بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19854
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 شهریور 94 1:00 ب.ظ

سلام بوشهر"

افتتاح پروژه در بوشهر؛ از کمک ۳۱ میلیارد تومانی استاندار به شهرداری بوشهر در ابتدای سال جاری تا صدور مجوز شاهین برای حضور در لیگ دسته دو

سومین سفر هفته دولت، در شهرستان بوشهر رقم خورد. سفر سوم کوتاه و بدون حاشیه بود. فاصله ۴۰ کیلومتری که افتتاح ۹ پروژه عمرانی را به دنبال داشت. در این بازدیدها که معطوف به بوشهر، چغادک و آبطویل بود، چندین پروژه افتتاح شد. چغادک اولین مسیر برای افتتاح پروژه بود. ایستگاه CNG  با اجرای شهرداری […]

سومین سفر هفته دولت، در شهرستان بوشهر رقم خورد. سفر سوم کوتاه و بدون حاشیه بود. فاصله ۴۰ کیلومتری که افتتاح ۹ پروژه عمرانی را به دنبال داشت. در این بازدیدها که معطوف به بوشهر، چغادک و آبطویل بود، چندین پروژه افتتاح شد. چغادک اولین مسیر برای افتتاح پروژه بود. ایستگاه CNG  با اجرای شهرداری چغادک اولین افتتاح در این شهر توسط استاندار بود. هر چند در روز گذشته نیز ۸ پروژه دیگر افتتاح شده بود.

راه روستایی تل اشکی- آبطویل دومین پروژه ای بود که به همت فرمانداری و بخشداری بوشهر با اجرای راه و شهرسازی با هدف کاهش راه و با ۱۹ میلیارد ریال اعتبار و ۱۳ هزار متر مکعب با حضور استاندار و مردم افتتاح شد.

پس از این طرح ها در شهر بوشهر نیز امور انتقال برق استان ۶ طرح برای افتتاح در دست داشت. مکانی برای نشستن درست شده بود که از شدت گرما نمی شد نفس کشید. اما خوشبختانه مراسم خیلی زود و عالی به اتمام رسید.

طرح احداث ایستگاه موقت ۱۱/۶۳ کیلو ولت خلیج فارس، احداث ایستگاه موقت ۲۰/۱۳۲ کیلو ولت آبدان، توسعه ایستگاه ۶۳ کیلو ولت بهمنی، افزایش ظرفیت ایستگاه شهید ماهینی بوشهر، افزایش ظرفیت و تغییر سطح ولتاژ خروجی ایستگاه فانوس بوشهر و افزایش ظرفیت ایستگاه ۲۰/۶۳ کیلو ولت فرهنگ برازجان با هزینه کلی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

سالاری در این نشست با بیان اینکه هر کس به مردم خدمت کند باید از او قدردانی کرد گفت: از زحمات مدیر قبل برق منطقه تشکر کرده و برای مدیر فعلی آرزوی توفیق دارم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در صورت نبود برق همه چیز با مشکل جدی مواجه خواهد شد تصریح کرد: باید تولید برق را افزایش دهیم و پس از تولید وارد توزیع شویم و باید تاکید کنم که در این مقوله به یک همت جدی نیاز داریم.

وی ادامه داد: استان بوشهر بسیار بیشتر از نیاز و مصرف خودش تولید می کند چرا که از انرژی اتمی و گاز در استان بوشهر تولید می شود.

سالاری با تاکید بر اینکه وارد توزیع که می شویم استان بوشهر فقیر می شود بیان داشت: اگر مجزا به شهرها نگاه کنیم باید به خارگ نگاه ویژه ای داشته باشیم چرا که ۹۵ درصد نفت کشور را صادر می کند و از طرفی خط مقدم ما در جبهه بوده است.

وی با بیان اینکه بحث خارگ بسیار ضروری است ادامه داد: قرار شد دو نیروگاه ۲۵ مگابایتی و مبنا آنجا نصب شود حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار بوشهر بیان داشت: داریم تلاش می‌کنیم کار شهرک صنعتی شماره دو تسریع شود، وضعیت برق برخی مناطق دیگر که خوب نیست نیز باید برطرف شود.

پس از این طرح ها، پیست تارتان در ورزشگاه شهید بهشتی افتتاح شد. پیستی که سالیان سال منتظر افتتاح آن بودیم و ورزشکاران مدال آور زیادی را در خود پرورش داده است. ورزشکارانی که با وجود سختی مسیر و نبود امکانات مدال های رنگارنگی در سطح بین المللی در ادوار مختلف کسب کرده اند. خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این طرح از مفید ترین پروژه های افتتاح شده بود که لبخند رضایت را بر لبان ورزشکاران نشاند. هزینه این پیست ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است. از دیگر طرح های اداره ورزش و جوانان افتتاح سالن ورزشی چاهه در جم، با مبلغ ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، سالن ورزشی پرک در شهرستان کنگان با هزینه ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، سالن ورزشی طلحه در شهرستان دشتستان با هزینه ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می توان نام برد.

استاندار ورزش دوست بوشهر در جمع ورزشکاران و ورزش دوستان با بیان اینکه روز گذشته ۳۵ پروژه به ارزش ۹۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است گفت: در میان این پروژه ها ۳ پروژه ورزشی داشتیم که هر کدام مشکل جدی در آن زمینه ورزشی را حل کردند.

سالاری تصریح کرد: امروز خوشبختانه مجوز حضور شاهین بوشهر در لیگ دسته دو گرفته شد و انتظار می‌رود شهرداری این تیم را حمایت مالی کند.

مصطفی سالاری با بیان اینکه برق و آب از دیگر مشکلات اساسی در شهر بوشهر است بیان داشت: برنامه های خوبی برای این دو موضوع در دست بررسی و اجرا داریم که خوشبختانه چندین پروژه برق را لحظاتی پیش افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: ۱۷ بوستان روستایی، ۴ زمین چمن روستایی، ۲۴ زمین فوتبال شهری نیز در دهه فجر تحویل خواهیم داد.

سالاری همچنین از تحویل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در پایان امسال خبر داد و تاکید کرد: ۸ میلیارد تومان از اعتبار استانی و ۸ میلیارد دیگر از تخصیص های امسال به این پروژه داده شده که انتظار می رود تا پایان سال ۹۴ افتتاح شود.

استاندار تصریح کرد: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در کنار بیمارستان خلیج فارس تا یک ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه پارک علم و فناوری نیز ظرف امسال تا سال آینده تکمیل خواهد شد بیان داشت: این طرح می تواند بخشی از مشکلات همان قسمت را حل کند.

وی در خصوص کمک به شهرداری خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۱ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر کمک کرده ایم که علاوه بر آن با اولویت پروژه ها باز هم مبلغی پرداخت خواهد شد.

سومین روز از افتتاح پروژه های هفته دولت در مرکز استان نیز به پایان رسید و در چهارمین روز از هفته دولت تنگستان و دشتی میزبان استاندار بوشهر خواهند بود.

 

گزارشگر: فریبا کرمی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن