بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19863
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 شهریور 94 3:16 ب.ظ

استاندار: مسئولان استان بوشهر پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشند

ثلاث- استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسولان دستگاه‌های مختلف، گفت: مسئولان استان بوشهر پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشند.

مصطفی سالاری صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: باید در تصمیم‌گیری‌های ما اراده مردم تأثیرگذار باشد و کارها را برای مردم با نظر مردم و با نظارت مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خواست و اراده مردم باید مسیر راه ما باشد، اضافه کرد: باید نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود و در سطح دستگاه‌های مختلف، فرآیندی برای دریافت نظارت مردم طراحی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، ادامه داد: در سطح ملی، دولت دبیر و امید با عمل به نظر مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری وارد مذاکرات هسته‌ای شد و شاهد موفقیت در این زمینه بودیم.

لزوم استفاده از نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها

وی با بیان اینکه در محدوده استانی نیز ما بر استفاده از نظرات مردم در زمینه‌های مختلف تأکیدداریم، خاطرنشان کرد: خواست مردم مانند کارفرما و کارگذار است که ما به‌عنوان کارگذار باید به نظرات مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سالاری به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بخش‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها نمایندگان اقشار مختلف هر بخش به‌صورت تخصصی به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های حوزه خود پرداختند و این نشست‌ها در تمام بخش‌های استان برگزار شد.

وی افزود: در انجام کارها باید از مردم نظر بخواهیم و با توجه به محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد، باید مدیریت مناسبی داشته باشیم و با اولویت‌بندی مناسب، برای انجام امور برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار بوشهر همچنین بر لزوم استفاده از نظارت‌های مردمی تأکید کرد و افزود: امکانات و نهادهای نظارتی متعددی وجود دارد ولی نظارت مردم بر دولت از بهترین نظارت‌ها است.

رسانه‌ها از سوی مردم حق نظارت بر عملکرد ما را دارند

وی با تأکید بر لزوم استفاده از مکانیسم‌های مختلف نظارتی، بیان کرد: یکی از ابزارهای بسیار مهم، رسانه‌ها هستند.

سالاری افزود: به همکاران خود در دستگاه‌های مختلف تأکید داریم که انتقادها و نقدهای رسانه‌ها را تحمل کنند و باید بپذیریم که رسانه‌ها از سوی مردم حق نظارت بر عملکرد ما را دارند.

وی بر لزوم حضور مسئولان در بین مردم تأکید کرد و ادامه داد: حضور در بین مردم باعث می‌شود که انتقادها و نظرات را دریافت کنیم و نظارت بهتری نیز از سوی مردم بر کار ما صورت بگیرد.

لزوم ارائه آمار صحیح و پاسخ‌های منطقی

استاندار بوشهر اضافه کرد: مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که واهمه‌ای از حضور در بین مردم و پاسخگویی به آن‌ها نداشته باشند و درصورتی‌که این واهمه حضور در بین مردم را نداشته باشیم، آنجا درست عمل کرده‌ایم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین از جمله شبکه‌های مجازی برای استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مردمی، بیان کرد: مسئولان باید خود را برای پاسخگویی به افکار عمومی آماده کنند.

سالاری همچنین بر لزوم ارائه آمار صحیح و پاسخ‌های منطقی و صادقانه مسئولان به رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز ظرفیت مهم دیگری هستند که در ارائه نظرات مردم به مدیران نقش‌آفرین هستند.

مدیران نباید مردم را درب اتاق خود معطل کنند

وی تصریح کرد: هیچ‌یک از مدیران نباید مردم را درب اتاق خود معطل کنند و باید به‌سرعت پاسخگوی مردم باشند. نباید یک نفر چند ماه پشت دفتر ما معطل شود و ما به او پاسخ ندهیم.

استاندار بوشهر بر لزوم شفاف‌سازی در همه امور تأکید کرد و ادامه داد: نظرات مردم را بخواهیم، نظرات مردم را جمع‌بندی کنید و در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات استفاده کنید

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حمید says:

    کاشکی خود ایشان عمل می کرد.ایشان با کنگان مشکل شخصی دارد

  2. محمد says:

    از وقتی سالاری استاندار شده وضعیت استان و بویژه شهرستان کنگان را بسیار ضعیف کرده . وقتی یه حقوقی منطقه ویژه میشه استاندا غیر از این انتظار نمیره !

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن