بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1977
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 25 تیر 93 8:04 ب.ظ

مهر

فسخ قرارداد ساخت دانشکده فنی جم +عکس

به گزارش ثلاث : دانشکده فنی و مهندسی جم از دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که احداث ساختمان آن از مطالبات اصلی مردم شهرستان جم بوده است، ولی به علت عدم تامین اعتبارات مورد نیاز برای احداث این دانشکده، قرارداد ساخت آن فسخ شد. دانشکده فنی و مهندسی شهرستان جم در مهرماه سال […]

به گزارش ثلاث : دانشکده فنی و مهندسی جم از دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که احداث ساختمان آن از مطالبات اصلی مردم شهرستان جم بوده است، ولی به علت عدم تامین اعتبارات مورد نیاز برای احداث این دانشکده، قرارداد ساخت آن فسخ شد.

دانشکده فنی و مهندسی شهرستان جم در مهرماه سال ۸۹ تاسیس و در حال حاضر با ۳۷۰ دانشجو در شهرک پردیس جم در دو رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر زیر نظر دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر فعالیت می‌کند.

احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی شهرستان از مصوبات سفر دوم هیات دولت به استان و در تعهدات وزارت نفت بود که قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکار آن شد، پروژه ای که هم مسئولان شهرستان و هم دانشجویان این دانشگاه که در حال حاضر در ساختمان مربوط به صنعت نفت مشغول به تحصیل هستند، اصرار زیادی برای تاسیس آن دارند ولی این مهم تاکنون محقق نشده است و با شرایط پیش آمده، امید چندانی به ساخت آن نیست.

نماینده مردم جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس اویل امسال گفته بود: موقعیت زمین دانشکده در دره‌ای واقع در حریم قرار داشت که زمان زیادی برای تغییر مکان زمین این دانشکده صرف شد.

موسی احمدی افزود: همچنین به دلیل تقارن آن با تغییر دولت فاصله بوجود آمده باعث تعطیلی کار شد.

عضو شورای اسلامی شهر جم نیز بیان داشت: دانشکده فنی و  مهندسی شهرستان جم از مطالبات اصلی و ضروری مردم و جزو مصوبات سفر های استانی دولت قبل مطرح است.

سید علی رضا سجادی‌زاده ادامه داد: متاسفانه پروژه ای که تا مرحله کلنگ زنی پیش رفته بود به خاطر عدم درک مسئولین از نقش و جایگاه دانشکده دولتی فنی و مهندسی در شهرستان جم این پروژه به حالت تعلیق درآمد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان جم به عنوان عقبه وزارت نفت و میزبان خانواده های مجموعه نفت و گاز است، اقتضا می‌کند که دولت تدبیر و امید به خصوص مسئولان ارشد استانی و کشوری و مدیران نفت و گاز نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگی و دانشگاهی در شهرستان جم داشته باشند.

کمبود اعتبارات دولت باعث شده تا یک اولویت‌بندی برای طرح‌های مختلف صورت بگیرد و این در حالی است که دانشکده فنی و مهندسی جم در این اولویت‌ها قرار نگرفته و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این دانشکده اختصاص نخواهد یافت.

غلامرضا احمدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی جم نیز معتقد است: احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی جم با اعتبار نفت، فرصتی است که از دست رفت.

وی افزود: به دلیل عدم تأمین هزینه ساخت، قرارگاه خاتم الانبیا (کارفرمای پروژه احداث دانشکده فنی و مهندسی جم) انصراف داده و پروژه‌ای که کلی وقت و هزینه صرف و قرارداد ساخت آن به صورت کلید تحویل و طی ۲۴ ماه بسته شد، به دلیل عدم تامین ۴۶ میلیارد تومان معروف که بارها از آن در محافل مختلف صحبت شده، فسخ و کنسل می شود.

حال باید نشست و ریشه مشکل را جستجو کرد که چرا سهم جم از این پروژه هایی که شهرستان های همجوار یکی پس از دیگری افتتاح کردند، باید این باشد؟

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن