بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1744
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 21 تیر 93 11:59 ق.ظ

اختصاصی ثلاث

آخرین خبر از پیگیری انتشار بوی شدید گاز در کنگان + پاسخ اولیه معاون وزیر نفت در خصوص بوی شدید گاز در کنگان

اختصاصی ثلاث- با وجود صنایع عظیم نفت، گاز، پتروشیمی، کارخانه سیمان و… نمی توان منکر آلودگی موجود در منطقه شد.

ثلاث – “ طبق اصل پنجاهم قانون اساسی ” در جمهوری اسلامی حافظت از محیط  زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می شود از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که به آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنون می باشد.

 

به گزارش ثلاث، پس از انتشار بوی شدید گاز در شهرستان کنگان که حدودا دو هفته قبل اتفاق افتاد و باعث ناراحتی و نگرانی شدید مردم این شهرستان شد و طی آن چند نفر نیز دچار مسمومیت حاصل از این اتفاق شده و به بیمارستان کنگان منتقل شدند، تلاش های زیادی از جانب گروه های مردمی برای رساندن پیام نگرانی مردم به گوش مسئولین صورت گرفت.

این در حالی بود که موضوع مسموم شدن تنی چند از شهروندان کنگانی را به نحوی از چشم صدا و سیما و رسانه های استان نیز پنهان ساختن تا مبادا این موضوع در زمینه اعتراضات مردمی ابعاد بزرگ تری به خود بگیرد.

این نگرانی وقتی بیشتر شد که هیچ یک از شرکت ها، فازهای منطقه و… این آلودگی ها را بر گردن نگرفتند؛ آلودگی که مستقیما با سلامتی و جان مردم ارتباط دارد.

به هر صورت با وجود صنایع عظیم نفت، گاز، پتروشیمی، کارخانه سیمان و… نمی توان منکر آلودگی موجود در منطقه شد.

حال باید این سوال بزرگ را پرسید که آیا آلودگی های منطقه زمانی آلودگی و مضر محسوب می شوند که بتواند جان افراد را بگیرد و آن ها را به کام مرگ بکشاند؟

 

آلودگی گازوئیل در دریا

نکته قابل تامل اینکه این آلودگی ها از جانب خشکی، دریا و هوا است .نمونه بارز آخرین مورد آن در دریا، تخلیه بیش از ۵ هزار لیتر گازوئیل در آبهای ساحلی شهرستان کنگان است که متاسفانه هیچ ردی از عواملین تخلیه آن در آب پیدا نشد تا اینگونه، آبزیان را با تهدیدی جدی روبرو کند . خطری که شاید آثار آن حتی تا سال ها باقی بماند و سالم ترین گوشت مصرفی مردم – یعنی ماهی- را وارد منطقه ممنوعه سلامت کند .

البته برخی مسئولین شهرستانی و منطقه نیز  در چارچوپ قانون، مطالبات مردمی را پیگیری نموده و نتیجه ابتدایی خود را در گفتگو با ثلاث اعلام نمودند.

 

 

 

شیخ موسی احمدی نماینده مجلس

 

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در خصوص آخرین نتیجه موضوع پیگیری های آلودگی زیست محیطی در شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: پس از اینکه در روز یک شنبه هفته گذشته موضوع آلودگی  منطقه و اعتراضات مردمی را در کمیسیون انرژی مطرح کردیم، در روز سه شنبه نامه ای از ناحیه کمیسیون به معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نفت مبنی بر پاسخگویی و اقدام سریع و رسمی نسبت به این قضیه و دغدغه مردم ارسال شد.

حجت الاسلام موسی احمدی ادامه داد: جناب شعبان پور مدیر عامل شرکت ملی نفت و گاز ایران پس از این با بنده تماس گرفته و اعلام داشتند که “طبق بررسی هایی که انجام دادیم، مورد خاصی در بحث آلودگی از جانب فاز ۱۲ وجود نداشته است”.

وی تصریح کرد: با این حال بنده به عنوان نماینده مردم جنوب استان بوشهر به دنبال پاسخ رسمی وزارت نفت هستم و به مردم حوزه خود این اطمینان را می دهم که با جدیت موضوع را دنبال خواهم کرد.

Picture

 

 

 

تشکیل پرونده در خصوص الودگی پارس جنوبی در شهرستان کنگان

شعبان کاویان پور دادستان کنگان در خصوص موضوع آلودگی اخیر که باعث اعتراض مردم نیز شده است، در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: پرونده ای در دادسرا تحت عنوان “آلودگی محیط زیست در سطح شهرستان کنگان ناشی از فعالیت های پارس جنوبی” تشکیل شده که در حال پیگیری و تحقیقات تا مشخص شدن نتیجه نهایی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی را به مردم اعلام خواهیم کرد.

 

 انتظار پیگیری تا حصول نتیجه نهایی را از مسئولین داریم

یکی از اعضای گروه مردمی که از فعالان حقوق شهروندی است به خبرنگار ثلاث گفت: گروه مردمی مقابله با تهدیدات سلامت که مدتی است اعلام موجودیت کرده در حال پیگیری مطالبات مردمی در زمینه آلودگی های اخیر می باشد و قرار بر این شده که در قالب برنامه های گوناگون که به زودی اعلام خواهد شد، موضوع را دنبال کند.

وی همچنین بیان داشت: ضمن تشکر از نماینده محترم مجلس و مسئولین شهرستانی که پیگیر مطالبات مردمی در زمینه مسائل زیست محیطی شده اند، انتظار می رود تعهدات خود را تا پایان و نتیجه نهایی و لازمه ، پیگیری کنند و به آن متعهد باشند.

این فعال مردمی افزود: گروه مردمی  به طور مستمر با اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان حافظ منافع مردم جلسه برگزار می کنند و از سویی انتظار می رود، شورای شهر نیز با جدیت موضوع را دنبال کنند.

———————

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

نظرات

  1. شهروند says:

    فقط دروغ تحویل مردم میدن

  2. حمید says:

    همیشه قاچاق گازائیل بوده و هست، اینها ضعف نیروی دریابانی هست …….
    مسئولین هیچ وقت با مردم صادق نبودند، مگر ما کجای دنیا زندگی میکنیم که بی خبر باشیم ؟ همیشه با مردم روراست باشید، دیگر محیط زیستی باقی نمانده.. همیشه گفتند درست میشه، بررسی میکنیم و … !! عمرمون تلف شد، زندگی تمام شد.. ولی افسوس که هیچی درست نشد..!!

    با تشکر از ثلاث

  3. رسول مرادی says:

    ضمن تقدیر از دکتر احمدی .
    کلیپ منتشر شده از ایشان را در سایت ثلاث مشاهده کردم و مسلماً انتشار این کلیپ سطح انتظار مردم از ایشان برای پیگیری این امر که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد را بالا برده است.
    مسلمآ ایجاد بیمارستان با هزینه های حتی میلیاردی و حضور پزشکان مجرب با تحصیلات آکادمیک اون ور آبی هم نمی تواند پاسخگوی حل این معضل باشد چون مستقیما با ژنتیک مردم منطقه در ارتباط است و ما باید در آینده شاهد نسل ناقصی از خودمان باشیم. قلب، ریه سرطان، حساسیت، اسم ، اعصاب و … کمترین اختلالات سلامتی مردم این منطقه در صورت اهمال و کوتاهی در این امر است.
    پس از بین رفتن سلامتی مردم حتی با ایجاد مجهزترین بیمارستان ها و متخصص ترین پزشکان هم جبران نخواهد شد.
    سپاس از دکتر احمدی و فرماندار

  4. حرف منصفانه says:

    با تشکر از پیگیری جدی نماینده
    باز هم خدا را شکر که ایشون و دادستان و محیط زیست کنگان به صورت علنی پیگیر ماجرا هستن

  5. عارف says:

    اگه امکانش هست محیطی بزارید برای زیست.با تشکر از تلاش شبانه روزی مسولین

  6. همشهری1 says:

    اینجا دیگه جای زندگی کردن نیستتازه بوی گاز رسیده کنگان.بندر سیراف ی عمره داره این بو رو مزه مزه میکنه.بوی گازش مال ما پولش یا میره تهران یا به استانداری بوشهر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن