بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18046
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 26 تیر 94 3:53 ب.ظ

در حاشیه اختتامیه جشنواره عکس ثلاث و افتتاح نمایشگاه

اعتماد مردم به ثلاث، نقطه عطف جشنواره عکس بود/ برگزاری جشنواره منطقه ای عکس ثلاث از دوره بعد

اختصاصی ثلاث- دبیر و مجری طرح جشنواره عکس ثلاث گفت: استقبال از سومین جشنواره عکس ثلاث کم نظیر بود.

نمایشگاه عکس ثلاث

 

به گزارش ثلاث، اختتامیه سومین جشنواره عکس ثلاث روز گذشته با حضور مردم و مسئولین در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان برگزار شد.

مصطفی صفایی دبیر و مجری طرح جشنواره عکس ثلاث پس از برگزاری این جشنواره در روز پنج شنبه ۲۵ تیر ماه ۹۴ اظهار داشت: این نخستین جشنواره عکس شهرستان کنگان است که اختتامیه مسابقه عکس، افتتاح نمایشگاه و کارگاه آموزشی به طور همزمان و با کیفیت قابل قبول در یک بعد از ظهر، انجام می شود.

وی افزود: باید از شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان و همچنین تیم عکاسی زوم بخاطر مشارکت و حمایتشان کمال قدردانی را به عمل بیاوریم. حرکتی که امروز شهرداری بندر کنگان و حتی مجموعه عکاسی زوم در راستای حمایت خود از جشنواره ثلاث با رویکرد فرهنگی- هنری داشتند، ناشی از درک و فهم این مجموعه به همراه شورای اسلامی شهر کنگان از انزوای فرهنگ و هنر پس از حضور صنعت دارد. همانگونه که صنعت فرصت های بسیار زیادی را ایجاد کرده و یک ظرفیت کاملا استثنایی و جهانی محسوب می شود، ناخواسته و به طور طبیعی تهدیداتی را نیز به همراه خود داشته که مشخصا شهرستان کنگان به عنوان میزبان حدود ۶۵ درصد از صنایع منطقه پارس، بیشترین سهم از این تبعات را به جان خریده است.

دبیر جشنواره عکس ثلاث در ادامه خاطرنشان کرد: گروه سایت ثلاث، فعالیت رسمی خود را از سال ۸۷ شروع کرده است و در این مدت با وجود مشکلات جدی پیش رو، ثابت کرده که فعالیتش فقط منوط به تولید خبر نیست بلکه با فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی خود، سعی در تعامل و بکارگیری ظرفیت ها برای ارتقا و توسعه منطقه دارد. ثلاث در واقع در حال ایجاد یک جریان فرهنگی، هنری و اجتماعی مثبت در راستای کم کردن بار فشار تهدیداتی است که با هجوم خرده فرهنگ ها، انفجار جمعیت و صنعتی شدن منطقه، شهرستان های کنگان، عسلویه و جم ( و در آینده نزدیک شهرستان دیر) فرهنگ بومی و یا بهتر بگوییم مقوله فرهنگ و هنر در این قسمت از کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به انزوا کشیده است.

صفایی عنوان کرد: مسلما دور شدن از فضای فرهنگ و هنر برای جامعه ما، در اینده تبعات اخلاقی و رفتاری زیادی را به دنبال خواهد داشت و لذا باید به هر شکلی که ممکن است همپایه با رشد صنعت و جمعیت، فرهنگ و هنر را نیز ارتقا داد.

وی در بخش دوم صحبت های خود گفت: یکی از هدف گذاری های ما از برگزاری این نوع جشنواره ها، جذب علاقه مندان و تبلیغ برای هنر عکاسی است زیرا عکس می تواند زبان گویای مردم این منطقه برای رساندن پیام و حرفشان به کل کشور باشد. چشم اندازی که ما برای مطح کردن نام و هنر منطقه خود در سطح کشور برنامه ریزی کرده ایم، پنج ساله است.

جشنواره عکس ثلاث از سال آینده منطقه ای برگزار می شود

دبیر جشنواره عکس ثلاث با عنوان این مطلب که خوشبختانه سومین دوره مسابقه عکس ثلاث بسیار قوی و پر پیمانه بود، خبر داد: با توجه به بستری که ایجاد شد، می توان با اطمینان گفت، این دبیرخانه از سال آینده، جشنواره عکس ثلاث را منطقه ای برگذار خواهد کرد.

صفایی گفت: بدون شک افق ترسیمی ما، جشنواره کشوری ثلاث است که برای رسیدن به این افق، نیازمندیم از تمام ظرفیت های مادی و معنوی منطقه با توجه به حضور منطقه انرژی پارس و بخش خصوصی در کنار شهرداری ها استفاده شود.

وی در پایان از استاد محمد امین دانشور ( داور این دوره از مسابقه ثلاث) و کارگاه آموزشی بسیار مفیدشان، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، همکاری اعضای انجمن عکاسی شهرستان و حضور پرتعداد مسولین شهرستان و البته مردم هنر دوست به صورت ویژه تقدیر کرد و افزود: باید قدردان اعتماد مردم و مسئولین به مجموعه ثلاث بود که با حضور خود در مراسم روز گذشته گرما بخش برنامه های جشنواره عکس بودند. این اعتماد، نقطه عطف برنامه روز گذشته بود؛ سختی هایی که طی چند روز گذشته و قبل از آن، دست اندرکاران جشنواره به جان خریده بودند، با این حضور، علاقه و هیجان مردم، از جسم و روحمان خارج شد.

 

نفرات برتر سومین دوره مسابقه عکس ثلاث

نفرات برتر سومین دوره مسابقه عکس ثلاث به شرح زیر است:

 

در بخش دوربین:

 

رضا صفایی نفر اول،  برنده  ۵۰۰ هزار تومان

علی قنبری، نفر دوم، برنده ۲۵۰ هزار تومان،

مهدی روزبازار نفر سوم برنده ۱۵۰ هزار تومان

 

نفرات برتر بخش موبایل به شرح زیر است :

 

پریسا برزگر پیشه نفر اول برنده ۲۰۰ هزار تومان

 

زینب احمدی برنده ۱۵۰ هزار تومان

احمد حق شناس برنده ۱۰۰ هزار تومان

بجز موارد بالا، حمید خلیفات نیز به عنوان برگزیده عکاسان از نگاه برگزار کنندگان انتخاب شد.

 

حواشی جالب:

 

** از نکات جالب می توان به حضور پر رنگ بانوان در این دوره از مسابقه اشاره کرد و افزود که دو نفر از بانوان موفق شدند نفرات اول و دوم بخش موبایل را نیز به خود اختصاص دهند

** بیش از ۶۰ نفر در سومین دوره مسابقه عکس ثلاث شرکت نمودند که در میان انها اسم مسولین مشتقاق و هنر دوست نیز به چشم می خورد.

** بلافاصله پس از افتتاح نمایشگاه، بازار عکس های سلفی و یادگاری در این محل رونق عجیبی داشت.

** حضور نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس نیز از نکات قابل ذکر این جشنواره است.

** گروه عکاسی زوم از صبح روز جشنواره فعالانه مشغول تهیه عکس و فیلم و فعالیت بودند.

** رونمایی از هلی شات( هلی کوپتر دوربینی) توسط عکاسی زوم از نکات جالب و تازه ای بود که باعث شد واکنش های مختلفی را به دنبال داشته باشد.

** طرح “کنگان” روی دیوار نگارخانه از مواردی بود که اکثر بازدید کنندگان آن را تحسین کردند و خیلی از حاضران با آن عکس یادگاری و سلفی گرفتند.

** حضور و استقبال مردم و مسئولین در جشنواره عکس ثلاث بسیار خوب و کم نظیر بود.

** سه نفر از برندگان مسابقه عکس ثلاث در سالن حضور نداشتند.

** پس از افتتاح نمایشگاه عکس ثلاث توسط نماینده مردم جنوب استان بوشهر، هجوم یکباره مردم و مسئولین به داخل نمایشگاه در عرض کمتر از دو دقیقه، فضای داخلی را به طور کامل پر از بازدید کننده کرد.

** عبدالرحمان اسماعیلی و عیسی کرمی به عنوان پیشکسوت عکاسان کنگان، توسط عوامل جشنواره ثلاث و زوم تجلیل شدند.

 

مسابقه جدید عکس

گفتنی است به ۶ عکس از بهترین عکس هایی که بازدید کنندگان در نمایشگاه عکس ثلاث( واقع در فرهنگ و ارشاد کنگان) با دوربین یا موبایل خود بگیرند، جوایزی نقدی از طرف دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی کنگان اهدا می شود.عکس های برگزیده توسط دبیرخانه ثلاث انتخاب می شود و لذا اسامی نفرات برتر از طریق سایت خبری ثلاث اعلام می شود. پس از اعلام نام برگزیدگان، برندگان می توانند برای دریافت جوایز خود با شماره تماس و یا واتس اپ ۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸ ارتباط بگیرند.

عکس های خود را با ذکر مشخصات به شماره بالا واتس اپ نمایید.

گفتنی است که فقط عکس هایی که در داخل نمایشگاه ثلاث گرفته می شود، مشمول مسابقه است؛ این عکس ها میتواند شامل عکسهای سلفی، یادگاری و کلی باشد. نمایشگاه ثلاث از ۲۵ تیرماه تا ۴ مرداد ماه در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان دائر است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    مسابقات و نمایشگاه های عکس یکی از راه های موثر در ارتقای نام شهرستان است

  2. رضوان says:

    خسته نباشید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن