بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20123
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 شهریور 94 2:55 ب.ظ

عکس/ «جامانده» یعنی این

تصویری که پیش رو دارید، احتمالا در اواسط سال ۱۳۶۱ شمسی و در جبهه ی خوزستان به ثبت رسیده است. افراد حاضر در این نما، هنگام برداشته شدن آن، اعضای کادر «تیپ المهدی(صلوات الله علیه)» (از لشکر «فجر») به شمار می رفتند. از این جمع، امروز تنها «حاج علی فضلی» از توفیق شهادت محروم مانده […]

تصویری که پیش رو دارید، احتمالا در اواسط سال ۱۳۶۱ شمسی و در جبهه ی خوزستان به ثبت رسیده است. افراد حاضر در این نما، هنگام برداشته شدن آن، اعضای کادر «تیپ المهدی(صلوات الله علیه)» (از لشکر «فجر») به شمار می رفتند. از این جمع، امروز تنها «حاج علی فضلی» از توفیق شهادت محروم مانده است. سایرین به ترتیب عبارتند از:

*«یدالله کلهر» (متولد ۱۳۳۳ شمسی که به سال ۱۳۶۵ شمسی در عملیات «کربلای ۵» خلعت شهادت پوشید. وی در زمان شهادت، جانشینی فرماندهی «لشکر ۱۰ سیدالشهدا(صلوات الله علیه) را بر عهده داشت.)

*«حمیدرضا زرچینی» (متولد ۱۳۴۰ شمسی که به سال ۱۳۶۲شمسی در «عملیات خیبر» بال در بال ملائک گشود. وی در زمان شهادت، معاونت فرماندهی «گردان حبیب ابن مظاهر اسدی» از «لشکر۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)» را بر عهده داشت.)

*«محمدحسین(مهرداد) قلی نیا نوایی» (متولد ۱۳۴۵ شمسی که به سال ۱۳۶۵ شمسی در «عملیات کربلای ۵» پای بر بساط «عند ربهم یرزقون» نهاد.)

*«حسین راحت» (متولد ۱۳۳۷ شمسی که به سال ۱۳۶۲ شمسی در «عملیات خیبر» پنجه بر ایوان عرش گرفت. وی در زمان شهادت، فرماندهی یکی از محورهای عملیاتی «لشکر۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)» را بر عهده داشت.)

تنها جامانده‌ی این قاب، «حاج علی فضلی»، متولد ۱۳۴۷شمسی در شهرستان «تویسرکان» است که از نخستین روزهای آغاز «دفاع مقدس» تا پایان جنگ، در خطوط مقدم نبرد، حضور داشت و از عملیاتی‌ترین فرماندهان سال‌های مقاومت شناخته می شود و امروز به عنوان جانشین «سازمان بسیج مستضعفین» مشغول انجام رسالت انقلابی خویش است.

عکس/ «جامانده» یعنی این
برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن