بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1951
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 25 تیر 93 1:12 ب.ظ

ایرنا

خارک شیرین بوشهر به بازار آمد

ثلاث : رییس بخش تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری استان بوشهر گفت:بیش از ۱۷۰هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر تولید می شود که بخش عمده آن خرما و رطب است و میزان کمتری به صورت خارک برداشت می شود. به گزارش ثلاث ؛ رحیم خادمی افزود: بیش از پنج هزارتن از محصولات نخیلات […]

ثلاث : رییس بخش تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری استان بوشهر گفت:بیش از ۱۷۰هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر تولید می شود که بخش عمده آن خرما و رطب است و میزان کمتری به صورت خارک برداشت می شود.

به گزارش ثلاث ؛ رحیم خادمی افزود: بیش از پنج هزارتن از محصولات نخیلات استان بوشهر به صورت خارک از اواسط تیرماه برداشت می شود که بخش عمده آن مربوط به شهرستان دشتستان است.
گونه های خارک استان بوشهر با نام های شیخ عالی، قندی، برهی، بریمی، مکتیب، حاج باقری و محبوبی با رنگ های قرمز و زرد در این استان برداشت می شود.
مرحله دوم برداشت محصول نخیلات استان بوشهر به صورت رطب است که از ماه مرداد آغاز می شود.
رطب از نوع کبکاب از کیفیت ممتازی برخوردار است و از لحاظ تازه خوری بهترین نوع این محصول در کشور مربوط به استان بوشهر است.
خادمی گفت: بیش از ۲۰هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر به صورت رطب برداشت و وارد بازار می شود که به دلیل طعم خوب و رنگ روشن علاقه مندان زیادی دارد.
رییس بخش تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری استان بوشهر بیان کرد: بازار خارک و رطب علاوه بر شهرستان های استان بوشهر در بیشتر استان های کشور رونق خوبی دارد.
وی افزود: همچنین رطب در طول سال مورد مصرف قرار می گیرد در صورتی که به دلیل پوست نازک و احتمال فاسد شدن در دمای زیر صفر نگهداری می شود.
منبع: خبرگزاری ایرنا
برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن