بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18580
تعداد نظرات:۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 10 مرداد 94 9:33 ق.ظ

در گفتگو با ثلاث مطرح شد:

راز موفقیت نفر اول کنکور استان بوشهر/ رتبه‌های تک‌رقمی در راهند

اختصاصی ثلاث: معصومه نوروزی به عنوان رتبه نخست کنکور سراسری در بین دانش‌آموزان رشته‌های مختلف در سطح استان بوشهر، از عوامل موفقیت خود در کنکور سراسری می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ثلاث، شهرستان کنگان از مناطقی است که به دلیل ادغام با صنعت، بعد از حدودا دو دهه، زندگی مردم را به سمت صنعتی شدن پیش برده تا بخش عمده ای از زندگی و کار مردم از سمت و سوی بندری بودن، تجارت و ماهیگیری با صنعت نیز درگیر شود.

همین امر باعث شده تا جوانان کنگانی نیز وارد میدان رقابت شده و نسبت به قبلی ها در زمینه کسب علم و دانش در چندین سال اخیر تلاش بیشتری نمایند.

هر چه پیش می‌رویم لزوم کسب علم و تجربه برای جوانان بیشتر ثابت شده و آنها نیز به خوبی این مقوله را درک می‌کنند که برای عقب نماندن از میدان عمل باید وارد عرصه شده و گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

هر چند استعدادهای زیادی در شهرستان کنگان نهفته است، ولی به ثمر رساندن این استعدادها مستلزم توجه بیشتر به حوزه نیروی انسانی و نیازمند تقویت بنیه، امکانات ارزشیابی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای قوی‌تری است؛ امری که در چندین سال گذشته بیشتر در حوزه سخت افزاری دنبال شد و به نحوی حلقه مفقوده حوزه آموزش به شمار می رفت اکنون با تدبیر مدیران آموزش و پرورش شهرستان کنگان و با نوشتن طرحی جامع و با اعتماد و حمایت مجموعه سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به ثمر نشسته و مسلما تداوم آن باعث رشد و تعالی نخبگان از یاد رفته سرزمینی خواهد بود که به گواه تاریخ نویسان، عالمان برجسته ای را به خود دیده است.

حال که پس از مدت ها دختری از خطه جنوب (و به تعبیر خودش روضه خوان و مداح اهل بیت) توانست همپای مردان با کسب رتبه نخست در سطح استان بوشهر و رتبه ۲۴ منطقه ۳ در رشته ریاضی برای شهرستان کنگان نقطه عطف و سرآغازی در کسب رتبه‌های برتر دیگر باشد، باید به مدد و توان مجموعه به دنبال تقویت اینگونه افرادی بود که تعداد آنها اندک نیست و همگی توان شاخص و نخبه شدن را دارا هستند و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک نیروهای برجسته و توانمندی برای اعتلای ایران اسلامی و شهر و سرزمین شان باشند.

به هرحال نباید نقش والدین، مدیران و دبیران شهرستان کنگان، آموزش و پرورش شهرستان و منطقه ویژه پارس که تعامل بسیار ارزنده ای در زمینه طرح نخبه پروری داشتند را از یاد برد.

کنکور-معصومه نوروزی (۳)

وضعیت مالی نامناسب خانواده و شرایط سخت

معصومه نوروزی در گفتگو با ثلاث، با بیان اینکه برای همه ما ثابت شده که ما اگر بخواهیم می توانیم، گفت: هر کس که در این راه سخت قدم بر می دارد برای وطن و به خاطر سربلندی کشورش است و باید از تمام توان خود مایه بگذارد.

وی گفت: از پیش دبستانی علاقه شدیدی به درس خواندن داشتم و حاضر بودم از تمام تفریحاتم برای علاقه به درس خواندن بگذرم، چون از این کار به شدت لذت می بردم.

وی افزود: پس از پشت سر گذاشتن دوران تحصیل کم کم آمادگی شرکت در آزمونی پیدا می کردم که سال‌ها انتظار آن را می‌کشیدم ولی در توان خود و خانواده‌ام نبود که در کلاس‌های خصوصی و از امکانات تحصیلی بهره مند شوم به همین دلیل به خانواده ام فشاری وارد نکردم.

وی گفت: در تمام مدت مطالعه برای کنکور وضعیت خانواده‌ام را در نظر می‌گرفتم و سعی داشتم کمترین فشاری به آنها وارد شود و به حق آنها نیز چیزی برای من کم نگذاشتند.

نوروزی گفت: فقط در سال آخر کنکور یکی از موسسات آموزشی بورسیه بنده را پذیرفت و من با حمایت مجموعه کانون فرهنگی آموزشی قلم چی و استفاده از مشاوران و پشتیبان ویژه این مجموعه توانستم به این موفقیت دست یابم.

وی افزود: مهمترین عامل در موفقیتم را خدا و مدد اهل بیت می‌دانم و پشتکار، تلاش و انگیزه دادن از سوی افراد پیرامونی نیز بسیار اثر بخش بود.

وی با بیان اینکه درس خواند برایم تفریح بود و خستگی برایم معنایی نداشت، گفت: در ابتدا روزانه ۹ ساعت مطالعه داشتم و در روزهای آخر و نزدیک به کنکور تا ۱۴ ساعت درس می خواندم.

کنکور-معصومه نوروزی (۴)

علاقه مند به مهندسی برق هستم برخی انگیزه کنکوری‌ها را کاهش می‌دهند

وی گفت: نقش خانواده، پدر و مادرم در کسب این رتبه بسیار اثر گذار بود و باعث تقویت روحیه‌ام می‌شد.

نوروزی با بیان اینکه روز قبل از کنکور استرس زیادی داشتم ولی روز کنکور به راحت‌ترین شکل ممکن کنکور دادم و خبری از استرس نبود، گفت:اکنون که موفق به راهیابی به دانشگاه های سطح اول شده ام دوست دارم تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه دهم.

وی افزود: هر چند مقدمات اولیه برای حضورم در دانشگاه صنعتی شریف آماده شده است ولی همچنان مشکلاتی برای ادامه تحصیل دارم که از مسئولین شهرستان کنگان و استان بوشهر انتظار حمایت دارم تا بتوانم در آینده‌ای نزدیک برای این دیار افتخار آفرینی کرده و ظرفیتی برای شهرم باشم.

وی گفت: شهر ما به پزشک، مهندس، معلم، راونشناس و … نیازمند است و معطوف کردن دیدگاه‌ها تنها به سمت رشته پزشکی چندان مناسب نیست و باید به همه حوزه‌ها نگاه ویژه داشت چون ضعف در هر بخش می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به منطقه وارد کند.

نوروزی گفت: اگر افرادی مانند من به جایی رسیده‌اند مسلما اول امدادهای الهی و پس از آن تلاش و پشتکارشان کمک کننده بوده است.

وی افزود: توصیه‌ای به دانش‌آموزان دارم که در منطقه ما افرادی با نگاه منفی سعی بر القای ناتوانی و کاهش انگیزه دانش‌آموزان دارند و باید با عمل و روحیه بالا با این افراد مقابله کرد و تا جایی که اطلاع دارم، با ادیسون دانشمند مطرح جهان نیز همینگونه برخورد کردند ولی او از تلاش کردن دست بر نداشت.

وی ادامه داد: من از حضور استعدادها و دانش آموزانی خبر دارم که توان بالایی دارند و می‌توان با حمایت و انسجام آنها در آینده ای نزدیک ظرفیت های شهرستان را به شدت بالا برد.

محیسن-خاکنژاد

تامین نیروی انسانی برجسته همسو با پیشرفت آموزش و پرورش است

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: تامین نیروی انسانی هر شهر، استان و کشور همواره باید در اولویت قرار بگیرد، کما اینکه امروز نیروی های انسانی برای هر منطقه دستاوردهای ویژه ای داشته و دارند.

احمد خاکنژاد گفت: امروز خانم نوروزی به عنوان الگویی خوب، نقطه عطف و شروعی امیدوار کننده برای جوانان ما می تواند بدرخشد و ما نیز با تمام توان از اینگونه افراد حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: برای دستیابی به توسعه فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و…باید به توسعه علمی و آموزشی بپردازیم.

وی گفت: ما بیش از هر جای دیگری به نیروی انسانی کارآمد و توانمند نیاز داریم و اگر خواهان تحقق این امر هستیم، لازم است آموزش و پرورش ما تقویت شود.

خاکنژاد با بیان اینکه اگر قرار بر تقویت آموزش و پرورش است باید همه دست به دست هم دهیم، افزود: توسعه کشورهای  پیشرفته بیانگر این مساله است که سایر موفقیت ها، مرهون پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش است پس لازم است هم در گفتار و هم درعمل یاری‌گر آموزش و پرورش باشیم.

شکستن تابوی رتبه های تک رقمی در کنکور

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش و همچنین اعتماد سازمان منطقه ویژه در فاصله ای کوتاه توانست نتیجه بسیار مثبتی داشته باشد.

شاکر محیسن گفت: مجموعه آموزش و پرورش کنگان با نوشتن پروپزال آموزش و تقویت دانش آموزان سال آخر و کنکوری که با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس اجرا شد توانست نتایج خوبی در کنکور امسال رقم بزند.

وی افزود: اعتماد مجموعه نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به استعدادها و نخبگان شهرستان کنگان امروز نتیجه داد و مسلماً اگر این طرح کمی زودتر اجرا شده بود می توانست نتایج بهتری داشته باشد و در صورت ادامه یافتن این طرح می توان در آینده منتظر پرورش و بروز استعدادهای بیشتری بود.

وی گفت: اگر امروز قصد ساختن الگویی مناسب و شکستن تابوی ترس جوانان شهرستان از کنکور و رسیدن به سطوح بالاتر هستیم، فرصت مناسبی است که مسئولین شهرستانی باید به سرعت از آن بهره گیرند.

با تزریق حداقل امکانات آموزشی به چندین رتبه زیر هزار رسیدیم

محیسن گفت: برای ما ثابت شد که با تزریق حداقل امکانات اولیه آموزشی که از سوی سازمان منطقه ویژه سرمایه گذاری شد نتایج بزرگی بوجود آمد و این نتایج می توانست بهتر از این ها نمود پیدا کند.

وی گفت: در نظر داریم که کلاس های آموزشی امسال را از اواسط مرداد ماه آغاز کرده و به تقویت ظرفیت های نیروی انسانی خودمان کمک کنیم.

وی افزود: از مسئولین امر انتظار داریم که حداقل رتبه های زیر هزار را از حمایت مادی و معنوی خود بی‌نصیب نگذاشته تا دیگر داوطلبان نیز در مراحل بعدی تشویق شوند.

کنکور-معصومه نوروزی (۲)

در سال های آتی رتبه های تک رقمی داریم

معاون آموزشی و نوآوری اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان نیز در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: با طرح حمایت از نخبگان دانش آموزی در این راستا گام مثبتی برداشته شد و امیدواریم این طرح ادامه دار باشد.

عبدالرسول فدایی دولت با مثبت برشمردن طرح حمایت از نخبگان دانش آموزی گفت: امسال نیز ۴۵ دانش آموز برتر در شهرستان کنگان شناسایی و به طور شاخص گزینش کرده ایم تا با استفاده از اساتید برتر مدارس پایتخت به تقویت و آماده سازی آنها برای کنکور سال ۹۵ مبادرت ورزیم.

وی گفت: اگر از نفرات برتر امسال با جوایز ارزشمندی تجلیل شود مسلما در سال های آتی به جای رتبه ۲۴ رتبه های ۲ و ۴ را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت : در دو مدرسه تیزهوشان شهرستان کنگان فقط ۱۱ دانش آموز با معدل بالای ۱۹ شناسایی شده اند که همگی آمادگی احراز شایتگی های خود را دارند و فقط همت مسئولین امر در این راستا نیاز است.

به گزارش ثلاث، هرچند شهرستان کنگان تا پیش از این رتبه های کنکوری برتر زیادی را به خود دیده و افراد شایسته و نخبگان ارزشمندی را به جامعه و کشور تحویل داده است ولی در کنکور سراسری اخیر شاهد بودیم که با اندکی تلاش و حمایت، مجموعه‌ای از رتبه های برتر بروز پیدا کرد که مسلماً این امر حاصل کار تیمی است.

مقایسه بین دانش آموزان منطقه ۳ با دیگر مناطق از جمله پایتخت کشور با آن همه امکانات تحصیلی پیشرفته و اساتید نخبه ای که سالها در زمینه کنکور تجارب ارزشمندی را دارا هستند امری ناصحیح است و این امر نیز باعث تحسین چنین رتبه هایی شده است ولی یقیناً ظرفیت بالای دانش آموزان استان بوشهر می تواند با اندکی حمایت در سال های آتی آنها را وارد میادینی کند که بازخورد آن تامین و تقویت نیروی متخصص انسانی خواهد بود و مجموعه استان باید با بیشترین توان در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

باید توجه داشت که نگاه خاص به یک یا چند رشته ما را از دیگر حوزه ها باز داشته و سال های آتی از این امر ضربه خواهیم خورد.

شناسایی و به تبع آن تقویت نخبگان از پایه های پایین تر کار چندان آسانی نیست ولی با برنامه ریزی موفق امکان پذیر خواهد بود.

دانش آموزان نخبه به دلیل بی توجهی و عدم فهم صحیح مطالب درسی بعضا از تحصیل و درس خواندن زده می شوند و کم نیستند استعدادهایی که با روش تدریس و تربیت اشتباه از زمره نخبگان آینده کنار رفته اند.

حتماً نقش خانواده در این بین، نقشی مهم و کلیدی است و می توان با استفاده از مشاوران برجسته تا حدودی این مسیر را میسر کرد.

خبرنگار : محسن صفایی

عکاس: فاطمه حسن پور

نظرات

  1. صوفی says:

    خواهر گرانقدر سرکار خانم نوروزی

    خبر موفقیت غرور افرین شما موجی از شادی را برای همشهریانتان رقم زد و به یاری خداوند سرآغازی برای موفقیت های جدید خواهد بود ،امیدورام افق نگاهتان به بلندای همت بلندتان باشد و شاهد موفقیت های شما در مقاطع ارشد و دکترا باشیم.
    امیدوارم مسئولین حمایت واقعی از شما داشته باشند.

  2. همشهری says:

    ولی خیلی زشت بود از دختر نجیب و ساده کنگانی برای شو تبلیغاتی بعضیا اقایان در منطقه ویژه پارس-متاسف برای مسولین کنگانی که هنوز در خواب هستند

  3. شهروندکنگانی اصالتاهرمزگانی says:

    “برای خانم نوروزی بزرگوار”
    وقتی در همهمه ی قلبت ندایی تورا به آرامش میرساند وآنگاه که فاصله ی خیال تا واقعیت مثل رویاهای قصه های اساطیری کنج ذهنت را به تپش و هیاهوی مستانه ای وادار میکند،و تو می اندیشی خواستن را وتوانستن را، وچه زیبا پروراندی اندیشه ات را با عشق، با خدا….به امیدموفقیت های بیشتر وروز افزون شما
    پاینده و پایدار باشید

  4. ربیعی says:

    به خانم نوروزی به خاطر موفقیتشان در کسب رتبه ۲۴ کنکور ریاضی و همچنین به والدین، معلمان و مسئولین آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان که در کسب این موفقیت توسط این نخبه حمایت کرده اند تبریک می گویم

  5. عباس says:

    خواهشا به این خواهران بومی شهرمان مشاوره بدهید تا انتخاب رشته خوبی داشته باشند.درست است که مهندسی برق رشته مورد انتخاب نفرات برتر کنکور است اما بایستی به آینده شغلی آن هم نیم نگاهی کرد.بنده الان در صنعت گاز مشغول بکار هستم و هیچ یک از همکاران صنعتی بنده که در قسمت های تعمیرات و بهره برداری هستند خانم نیستند و این یعنی امثال خانم نوروزی باید اگر میخواهند در این منطقه خدمت کنند قید رشته ای نظیر مهندسی برق و مکانیک رو بزنن.مگر آنکه ایشان بخواهند تحصیلات عالیه ادامه بدهند و تا مقطع دکتری برسند و در دانشگاه مشغول بکار شوند.

  6. احمد says:

    چرا از دانش آموزان کنکوری سال ۹۷ گزارش تهیه نکردید…..قبولی خانم نوروزی مربوط به ۴ سال پیش بوده……با آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان

  7. وطنم says:

    تبریک و درود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن