بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17839
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 18 تیر 94 3:20 ق.ظ

همزمان با نخستین کارگاه آموش عکس ثلاث

اختتامیه سومین دوره مسابقه عکس ثلاث ۲۵ تیر ماه در فرهنگ و ارشاد کنگان+ افتتاح نمایشگاه عکس

اختصاصی ثلاث- اختتامیه سومین دوره مسابقه عکس ثلاث و افتتاح همزمان نمایشگاه عکس ثلاث روز ۲۵ تیرماه ۹۴ دراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان برگزار می شود.

به گزارش ثلاث، اختتامیه سومین دوره مسابقه عکس ثلاث روز ۲۵ تیرماه ۹۴ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان برگزار می شود.

داوری این دوره از مسابقه عکس ثلاث بر عهده محمد امین دانشور عضو انجمن سینمای جوان شیراز بوده است.

همزمان با اختتامیه مسابقه عکس، نمایشگاهی از اثار برگزیده این مسابقه در فرهنگ و ارشاد( ۲۵ تیر ماه ۹۴ ) راس ساعت ۱۷ افتتاح می شود.

 

 نخستین ورک‌شاپ-کارگاه آموزشی عکس ثلاث

شایان ذکر است برنامه ای که امسال به موضوع مسابقه عکس اضافه می شود ورکشاپ(کارگاه آموزشی عکس) است که پس از مراسم اختتامه مسابقه عکس و افتتاح نمایشگاه، توسط داور مسابقه، استاد محمد امین دانشور برگزار می شود.

عنوان ورکشاپ مد نظر” از ایده تا اجرا ” است و مبحث آن نیز ” نحوه شکل گیری یک پروژه عکاسی” می باشد.

ورود تمام علاقه مندان به هنر عکاسی( استان بوشهر) از آماتور تا حرفه ای، دانش آموز، دانشجو، روابط عمومی ها و زن و مرد علاقه مند به یادگیری، در این کارگاه اموزشی( ورکشاپ) آزاد و رایگان است.

 

برنامه برگزار کنندگان مسابقه عکس ثلاث برای روز ۲۶ تیرماه نیز  ورکشاپ آموزشی در یکی از جاذبه اطراف کنگان می باشد.

 

گام موثر شهرداری و شورای اسلامی کنگان در زمینه هنری

شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان در سومین دوره مسابقه عکس ثلاث به عنوان حامی مالی، همکاری کامل و جامعی با دبیرخانه عکس ثلاث به عنوان برگزارکنندگان این برنامه فرهنگی-هنری به عمل آورده است. شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان با حمایت همه جانبه خود از سومین دوریه مسابقه عکس ثلاث، برگ زرین دیگری در عملگردی فرهنگی-هنری و اجتماعی خود به وجود آوردند.

 

عکاسی زوم اسپانسر نمایشگاه عکس ثلاث

عکاسی زوم نیز به مدیریت مهدی احمدی به عنوان اسپانسر دومین نمایشگاه عکس ثلاث در سال جاری انتخاب شد و لذا برگزاری این نمایشگاه بر عهده عکاسی زوم خواهد بود. عکاسی زوم سال گذشته نیز اسپانسر نمایشگاه عکس ثلاث شده بود.

نمایشگاه عکس ثلاث روز پنج شنبه ۲۵ تیرماه در نگارخانه فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان به مدت یک هفته برگزار می شود.

امید می رود این همکاری و تعامل در برنامه های آتی نیز به صورت گسترده تر ادامه داشته باشد و نهادها، سازمانها، ادارات، صنف ها و شرکت های مختلف نیز در این امر پیشقدم شوند؛ ثلاث بدین منظور برای برگزاری این چنین برنامه هایی که می تواند فرهنگ و هنر منطقه را ارتقا بخشد، اعلام امادگی میکند.

صنعتی شدن، رشد جمعیت و هجوم خرده فرهنگ ها، تهدیدی یا فرصت؟

بدون شک با توجه به افزایش یک باره و سه برابری جمعیت کنگان که عمدتا جمعیت کارگری و مجرد بوده اند و هجوم خرده فرهنگ ها و همچنین صنعتی شدن و جهانی شدن منطقه، فرهنگ شهرستان های جنوبی استان بوشهر  نتوانست همپایه و هم قد با این نرخ رشد، بالا بیاید و بزرگ شود و لذا به شدت تحت تاثیر و تهدید این موضوع قرار گرفته است. باید تعامل خود را با صنایع مستقر در منطقه افزایش داد و از ظرفیت مدیران خوش فکر، مثبت نگر و هنر دوست صنایع موجود منطقه در قالب تعاملی صمیمی و دو سر برد همکاری و همیاری گرفت.

با توجه به بودجه بسیار ناچیز و قطره ای فرهنگی برای شهرستان هایی مانند کنگان، عسلویه، جم و دیر، امروز ورود نهادها و صنف های مختلف در بحث حمایت های گوناگون مالی و معنوی، نرم افزاری و سخت افزاری از موضوعات فرهنگی هنری، در اصل به منزله احیا، ارتقا و گسترش فرهنگ و هنر منطقه جنوب استان می باشد؛ جایی که حتی می توان از هنرهای مختلف مانند عکاسی به عنوان زبان گویای مردم در عرصه های مختلف بهره برد و آرزوها، نواقص، مطالبات و مسائل دیگر را از طریق زبانی قابل باور، مستند و موثق بنام “عکس” بیان داشت و ارائه کرد.

 

ثلاث آماده دریافت پیشنهادات فرهنگی هنری در سطح منطقه

سایت ثلاث علاوه بر کارهای تولید خبر، در امور فرهنگی و هنری مربوط به منطقه نیز فعال است و از پیشنهاداتی که در این زمینه به دبیرخانه ثلاث ارائه شود، استقبال می کند و لذا پس از بررسی پیشنهادات رسیده و در صورت تایید دبیرخانه مذکور، برای اجرای کار، اقدام خواهد شد.

علاقه مندان به این موضوع برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با شماره ۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸ تماس حاصل نمایند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عضو افتخاری انجمن عکاسان کنگان says:

    سلام، اختتامیه ساعت چند برگزار میشه؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن