بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1709
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 20 تیر 93 2:49 ق.ظ

پیست سوارکاری کنگان در کورس مشکلات+تصاویر

ثلاث – در حال حاضر زمین مناسب برای برگزاری تمرینات سوارکاری در شهرستان وجود ندارد و به ناچار مسابقات و تمرینات در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر برگزار می‌شود.

ثلاث : اسب سواری از ورزش‌هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته‌ و با اینکه، سابقه‌ای طولانی دارد و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد توجه کمتری به آن در شهرستان کنگان شده است.
این ورزش نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه است و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پُرهزینه تر به نظر می‌رسد، هر ساله تعداد بیشتری طرفدار در سراسر کشور به سمت خود جذب می‌کند.
پیامبر اکرم(ص) نیز در خصوص اسب‌سواری فرموده: «بهترین بازی‌ها و ورزش‌ها در نظر خداوند متعال، مسابقه‌ی اسب‌سواری و تیراندازی است.»
در حال حاضر زمین مناسب برای برگزاری تمرینات سوارکاری در شهرستان وجود ندارد و به ناچار مسابقات و تمرینات در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر برگزار می‌شود که خطرات جانی را برای سوارکاران و اسب‌ها به دنبال دارد، هم‌چنین مکانی برای نگهداری و آموزش ورزش سوارکاری به جوانان اختصاص داده نشده است؛ امید است، مسئولان در جهت رفع این مشکل تدابیری بیندیشند.
احداث پیست سوارکاری خارج از محدوده شهری نیز مقرون به صرفه نیست و هزینه زیادی را برای مراجعان به دنبال دارد؛ همچنین به دلیل واقع شدن پیست در خارج از شهر امکان مراجعه عموم به خصوص بانوان وجود ندارد.

البته اکثر اسب‌های شرکت کننده در تمرینات هیات سوراکاری متعلق به اشخاص و مالکان خصوصی هستند.
در حال حاضر پیست موقت اسب سواری شهرستان کنگان در زمین های کشاورزی نزدیک شهرک صنعتی فعال است.
عکس / محسن صفایی

برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ بر روی هر عکس کلیک نمایید

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن