بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17406
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 7 تیر 94 4:21 ب.ظ

در مراسم افتتاح کانون های تابستانه کمیته امداد مطرح شد

۱۹۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد کنگان/ ساختمان کانون دائم فرهنگی هنری در کنگان احداث می شود

ثلاث-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: بنا داریم در شهرستان کنگان ساختمان کانون دائم احداث کنیم که از ابتدای سال تا انتهای سال به تناسب مناسبت های سال برنامه های ویژه در آن اجرا شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خینی ره شهرستان کنگان، مراسم افتتاحیه کانون های تابستانه کمیته امداد حضرت امام در شهرستان کنگان با حضور مدیر کل کمیته امداد امام  خمینی استان بوشهر، مدیر فرهنگی امداد استان، فرماندار شهرستان و معاون سیاسی وی، بخشدار مرکزی، نماینده امام جمعه کنگان و برخی از مسئولان ادارات و تعدادی از خیرین شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان برگزار گردید.

۱۹۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد کنگان

در ابتدای این مراسم مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان گفت: در حال حاضر ۱۹۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان کنگان هستند که از این تعداد ۶۴۴ نفر دانش آموز و ۲۴۴ نفر دانشجو از خدمات  کمیته امداد شهرستان کنگان استفاده می کنند .

عبدالحسین رهبر اظهار داشت: در راستای پیشرفت اهداف فرهنگی و ارتقاء بینش و مهارت جوانان، این مدیریت اقدام به برگزاری کلاسهای طرح اوقات فراغت در رشته های مختلف قرآن، آموزش رشته های فنی خیاطی و کامپیوتر  کرده است که بیش از ۱۰۰ دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی اوقات فراغت خود را سپری می نمایند .

رهبر اظهار داشت: دانش‌آموزان تحت حمایت به منظور پر کردن اوقات فراغت خود و با هدف حرفه‌آموزی در کلاس‌های کانون شرکت می‌کنند.

امروز کمیته امداد به اوج ساختار طرح شهید رجایی رسیده است

فرماندارکنگان گفت: تشکیل کمیته امداد با طرح شهید رجایی آغاز شد و شاهد تغییرات متعددی تا به امروز در آن بوده ایم و امروز کمیته امداد به اوج این ساختار رسیده است.

عباس جمشیدی با اشاره به اهمیت ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است تا از دلبستگی های دنیوی فارغ شویم و این یک فرصت است.

وی افزود: نگاه دولت و مجموعه دولت نیز این است که خانواده ها را توانمند سازیم و در بحث توانمندسازی خانواده ها باید با عزت و سربلندی پیش رویم و عزت و کرامت خانواده ها و ارزش انسانی انهاحفظ شود.

پیش مقدمه موفقیت در حوزه اقتصادی، اجرای برنامه های فکری و فرهنگی

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز گفت: یکی از اولویت های این نهاد، فعالیت های فرهنگی است و اعتقاد داریم که اگر خانواده های تحت حمایت این نهاد در حوزه های اقتصادی و معیشتی می توانند موفق باشند پیش مقدمه این موفقیت اجرای برنامه های فکری و فرهنگی و توانمد سازی برنامه های  فکری خانواده های تحت حمایت خواهد بود.

احمد لطفی با اشاره به برگزاری این کلاس‌ها در شهرستان کنگان  و تقدیر از حضور خوب مددجویان در این کلاس‌ها عنوان کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی در تابستان در اولویت کاری امداد قرار دارد.

وی افزود: در طرح کانون تابستانه جامعه هدف ما که دختران بازمانده از تحصیل، مادران آنها و دانش آموزان می باشند؛ در این کلاسها آموزش می بینند.

لطفی، پر کردن  اوقات فراغت را یکی از محورهای مهم کمیته امداد بر شمرد و افزود: برنامه های اوقات فراغت یکی از محورهای مهم این نهاد مقدس است و این برنامه ها بصورت اردوهای اعزامی و منطقه ای و کانون های موقت و کانون های پیروان ولایت  که از قبل محتویات آموزشی آنها مشخص شده بود به صورت کاملا  هدفمند برگزار می گردد.

وی افزود: فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت در بحث محتوا های آموزش های فنی و حرفه ای و تخصصی در بحث کلاسهای اعتقادی و دینی و پیگیری مسائل و مشکلات روحی و روانی خانواده ها موضوعاتی است که در حوزه ها و تخصص های مختلف کمیته امداد قرار می گیرد.

ساختمان کانون دائم فرهنگی هنری با مشارکت مسئولین در کنگان احداث می شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر از احداث و راه اندازی ساختمان کانون دائم با مشارکت  مسئولین در کنگان خبر داد و افزود: بنا داریم در شهرستان کنگان ساختمان کانون دائم احداث کنیم که از ابتدای سال تا انتهای سال به تناسب مناسبت های سال برنامه های ویژه در آن اجرا شود.

لطفی از برپایی کانون موقت اوقات فراغت در استان بوشهر خبر داد و افزود: ما ۱۱ کانون موقت را در سال ۹۴ در سطح استان برای ۶ شهرستان پیش بینی کرده ایم که برنامه های اوقات فراغت در آنها انجام خواهد شد.

درپایان این مراسم از تعدادی از خیرین که با کمیته امداد همکاری داشتند با اهدا لوح یادبود تقدیر و تشکر شد و بعد از ان همه دانش اموزان و مسئولین در مراسم افطاری که توسط یکی از خیرین برپا شده بود شرکت کردند.

 

DSC07595 [640x480] DSC07599 [640x480] DSC07607 [640x480] DSC07617 [640x480] DSC07634 [640x480] DSC07664 [640x480] DSC07671 [640x480]

//

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. امید says:

    سلام.متاسفانه بنده خیلی ها را سراغ دارم که جوان هستند و مشغول به کارند ولی زیر پوشش کمیته امداد هستند.خیلی ها هم سراغ دارم که واقعا دستشون به دهنشون میرسه ولی تحت پوششن! چرا؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن