بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18493
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 6 مرداد 94 3:19 ب.ظ

شیرازه

ضرب و جرح پزشک بیمارستان ممسنی و واکنش مسئولین کشوری و استانی

پس از انتشار خبر جنجالی زیر، واکنش های مختلفی از جانب مسئولین کشوری و محلی استان فارس شاهد بودیم . سایت خبری ثلاث مطلب زیر را تایید یا رد نمی‌کند. دیشب دادستان شهرستان با هیات همراه به بیمارستان مراجعه کردند وجراح در حال ویزیت تعدادی از بیماران بود از ایشان خواستند جهت ویزیت بیماری به […]

پس از انتشار خبر جنجالی زیر، واکنش های مختلفی از جانب مسئولین کشوری و محلی استان فارس شاهد بودیم . سایت خبری ثلاث مطلب زیر را تایید یا رد نمی‌کند.

دیشب دادستان شهرستان با هیات همراه به بیمارستان مراجعه کردند وجراح در حال ویزیت تعدادی از بیماران بود از ایشان خواستند جهت ویزیت بیماری به سفارش دادستان سریعا حضور یابد، جراح عنوان کردند مثل بقیه بیماران توصف انتظار باشد تا حقی از کسی ضایع نشود،این سخن به گوش دادستان رسید وعنوان کرد یا سریعا حضور یابد یا تنبیه اش میکنم،بعد از حضور جراح و ویزیت بیمار، مجددا دادستان عنوان کرد دوباره باید بربالین بیمار حضور یابد،جراح عنوان کرد بنده مریض دارم وفعلا نیازی به ویزیت مجدد نیست… سریعا ایشان را دستبند زدند وبه آگاهی شهرستان بردند وبه گواهی اطرافیان وزخمهای سروصورت خودش ومادرش را جلوی زجه های بچه سه ساله اش آنقدر شلاق زدند که آثار وزخم آنها بر صورت جراح کاملا مشخص بود،،،

اکثر بیمارستانهای شهرستانهای استان فارس بیمارستان ومطب ها را تعطیل کردند وبرخی استانهای همجوار اعلام آمادگی کردند و تا برکناری دادستان وقاضی کشیک این روند ادامه خواهد داشت…. 

 

سایت خبری شیرازه واکنش مسئولین را اینچنین عنوان کرد:

 

بازداشت جراح بیمارستان شهرستان ممسنی در روز گذشته موجی از واکنش ها را در بین مسئولین، رسانه ها و شبکه های اجتماعی در پی داشته است. فرماندار شهرستان ممسنی درباره جزئیات بازداشت دکتر رزمجویی می گوید:« ساعت ۱۶ روز یکشنبه، بیماری به علت ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش به بیمارستان ممسنی منتقل می‌شود که در پی تماس با دکتر رزمجویی جراح بیمارستان، وی بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهد.رزمجویی پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده است که بازپرس پرونده وارد اورژانس می‌شود و اظهار می‌کند بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد که جراح مربوطه به وی اطمینان می‌دهد اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است اما وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی‌کند، این پزشک از بازپرس می‌خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند. عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح سبب می‌شود، وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

گفتنی است پزشک جراح بعد از ساعاتی آزاد و به محل کار خود بر می گردد.

تماس تلفنی وزیر بهداشت با رئیس دستگاه قضا/ تاثر آملی لاریجانی از بازداشت پزشک جراح

بعد از این اتفاق دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفت و گوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی با خاطیان این اقدام شد و نامه ای را نیز در این خصوص خطاب به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد.

وزیربهداشت همچنین با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی هم گاهی سلیقه ای عمل می‌شود، گفت: هر گونه تعرض به حقوق جامعه پزشکی تعرض به سلامت مردم و جامعه است. هاشمی افزود: رئیس قوه قضائیه از این موضوع متاثر شدند و دستور رسیدگی سریع به پرونده را صادر کردند.

برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره حادثه ممسنی صحت ندارد

رئیس دادگستری استان فارس نیز در این باره گفت: عمده مباحث و اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره این حادثه صحت ندارد و آنها را تأیید نمی‌کنیم.

وی درباره اینکه روایت‌ها در این زمینه متفاوت و متناقض است و برخی ضارب را مسئول قضایی و برخی دیگر مأمور کلانتری معرفی کرده‌اند گفت: در حال جمع‌بندی و تهیه گزارش و دریافت گزارش‌های لازم درباره این حادثه هستیم و بعد از اتمام بررسی‌ها نتیجه اعلام خواهد شد.

حادثه بیمارستان ممسنی ناشی از شتابزدگی بود

ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:: حادثه برخورد نامتعارف با یکی از پزشکان در بیمارستان نورآباد ممسنی فارس ناشی از شتابزدگی و برداشت نادرست بازجویان و افراد مراجعه کننده به این بیمارستان بود.

ایمانیه افزود: در این حادثه قبول داریم که قاضی و بازپرس از سر دلسوزی و انجام وظیفه و برای بازپرسی از یک متهم مجروح وارد بیمارستان شدند ولی با توجه به این که جراح بیمارستان نیز در حال انجام وظیفه خود بود، باید ملاحظات کار در این شرایط در نظر گرفته می شد.

 

نظرات

  1. پارسا says:

    با سلام خدمت دوستان خبری دستگری درست میباشد ولی شنکنجه و ازار و اذیت صحت ندارد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن