بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18422
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 4 مرداد 94 8:08 ب.ظ

تشییع شهید روشن قیاس از محل اعزام به جبهه / حمایت مادی و معنوی از شهید توسط مسئولان کنگانی

اختصاصی ثلاث : غلامعباس روشن قیاس جانباز ۷۰ درصدی بر اثر عارضه ناشی از صدمات باقی مانده از جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز کنگان

به گزارش ثلاث،غلامعباس روشن قیاس جانباز ۷۰ درصد کنگانی که در عملیات های متعدد دوران دفاع مقدس حضور داشت، در عملیات کربلای ۴ بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به درجه جانبازی نائل آمد.

این جانباز جنگ تحمیلی روز پنج شنبه هفته گذشته به کما رفت و نهایتا ساعت ۲ بامداد روز شنبه، دوم مرداد ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

روشن قیاس چند ماه قبل بر اثر شدت جراحات به بیمارستان شیراز منتقل شد و پس از بروز مشکلاتی که برایش پیش آمد، با تلاش نماینده مردم جنوب استان بوشهر تا حدود زیادی مشکلات درمانی وی مرتفع شده بود.

قبل از ماه رمضان نیز جمع زیادی از مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعه، شورا، فرمانده سپاه و …نیز از شهید روشن قیاس عیادت کردند.

روشن قیاس (۴)
 

رسیدگی مسئولان به شهید              

فرماندار کنگان پس از نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم خاکسپاری و ختم شهید روشن قیاس به خبرنگار ثلاث گفت: در دورانی که شهید بستری بود، بارها مسئولین مختلف شهرستان نظیر نماینده مجلس، امام جمعه، مجموعه فرمانداری و دیگر همکاران ما از ایشان عیادت کرده و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شدیم و همگی در صدد رفع آن برآمدیم و به طور خاص نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان حمایت های از ایشان به عمل آوردند.

عباس جمشیدی گفت: وضعیت شهید به گونه ای بود که باید تحت درمان ویژه قرار می گرفت ولی به علت شدت جراحات وارده به ایشان قابل درمان نبود.

 وی با بیان اینکه، شهید روشن قیاس نیازمند مراقبت های ویژه داشت و لذا به بیمارستان تهران منتقل شد، افزود: شهید روشن قیاس پس از سالها تحمل سختی ناشی از وجود ترکش در بدن خود و عوارض ناشی از آن، پنجشنبه هفته قبل به کما رفت و بامداد شنبه در ساعت دو و ۳۰ دقیقه به جمع هم رزمان شهیدش پیوست.

 

روشن قیاس (۳)

وی گفت: روز شنبه هماهنگی های اولیه برای انتقال پیکر ایشان از تهران انجام شد و شنبه با استقبال اعضای شورای تامین و روسای ادارات به شهرستان کنگان انتقال داده شد.

جمشیدی گفت: مراسم تشییع این شهید صبح روز دوشنبه ساعت ۷:۳۰ از محل سپاه قدیم(محل اعزام شهید به جبهه) در بندر کنگان به سمت گلزار شهدا انجام خواهد شد و پیکر ایشان در قطعه شهدای شهر کنگان به خاک سپرده خواهد شد.

فرماندار کنگان گفت: ستاد برگزاری مراسم تشییع شهید روشن قیاس روزهای دو شنبه بعد از ظهر و سه شنبه( صبح و بعد از ظهر) را برای برگزاری مراسم ختم شهید در نظر گرفته است.

تشریح برنامه مراسم شهید

روشن قیاس (۲)

رئیس بنیاد شهید بندر کنگان نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث  گفت: مراسم ختم شهید غلامعباس روشن قیاس بعد از ظهر روز دوشنبه و صبح و بعد از ظهر روز سه شنبه در مسجد فاطمه زهرا شهرک شهید بهشتی کنگان ویژه برادران و حسینیه مسلم ابن عقیل ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد بحرانی افزود: مراسم هفتمین روز درگذشت شهید نیز صبح روز پنجشنبه در محل های یاد شده و بعد از ظهر همان روز در گلزار شهدای شهر کنگان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مراسم استقبال از پیکر جانباز شهید کنگانی صبح شنبه از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه آغاز شد و هم اکنون پیکر ایشان در بیمارستان امام خمینی بندر کنگان نگهداری می شود تا صبح فردا با استقبال با شکوه مردم در کنار هم رزمان شهیدش به خاک سپرده شود.

وی گفت: این جانباز ۷۰ درصد کنگانی در چهارم ماه دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ بر اثر بمباران هوایی دشمن به درجه جانبازی نائل آمد.

گزارش : محسن صفایی

روشن قیاس (۱)

نظرات

  1. عطیم says:

    روحش شاد وباشهدای کربلامحشورباد

  2. امید says:

    روحش شاد ویادش گرامی

  3. روحی says:

    چرا …
    ثلاث تو دیگه چرا .. .
    آقایون از خانواده شهید پرسیدین که ایا بنیاد شهید و دیگر نهاد ها کمکی کرده اند …
    دروغ محض است … لطفا گزارش یک طرفه درج نکنید، اینکارها محبوبیت و مقبولیت شما را کاهش خواهد داد .

  4. اسماعیل مباهات says:

    روحش شاد یادش گرامی

  5. عضو افتخاری انجمن عکاسان کنگان says:

    خدایش رحمت کناد…

  6. وبگرد says:

    شهادت این بزرگوار را به خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

  7. شهروند says:

    جناب صفایی عزیز.بابت اطلاع رسانی ازتون ممنونیم.ولی خواهش میکنم نفرمایید که مسولین از این جانباز عزیز حمایت کردن بنده خدا تو شیراز نداشت هزینه بیمارستان پرداخت کنه خودم چند بار سراغ دارم از بین مردم براش کمک جمع اوری کردن.
    حمایت مسولینش کجا بود.

  8. ناشناس says:

    متاسقانه نوشدارو پس از مرگ سهراب

  9. بهمن هاشمی جانباز شیمیای says:

    ولا تا زمانی که جانباز زندا هست که ما چیزی از مسعوالین ندیدم کدم نماینده کدم فرماندار کدم امام جمعه از ما دیدن میکنن بارها بله اگر شهید بشبم برای موقعیت خودشون از ما سعو استفاده میکنن من بزور نفس میکشم تا الان کدم مسعوال یک زنگ زده احوالی پرسیده کدم آمده ببین مشکل ما چی بله اگر شهید شدیم داخل بالا نگو بیان و شعار بدن این دیگه ما میدونیم و ما برای حفظ کشور و نظام رفتیم و باز هم خواهم رفت واز کارمان هیچ وقت ناراضی نیستیم ولی فقط از مسعوالین میخام به مردم خدمت کنن و دروع تحویل ما ندن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن