت 94 12:32 ب.ظ

جاده جم – ریز احداث می‌شود/ اجرای سد سرچشمه و توسعه آبخیزداری جم

ثلاث- ماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سد سرچشمه، راه جم به ریز و طرح آبخیزداری جم از پروژه‌های مهمی است که در شهرستان جم آغاز شده است.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح پنجشنبه در جمع مردم شهر جم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، هر مسئولی باید به مردم، پاسخگو باشد و درباره وعده های داده شده، با مردم سخن بگوید.

احمدی بیان داشت: در نشست‌های متعدد با مردم و همچنین رسانه‌ها، برخی کارهای انجام شده را تشریح کردم؛ گرچه در اوایل، نگاهم این بود که نیاز به ارائه عملکرد نیست و مردم خود شاهد کارهای انجام شده خواهند بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: جلسات متعدد با رئیس جمهور، وزرا و معاونین و همچنین مسئولان سازمان‌ها در تهران داشتیم و سعی کردیم بسیاری از مسائل و مشکلات، مطرح کنیم و حساسیت حوزه انتخابیه را بالا ببریم.

اعتبارات شهرداری‌ها دو برابر شد

احمدی اضافه کرد: نشست‌هایی را برای برخی فرمانداران، شهرداران و مسئولان ادارات و شوراها در تهران برنامه‌ریزی کردیم و در این نشست ها، نتایج خوبی نیز حاصل شد.

وی افزود: در نشست شهرداران با معاون وزیر کشور در سال گذشته، اعتبارات هر شهر دو برابر شد و در زمینه اختصاص اعتبارات نیز، پیگیری که از شهرداری چند شهر داشتم، این مبالغ نیز تخصیص یافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعامل مسئولان و شوراهای جم با نماینده مجلس در وضعیت بسیار خوبی است و این باعث نتایج بسیار خوبی برای شهرستان جم شده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: کارهای خوبی در جم شروع شده است و اینها مدیون همکاری و همراهی بین مردم، مسئولان، شوراها و نماینده مجلس هستیم.

مناطق ویژه و آزاد ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی شدند

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته، در بحث کلان حوزه انتخابیه موضوعات افزایش اعتبارات شهرستان‌ها و تخصیص آنان، پرداخت عوارض آلایندگی مناطق ویژه و آزاد و همچنین تعامل نفت و گاز با مناطق پیرامونی و اشتغال جوانان را دنبال کردم.

احمدی تصریح کرد: در بحث تعامل نفت و گاز با مناطق پیرامونی، نامه‌ای به وزیر نفت نوشتم و وی از مشاور اجتماعی خود درخواست کرد که پیگیر این موضوع باشد و بحمدالله کارگروه تعامل نفت و گاز با مناطق پیرامونی در منطقه شکل گرفت و همچنین دبیرخانه تعاملات منطقه ویژه فعالیت خود آغاز کرد.

عضو فراکسیون دریانوری مجلس بیان داشت: اعتبارات تبصره ۲۲ که نماینده مجلس، پیگیری اخذ و نظارت بر توزیع آن را دارد، ۱۷ میلیارد تومان برای حوزه انتخابیه اخذ شد.

تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۲۲ به جم

احمدی تصریح کرد: شش میلیارد تومان تبصره ۲۲ به شهرستان جم اختصاص یافت و این اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای پروژه های مورد نیاز براساس نیازسنجی تخصیص یافت.

نماینده جنوب استان خاطرنشان کرد: احداث مدرسه شهید دانیال جم با استفاده از تبصره ۲۲، ایجاد مرکز بهداشتی و درمانی بهارستان، ورودی چند روستا و طرح های هادی، تکمیل سالن‌های ورزشی روستاهای چاهه و آبگرمک و چند پل و زمین چمن مصنوعی از مواردی در بخش مرکزی جم بوده است که همراه با مسئولان جم، پیگیر اجرایی شدن آنان بودم که همه آنها در دست اجرایی شدن هستند.

احمدی گفت: پیگیری‌های فراوانی برای روشنایی تونل های جم به سیراف داشتم از لحاظ امکانات، تقریبا کار تمام شده است ولی مشکل شبکه برق وجود دارد که پیگیر رفع این مشکل نیز هستیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تشریح کرد: اشتغال بزرگترین دغدغه‌ام بوده است و در این زمینه تذکر به مسئولان کشور، نشست های متعدد با مسئولان کشور و فازهای پارس جنوبی و همچنین مصاحبه با رسانه ها داشتم.

احمدی اضافه کرد: به رئیس جمهور پیشنهاد دادم که شرکت های منطقه را ملزم کند از کانال اداره کار و اشتغال منطقه ویژه نیرو جذب کنند.

۲۰میلیارد تومان به آبخیزداری جم تخصیص یافت

این نماینده مجلس با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی جم فقیر شدند، گفت: در بحث پروژه آبخیزداری جم، توانستم ترک تشریفات آن را اخذ کنم و در سفر رئیس جمهور، اعتبار  ۵۷ میلیارد تومان برای آن منظور شد.

وی بیان داشت: برای اجرای بخشی از طرح آبخیزداری در سال جاری، ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام موسی احمدی گفت: در بحث سد سرچشمه نیز در اوایل کارم به عنوان نماینده مجلس، نشستی با رجایی مدیر عامل آب منطقه ای استان داشتم و همراه با ایشان پیگیر موضوع شدیم و دو هفته پیش، عملیات اجرایی این سد، آغاز شد.

وی اضافه کرد: سد سرچشمه نقش بسزایی در افزایش آب سفره‌های زمینی شهرستان جم خواهد داشت و حتی می‌توان منطقه زیبای گردشگری ایجاد کرد و تلاش می‌کنم احداث سد، با سرعت بیشتر از سر گرفته شود.

جاده جم به ریز به زودی اجرای آن از سر گرفته می شود

احمدی بیان داشت: نگاه دولت به اجرای پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت است با این وضعیت، همراه با فرماندار و رایزنی ها توانستیم نظر مسئولان نفت، برای تامین اعتبار آب شیرین کن ها جلب کنیم و در سفر اخیر رئیس جمهور نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارت نفت، برای آبرسانی جم از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها مصوب شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: راه جم به ریز، موضوع مهم و نگران کننده برایم بود و حتی در نشست با معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت تاکید کردم این جاده مرگ است و در جلسه مصوب شد که این جاده اجرایی شود؛ ۱۹ میلیارد تومان در حساب پالایشگاه جم برای اجرای آن است که به زودی اجرای آن از سر گرفته می شود.

احمدی گفت: همراه با مسئولان جم، نشستی با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور داشتیم و سه مدرسه مصوب شد که در سال جاری احداث شود برای اجرای آنان نیز باید پیگیری های نهایی انجام شود.

وی به بازدید اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌های روستایی جم اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه اجرایی شدن راه ریز به دژگاه و نیز راه ریز به سرچشمه نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

این نماینده مجلس گفت: برای رفع مشکل اشتغال نیاز به عزم ملی و استانی است که همه مسئولان ارشد استان و همچنین نماینده مجلس، امامان جمعه و مسئولان شهرستان ها پیگیر باشند.

اورژانس شهری جم ایجاد می شود

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در راستای احداث دانشکده فنی و مهندسی جم پیگیری کردم و تا مرز کلنگ‌زنی پیش رفت ولی به دلایل مشکل زمین و همچنین تغییر دولت‌ها، از احداث بازماند و همچنان پیگیر آن هستم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که داشتیم اورژانس شهری جم ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد تقاطع در ورودی‌های جم، ایجاد فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابرات، ایجاد فضای آموزشی در جم، توسعه شبکه برق جم، تخصیص اعتبارات شهرستان، اشتغال جوانان، حل مشکلات تیم فوتبال پارس جم، راه ریز به دوراهک و بهره مندی حوزه انتخابیه به شبکه دیجیتال از دیگر موارد پیگیری ها بوده است.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه بیان داشت: توفیقات خوبی با پیگیری های که همراه با مسئولان شهرستان جم  داشتیم، نصیب شهرستان شده است.

حجت الاسلام موسی احمدی در پایان تاکید کرد: برای دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه ذره‌ای درنگ نمی‌کنم و پیگیر امورات و مشکلات مردم و شهرستان ها هستم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن