بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19700
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 3 شهریور 94 12:29 ب.ظ

در نشست فرماندار با هنرمندان کنگانی مطرح شد:

هنر حامل ارزش های دینی، اجتماعی و فرهنگی است/لزوم حمایت از هنر و هنرمندان شهرستان کنگان/هنرمندان می توانند در اعتلای نام کنگان کمک کنند

به گزارش ثلاث، عباس جمشیدی روزسه شنبه درنشست با جمعی ازهنرمندان کنگانی افزود: بنای دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر احیای شور و نشاط در بین هنرمندان بوده است. وی اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت جامعه هنری بویژه گروه های فرهنگی – هنری با رعایت اصول و ارزشها رویکرد مهم دولت […]

به گزارش ثلاث، عباس جمشیدی روزسه شنبه درنشست با جمعی ازهنرمندان کنگانی افزود: بنای دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر احیای شور و نشاط در بین هنرمندان بوده است.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت جامعه هنری بویژه گروه های فرهنگی – هنری با رعایت اصول و ارزشها رویکرد مهم دولت یازدهم است.
نماینده دولت در شهرستان کنگان با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان متعهد کنگانی بیان کرد: با احداث دهکده امید که مجموعه ای کامل و چند منظوره با رویکرد فرهنگی – هنری، تفریحی و اجتماعی است، بخشی از خواسته های جامعه هنرمندان شهرستان برآورده خواهد شد.
جمشیدی گفت: هم اکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه پروژه تخصیص یافته و این مجموعه بزرگ در یکی از دو نقطه ساحلی و یا بالای پارک خلیج فارس شهرداری کنگان اجرا خواهد شد.
وی تسریع در بهره برداری از مجتمع فرهنگی شهر بنک را اقدامی دیگر دولت در حوزه فرهنگی هنری دراین خطه عنوان کرد.

فرماندار کنگان گفت: باید از ظرفیت هنرمندان در برنامه های منطقه استفاده شود و لذا در این خصوص حتما این موضوع را به نهادهای شهرستان ابلاغ خواهیم کرد.

جمشیدی اظهار داشت: با توجه به تشکیل تعاونی مسکن هنرمندان توسط این قشر، ما نیز تسهیلات لازم را در اختیار خواهیم گذاشت و در به طور خاص، زمین در اختیار خواهیم گذاشت.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان نیز در این نشست با عنوان این مطلب که باید قبول کنیم کار خاصی برای هنرمندان انجام نداده ایم و باید از آن ها عذرخواهی کنیم، گفت: نباید هنر و هنرمند را محصور کرد.
احمد خاکنژاد افزود: گوشه نشینی و کناره گیری هنرمندان باعث خواهد شد تا افرادی بیگانه با هنر وارد میدان شوند.
وی با اشاره به دغدغه هنرمندان ویژه میراث فرهنگی در شهرستان گفت: کارگروه شناسایی و حفظ میراث فرهنگی در این شهرستان تشکیل شده است.

خاکنژاد با اشاره به اینکه باید در زمینه هنری در شهرستان سرمایه گذاری ریشه ای کرد نه مقطعی، افزود: هنر حامل ارزش های اجتماعی، دینی، فرهنگی و… است.
در ابتدای این دیدار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان و تعدادی از هنرمندان به بیان مسائل و مشکلات جامعه هنری پرداختند.
ایجاد نقشه راهبردی در زمینه فرهنگ و هنر، لزوم توجه به مشکلات معیشتی و مسکن هنرمندان، لزوم بکارگیری و استفاده از ظرفیت گروه های هنری در شرکت های منطقه، نبود سینما در شهرستان، کمبود فضاهای فرهنگی-هنری، حمایت مسوولان از هنرمندان، راه اندازی نگارخانه ای دائمی درحوزه عکس و نمایشگاه های هنری، معرفی قابلیت های شهرستان درقالب هنر، حمایت از نویسندگان و گروه های پژوهشی، از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

هنر یکی از ظرفیت های بسیار بزرگ برای معرفی شهرستان و اعتلای نام کنگان در کشور می باشد لذا باید برای ارتقاء کمی و کیفی هنر در شهرستان همت بیشتری انجام شود. متاسفانه طی سال های گذشته هرجا که این شهرستان با سختی هنرمندی را پرورش داده و به جایی رسانده که می تواند برای کنگان مثمر ثمر باشد و نام کنگان را در حد توان ارتقا دهد، محدودیت ها و گرفتاری هایی پیش آمده که بعضا آن هنرمند را کلا از ادامه راه منصرف نموده و وارد یک حرفه دیگر نموده است.

مشکل امروز هنرمندان شهرستان عدم حمایت معنوی می باشد. هرجا شهرستان کنگان هنرمندی را پرورش داده و معرفی کرده، هنرمندی دیگر بنا به مشکلاتی از دنیای هنری خارج شده است.

 

 

IMG-20150825-WA0019 [640x480]

DSC_0783 [640x480]DSC_0793 [640x480]DSC_0791 [640x480]DSC_0785 [640x480]DSC_0788 [640x480] DSC_0794 [640x480]IMG-20150825-WA0012 [640x480]

نظرات

  1. امید says:

    باز هم هنرمندان گلچین شده! بر چا اساس و معیاری ؟!!!!!

  2. علی says:

    سلام شماها زحمت میکشیدا ولی لااقل چهارتا عکس درست بزارید تا ببینیم کیا تو جلسه هستن

  3. خللی says:

    هنرمندای کنگون فقط همینا هسن پارتی بازی نکنید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن