بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17565
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 13 تیر 94 1:09 ق.ظ

امنیت و توسعه در سایه وحدت امکان پذیر است

ثلاث- شامگاه پنجشنبه در جلسه نشست صمیمی علمای شیعی و سنی شهرستان های کنگان و عسلویه بر نیاز همدلی و همگرایی جامعه اسلامی تاکید شد.

 

۸۱۶۶۸۹۱۷-۷۰۰۱۰۷۸۳

به گزارش ثلاث، عباس جمشیدی شامگاه پنجشنبه در جلسه نشست صمیمی علمای شیعی و سنی شهرستان های کنگان و عسلویه افزود: تقویت وحدت در جامعه وظیفه ای همگانی است.

جامعه اسلامی نیازمند همدلی و همگرایی بیشتر است

وی اظهارداشت: حفظ و تحکیم همدلی و وحدت در کشور در شرایط حساس کنونی یک فریضه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان گفت: سال همدلی و همزبانی بهانه ای برای تقویت این وفاق و هممگرایی در جامعه است.

وی با تبریک میلاد امام حسن (ع) اضافه کرد: ماه مهمانی خدا فرصتی مغتنم برای حفظ و تقویت این همدلی است.

جمشیدی افراطی گری را آفتی جدی در مسیر وحدت دانست و گفت: هرگونه افراطی گری از سوی شیعه و سنی مردود و کمک به دشمن است.

فرماندار کنگان بااشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید به حل مشکلات کشور و تلاش برای توسعه و رفاه عمومی گفت:همه باید دولت را در جهت تحقق این مهم یاری کنند.

وی گفت: باتوجه به مشکلات خشکسالی و کمبود آب انتظار می رود عالمان دین از منابر و تریبون های جمعه مردم را به سمت صرفه جویی رهنمون کنند.

۸۱۶۶۸۹۱۷-۷۰۰۱۰۷۸۴

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر نیز گفت: برگزاری همایش دوستی علمای شیعی و سنی در شامگاه ولادت امام حسن مجتبی (ع) نمونه ای از همگرایی شیعه و سنی در استان بوشهر است.

حجت الاسلام سید احمد احمدی به محبت و مودت فریقین به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و افزود: عشق اهل سنت کشور بویژه استان بوشهر به ساحت مقدس خاندان نبوت مثال زدنی است.

وی گفت: علمای فریقین نقشی بی بدیل در جهت تحکیم وحدت اسلامی دارند و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

۸۱۶۶۸۹۱۶-۷۰۰۱۰۷۷۳

امنیت و توسعه در سایه وحدت امکان پذیر است

حجت الاسلام موسی احمدی شامگاه پنج شنبه در همایش علمای شیعی و سنی جنوب استان بوشهر در کنگان افزود: آنچه باعث توسعه و پیشرفت کشور و موجب ضعف و انفعال دشمن شده است حاکمیت وحدت و همدلی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهارداشت: وحدت و همدلی در جامعه ایران اسلامی از الطاف الهی و مرهون تدابیر حکیمانه امام و رهبری فرزانه انقلاب است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: استمرار و صدور انقلاب اسلامی و وحشت استکبار ثمره همگرایی ، وفاق و همدلی در کشور است.

احمدی به نقش عالمان دین در راستای تحکیم وحدت اشاره و گفت: علما اعم از شیعه و سنی خود طلایه دار تحقق و حفظ وحدت در جامعه اند و باید از این ظرفیت و فرصت طلایی بیشتر بهره بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش دشمنان برای براندازی نظام نوپای دینی است اما آمریکا و اسراییل این آرزو را به گور خواهند برد.

وی اضافه کرد: بخشی از گرفتاریهای کشورهای اسلامی منطقه ناشی از دامن زدن به تفرقه و اختلافات قومی و مذهبی است.

احمدی گفت: شناخت ابزارها و حربه های دشمن ضرورتی اجتناب ناپذیر برای دفع توطئه های شوم آنان است.

همایش علمای اهل سنت و شیعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز تحکیم وحدت علمای فریقین و شناخت و آگاهی نسبت به عوامل اختلاف را دو هدف مهم از برگزاری این همایش عنوان کرد.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان به سابقه وحدت در بین امت اسلام در قرون معاصر اشاره کرد و گفت: بزرگانی چون آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و شیخ شلتوت و در دوران کنونی مقام معظم رهبری طلایه دار وحدت اسلامی بوده و هستند.

وی بااشاره به جاهلیت مدرنیته در برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان افزود: امروز به پشتوانه دلارهای نفتی آل سعود و حمایت آمریکا و اسراییل، وحشیانه ترین جنایات بشری در کشور مسلمان و مظلوم یمن و دیگر بلاد اسلامی رقم می خورد.

محمدی گفت: علمای وهابی، تکفیری، داعشی و سلفی در عربستان و برخی کشورهای اسلامی با فتاوای غیر اسلامی و انسانی خود مسبب جنایات هولناک بشری در کشورهای اسلامی منطقه اند.

امام جمعه کنگان نیز گفت: علما از ورود به مباحث اختلافی اجتناب کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: نکند عالمی دم از وحدت و همدلی و صفا بزند اما در عمل خودش خلاف آن را انجام دهد که این کار ناپسند می تواند عواقب خطرناکی در حوزه فردی و اجتماعی داشته باشد.

وی یادآورشد: مردم انتظار دارند علما پیام رسان دین باشند.

امام جمعه با اشاره به سیره امام حسن مجتبی (ع) در حوزه مشورت گفت: استبداد رای آفت مشورت است.

محمودی افزود: وحدت ندای قرآن و عترت است و هر اقدامی در جهت خلاف وحدت ، آب در آسیاب دشمن ریختن است.// ابوذر حسین پور

 

 

نظرات

  1. امید says:

    خداراشکر از روزی که بدنیا اومدم همسایه هامون اکثرا اهل سنت بودند و جز خوبی هیچی از اونها ندیدیم و بسیار انسانهای شریفی هستند.اونها همیشه به اعتقادهای ما احترام گزاشتند و بیشتر از اهل سنت و شیخ جمالی در ماه محرم در مجالس امام حسین( ع ) شرکت کردند.ما همیشه مثل برادر با هم زندگی کردیم و میکنیم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن