بروز شده در : سه شنبه 21 فروردین 1403 ساعت 12:08 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19871
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 شهریور 94 3:36 ب.ظ

مهر"

تائید صلاحیت نمایندگان برای ورود به مجلس بر عهده شورای نگهبان است

کاظم جلالی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه که در دفتر وی در شاهرود برگزار شد ضمن اشاره به غیر قابل تحمل بودن موفقیت دیپلماتیک ایران برای برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی، افزود: موفقیت هایی که در کسب تکنولوژی هسته ای داشتیم با دیپلماسی هسته ای تکمیل شد. وی ضمن قدردانی از […]

کاظم جلالی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه که در دفتر وی در شاهرود برگزار شد ضمن اشاره به غیر قابل تحمل بودن موفقیت دیپلماتیک ایران برای برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی، افزود: موفقیت هایی که در کسب تکنولوژی هسته ای داشتیم با دیپلماسی هسته ای تکمیل شد.

وی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده که مذاکرات سخت، نفسگیر و تاریخی ایران را به ثمر رساندند، خاطرنشان کرد: قدرت نرم دیپلماسی دارای جایگاه ویژه ای است و باید دست مریزاد گفت به کسانی که این مذاکرات را پیش بردند.

بازگشایی سفارت انگلیس در ایران به سطح کاردار تقلیل یافته

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این که مذاکرات هسته ای ما در طول تاریخ مذاکرات دنیا بی نظیر بود و در صحنه سیاسی آمریکا تفرقه و تشتط زیادی ایجاد کرد، ابراز داشت: برای اولین بار شکاف بین ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی می بینیم، اگر در گذشته عباراتی مانند هولوکاست به کار برده می شد باعث حق به جانب شدن رژیم صهیونیستی و استفاده از ژست مظلومانه ای بود که دنیا را با دروغ تهییج می کرد.

جلالی با اشاره به اینکه مذاکرات نشان داد با قدرت نرم دیپلماسی می توانیم وضعیت جدیدی ایجاد کنیم که همواره حفظ عزت و تکنولوژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز باشد، تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از موقعیت ایجاد شده وضع اقتصادی، معیشت مردم، رفاه جامعه و مسئله بغرنج اشتغال را به خوبی مدیریت و مرتفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که بازگشایی سفارت انگلستان در ایران به سطح کاردار تقلیل یافته است، عنوان کرد: البته هر زمان که وزارت امور خارجه تشخیص داد که روابط با این کشور در کمال احترام و رعایت مقررات است می توان کاردار را تبدیل به سفیر کرد.

برگزاری انتخابات موفق نیازمند بلوغ سیاسی و قانون گرایی

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم انگلیسی ها از رفتار گذشته درس بگیرند و بدانند اینجا ایران است و هیچ گاه خاطرات تلخ سیاست های گذشته بریتانیا نسبت به ملت ما و سایر مناطقه دنیا قابل فراموشی نیست و فراز جدید ارتباط دو کشور بر اساس احترام متقابل و درس گرفتن از گذشته شکل بگیرد.

جلالی همچنین ضمن تاکید بر این مطلب که وظیفه تائید صلاحیت نمایندگان برای ورود به مجلس به طور قطع و یقین بر عهده شورای نگهبان است که از مراجع چهارگانه برای تصمیم درست استعلام انجام می دهد، اظهار داشت: شورای نگهبان باید به عنوان ملجا کاندیداها باشد و با همکاری نهادهای نظارتی و شوراهای اجرایی، نظارت صحیحی داشته باشد.

وی ابراز داشت: امیدواریم مردم و مسئولان شرایط حساس کشور را درک کرده و وارد برخی دعواهای نادرست نشوند و با بلوغ سیاسی و قانون گرایی انتخابات موفقی را پشت سر بگذاریم.

مهمترین دغدغه دولت حفظ اشتغال موجود است

نماینده مردم شهرستان های میامی و شاهرود در مجلس شورای اسلامی همچنین حفظ اشتغال موجود در شرایط کنونی را از دیگر مسائل مهم کشور دانست و گفت: امیدواریم با توزیع اعتبارات کمیته های برنامه ریزی، پروژه های عمرانی شکل فعال تری به خود بگیرند هر چند امسال به دلایلی که کاملا برای همگان روشن است این پروژه های وضع بسیار بدی داشتند ولی با همین میزان هم ایجاد تغییرات امیدوار کننده است.

جلالی با اشاره به در خطر بودن برخی واحدهای تولیدی و کاری از مسئولان خواست این واحدهای تولیدی را دریابند تا دچار مشکلات بیشتر نشوند و خاطرنشان کرد: بانک ها هم در مشکلات پروژه های دیگر مانند ذوب آهن، کک، سیمان بیارجمند، مس عباس آباد و برخی کارهای کوچکتری که در حال انجام است کمک رسانی کنند.

وی به حفظ و صیانت از محیط زیست و اثرات آسیب به این بخش نیز اشاره داشت و تصریح کرد: اما این که به بهانه حفظ محیط زیست خدمت رسانی به مردم مختل شود پذیرفتنی نیست، محیط زیست باید مثلا برای احداث جاده در بخش های مختلف استاندارد تعریف کند و طبق آن استانداردها جاده احداث شود تا هم آسیب به محیط زیست وارد نشود هم خدمات و امکانات در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود، امر خبر را کار خطیر را شمشیری دو دم خواند که اگر صادقانه باشد آماج برخی تیرها قرار خواهد گرفت و اگر با حیثیت افراد بازی شود عواقب اخروی در بر خواهد داشت.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن