بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1897
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 23 تیر 93 6:46 ب.ظ

مهر

احداث پست برق کنگان با ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار

بوشهر – خبرگزاری مهر: نماینده شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پست برق کنگان با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال ساخته می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات برق شهرستان های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال پیگیری […]

بوشهر – خبرگزاری مهر: نماینده شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پست برق کنگان با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات برق شهرستان های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال پیگیری های انجام شده ،پست برق ۶۰مگاواتی دائم در آبدان ایجاد می شود.

وی افزود: با تصویب معاونت برق وزارت نیرو در مرحله اول دو ترانس ۱۵مگاواتی به زودی در آبدان نصب می شود . هزینه آن ۱۱۰میلیارد ریال می باشد که توسط وزارت نیرو تامین می شود.

نارضایتی کشاورزان آبدان از عدم تامین برق چاه های کشاورزی

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: مصرف برق آبدان حدود ۹ الی ۱۰مگاوات است که دو خط از دیر و دو خط از ایستگاه جاشک با طول زیاد آن را تامین می کند که این طول زیاد خط های برق، موجب افت ولتا‍‍ز برق می شود.

نماینده شهرستان‌های جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدید از آبدان، کشاورزان از عدم تامین برق چاه های کشاورزی  گلایه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها در کمیسیون انرژی مجلس و در نشست با معاون وزیر نیرو موافقت شد پست برق  آبدان ایجاد شود هم اکنون کارشناسان در حال رایزنی با مسئولان شهرستان جهت تخصیص زمین مناسب برای ایجاد  پست مذکور هستند.

تامین اعتبار و برنامه ریزی برای احداث پست برق شهنیاء

احمدی تصریح کرد: در کنار پست برق آبدان، پست برق بردخون که در شهنیاء در حال احداث است در فاز اول ۳۰مگاوات برق و در فاز دوم نیز ۳۰ مگاوات برق دیگر به آن افزوده می‌شود.

وی علت تاخیر در راه‌اندازی پست برق شهنیاء را عدم وجود خط ۱۳۲ کیلووات از ایستگاه بنک تا شهنیاء، وجود معارض در بین راه و هزینه بالای احداث عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مسائل فوق برطرف شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها نیمه مرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی مزایای این طرح را تامین کامل برق آبدان، بردخون و دیر دانست و گفت با احداث این پست‌ها علاوه بر تامین برق چاه‌های کشاورزی، افت ولتا‍ژ هم وجود نخواهد داشت.

ایجاد پست دائم برق برای کنگان

وی تصریح کرد: پست برق کنگان، پست موبایلی است که با کمک وزارت نیرو تبدیل به پست دائم می شود.

حجت الاسلام احمدی هزینه اجرای این طرح را ۱۱۵میلیارد ریال بیان کرد که ۸۰ میلیارد ریال آن توسط وزارت نیرو تامین می شود.

نماینده حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر در پایان عنوان کرد تا ۳۰ سال قبل، از خورموج تا کنگان و عسلویه در مجموع ۳۰ مگاوات برق داشتیم ولی اکنون حدود ۷۰۰ مگاوات برق وجود دارد که این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن