بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15922
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 7 خرداد 94 11:51 ق.ظ

۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

ثلاث- معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد سه هزار تعاونی در استان بوشهر است.

به گزارش ثلاث، سید حمید کلانتری روز گذشته در دهمین جشنواره امتنان و نخستین همایش تخصصی کارآفرینی و اشتغال استان بوشهر در کنگان افزود: ۱۱میلیون نفر عضو تعاونیهای کشورند وتعاونی ها برای ۱٫۵ میلیون نفر در کشور فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
وی تصریح کرد: براساس توافقنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی، تعاونی دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با کار و ورود آنان به عرصه کارآفرینی ایجاد شده است.
کلانتری اظهار کرد:همچنین پیشنهاد در نظر گرفتن سه واحد درسی مدیریت تعاون به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحصیل در دانشگاه با هدف نهادینه شدن امر تعاون و کارآفرینی داده شده است.
وی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه تعاون گفت: دولت به دنبال کارگروهی برای همدلی و مشارکت برای خودکفایی و ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی است.
کلانتری یادآور شد: دولت برای اجرای منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به دنبال رفع موانع کسب و کار، توجه به رونق اقتصادی، گسترش فرهنگ کارآفرینی و تعاون و بهره گیری از ظرفیتهای کشور در این زمینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر نیز گفت: کارآفرینی و اشتغال ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد مقاومتی دارد.
سعید زرین فر افزود: توجه به صنایع پایین دستی، تحقق تفاهم نامه وزارت نفت با فنی و حرفه ای و نیروگاه در خصوص آموزش نیروی انسانی و ارایه آموزشهای هماهنگ کننده می تواند بخش بزرگی از مشکلات استان در حوزه اشتغال را برطرف کند.

امام جمعه کنگان نیز گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار و ایستادگی در برابر زورگویان هستیم باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی که بخشی از آن با کارآفرینی و اشتغال پایدار محقق می شود، تلاش کنیم.
حجت الاسلام محمود محمودی با انتقاد از برخی سوء استفاده کنندگان اقتصادی در کشور گفت: ۴۶ درصد طرحهای زودبازده کشور وجود خارجی ندارند و میلیاردها ریال وام پرداختی در بخش کارآفرینی نیز به بانکها برنگشته است.

فرماندار کنگان نیز گفت: هم اکنون دو سوم منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در محدوده شهرستان کنگان است که فرصتها و تهدیدهای زیادی را برای منطقه دارد.
عباس جمشیدی با انتقاد از نبود ارتباط دانشگاه با صنعت افزود: برای رفع بیکاری در منطقه باید آموزشها مهارت محور باشند.

وی یادآور شد: ایجاد مشاغل خانگی یکی از راه حلهای مشکل اشتغال در منطقه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: یکهزار و ۷۴۸ نفر برای شرکت در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان ثبت نام کردند که در پایان با نظر هیات داوران سه نفر به عنوان کارآفرین برتر و یک نفر به عنوان کارآفرین جوان معرفی شد.
حمید رضا پناه هدف از برگزاری جشنواره امتنان را تجلیل از کارآفرینان برتر و تشویق اقشار مختلف به ویژه جوانان به سمت ایجاد تعاونی و کارآفرینی ذکر کرد.
در این آیین از کارآفرینان برتر استان و پیشگامان کارآفرینی در کنگان تقدیر شد.// ابوذر حسین پور

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن