بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1828
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 22 تیر 93 11:01 ق.ظ

ایرنا

افت ارزش خرمای دشتستان به دلیل نگهداری سنتی

ثلاث: فرماندار دشتستان گفت: نگهداری و بسته بندی سنتی خرما در این شهرستان باعث افت قیمت و رکود بازار این محصول شده است.   ارسلان زارع روز یکشبنه درنشست شورای اداری بخش آبپخش افزود: باید تلاش کنیم در صورت نبود مکان های مناسب نگهداری خرما فروش این محصول درهمان اوائل فصل برداشت صورت گیرد تا […]

ثلاث: فرماندار دشتستان گفت: نگهداری و بسته بندی سنتی خرما در این شهرستان باعث افت قیمت و رکود بازار این محصول شده است.

 

ارسلان زارع روز یکشبنه درنشست شورای اداری بخش آبپخش افزود: باید تلاش کنیم در صورت نبود مکان های مناسب نگهداری خرما فروش این محصول درهمان اوائل فصل برداشت صورت گیرد تا دچار افت قیمت و رکود بازار نشود.

وی درباره بازار فروش محصولات کشاورزی اضافه کرد: بازارمصرف داخلی قادر به پاسخگویی کامل محصولات شهرستان نیست و لازم است کشاورزان به توصیه ها و نظر کارشناسان کشاورزی توجه ویژه داشته باشند.

زارع گفت: دولت تلاش کرده است درسا لجاری با ورود بیشتر در بازار مصرف و حمایت از کشاورزان بخشی از بازار را بدست گیرد.

وی افزود: مشکلات بازارو افت فروش محصولات کشاورزی یک موضوع کشوری و خاص شهرستان دشتستان نیست.

فرماندار دشتستان گفت: باید با کیفیت بخشی به بازار خرما این محصول را در همه سطوح ارتقا دهیم.

زارع افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی تلاش کنند زمینه لازم را فراهم آورند تا در صورت نبود مکان های مناسب نگهداری خرما در منطقه و روستا فروش محصول خرما در همان اوائل فصل برداشت محصول صورت گیرد.

وی درباره توانمندی های بخش آبپخش اضافه کرد: این بخش قابلیت و توانایی بالایی درزمینه تولید خرما دارد که باید به عنوان تولید قطب این محصول در استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار دشتستان بیان کرد: امسال اعتبارات عمرانی در این شهرستان براساس نگاه عادلانه، منصفانه و شاخص ها در همه بخش ها و شهرها اولویت بندی و توزیع شده است.

وی افزود: ۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۵ پرژه عمرانی درسال جاری در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای بخش آبپخش مصوب و شده است.

فرماندار دشتستان اظهار کرد: عمده اعتبارات سال جاری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مهم اختصاص یافته است.

وی افزد: برای تکمیل برخی از پروژه ها نیاز به اعتبارات ملی است که در حال رایزنی برای تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل آنها هستیم.

زارع اضافه کرد: اجرای زمین های ورزشی و چمن مصنوعی، سالن چند منظوره و اجتماعات در آبپخش، احداث و تکمیل همه ساختمان های دهیاری در شهرستان در مدت سه سال و تکمیل پروژه های نیمه تمام و شاخص در بخش آبخش در دستور کار است.

وی گفت: کوشش دولت بر این است که با حداقل نیروی انسانی و وجود دولت الکترونیک خدمات رسانی به مردم را تسهیل و تسریع دهد.

بخشدار آبپخش گفت: این بخش یکی از مناطق مهم شهرستان دشتستان است که ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

غلامرضا وفایی افزود: یکی از برنامه های مهم بخش درایام ماه مبارک رمضان برگزاری جشن گلریزان با هدف کمک به آزاد سازی جرائم غیرعمد درآبپخش است که از مردم و مدیران این امر نیکو دعوت به عمل می آوریم.

دراین نشست امام جمعه و مسوولان و شوراهای اسلامی شهر و دهیاران به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.
منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن