بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19426
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 29 مرداد 94 3:41 ب.ظ

مهمان ناخوانده آمریکایی در خانه‌های ایرانی/ فیلمهایی با هدف…

این روزها اگر سری به خانه ایرانیان بویژه در شهرهای بزرگ بزنیم متوجه می‌شویم بیشتر آنها یک میهمان دارند، میهمانی خاص که از جنس سریال‌های تلویزیونی صداوسیما نیست. سریال‌های آمریکایی به شکل عجیبی طی چند ماه گذشته بین خانواده‌های ایرانی رد و بدل می‌شود. والدین هم با ابتکار، هر شب یک یا ۲ قسمت از […]

این روزها اگر سری به خانه ایرانیان بویژه در شهرهای بزرگ بزنیم متوجه می‌شویم بیشتر آنها یک میهمان دارند، میهمانی خاص که از جنس سریال‌های تلویزیونی صداوسیما نیست. سریال‌های آمریکایی به شکل عجیبی طی چند ماه گذشته بین خانواده‌های ایرانی رد و بدل می‌شود.

والدین هم با ابتکار، هر شب یک یا ۲ قسمت از این سریال‌ها را به اتفاق اعضای خانواده می‌بینند. تعداد این سریال‌ها هم آنقدر بالاست که وقتی این یکی تمام می‌شود، دیگری جایش را پر می‌کند. «انتقام، خانه پوشالی، میهن و ‌کارآگاه واقعی» تنها نام تعداد اندکی از سریال‌های آمریکایی است که در برنامه شب‌های خانواده‌های ایرانی جا خوش کرده‌اند.

ورود قدرتمند، هدفدار و هوشمندانه

اتفاقی که با تماشای این سریال‌ها در حال شکل‌گیری است ورود قدرتمند، هدف‌دار و هوشمندانه برخی عناصر مخرب اجتماعی و خانوادگی به خانه‌های ایرانیان است. ترویج روابط گسترده هم‌باشی و زندگی مشترک بدون ازدواج، همچنین خیانت‌ همسران، همجنس‌گرایی و البته مدهای آرایش و پوشش نابهنجار از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این سریال‌ها رخ می‌دهد. در برخی از این سریال‌ها زندگی به صورت مشترک و البته بدون ازدواج به صورت عریان به نمایش گذاشته می‌شود. این موضوع آنقدر در سریال‌ها به کار گرفته شده که اگر در سریال‌های جدید چنین داستان‌هایی نباشد برای مخاطبان حرفه‌ای تعجب‌آور می‌شود.

ترویج عریانی و مدل‌های نامناسب پوشش

همچنین ترویج عریانی‌ها و نمایش جدیدترین مدهای پوشش هم جزو لاینفک بسیاری از این سریال‌هاست. حضور همه این عناصر آنقدر زیاد شده که حتی صدای بسیاری موسسه‌های حامی بنیاد خانواده در غرب را هم درآورده است. با توجه به این موضوع که غربی‌ها هم تحمل شدت تاخت و تاز به خانواده را در قالب این سریال‌ها تاب نیاورده‌اند، آیا والدین ایرانی درباره تبعات تماشای چنین تصاویری تامل کرده‌اند؟ آیا این موضوع همسران بویژه مردان را که دارای ذهنی فانتزی‌ساز هستند به بیراهه‌ای وحشتناک نخواهد کشید؟ فراموش نکنیم که نمایش این موج از خیانت در ذهن یک زن و شوهر قبح‌شکنی می‌کند. زمانی که قبح این کار شکست، باید منتظر اتفاقات دیگری باشیم.

ترویج هم‌باشی در سریال‌های آمریکایی

برای مثال در این سریال‌ها جوانان آمریکایی بدون انجام ازدواج مدتی با هم زندگی می‌کنند و از این طریق ازدواج سفید یا هم‌باشی را ترویج می‌کنند. فرض کنیم جوان ایرانی هر شب این موضوعات را با والدین خود تماشا کند، در این صورت اگر کسی تاثیرپذیری از این همه عنصر مخرب را در این محصولات نادیده بگیرد، خود را گول زده است. نتیجه توجیهات اینچنینی یا سر به زیر برف کردن‌ها این است که پدر خانواده خیلی زود متوجه می‌شود بنیان خانواده‌اش بشدت با رابطه‌های خارج از حریم خانه، دچار تزلزل شده و کنترل جوانان و تحکیم بنیان خانواده بسیار دشوار خواهد شد. حال این شما و سریال‌های آمریکایی، که از قضا دانلودشان هم آسان است!

 خبرگزاری دانشجو

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن