بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20653
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 18 شهریور 94 12:28 ب.ظ

پاریابی به ثلاث خبر داد:

بازسازی و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان کنگان/ یک مرکز دیالیز مستقل در شهر احداث می شود

اختصاصی ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر کنگان از بازسازی، احیا و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی و همچنین احداث یک مرکز دیالیز مستقل در سطح شهر کنگان با همت یک شرکت بخش خصوصی به صورت رایگان خبر داد.

بخش دیالیز

به گزارش ثلاث، اوایل هفته جاری نماینده مردم جنوب استان و رئیس شورای اسلامی شهر کنگان به اتفاق کارشناسان بخش خصوصی از دیالیز بیمارستان کنگان بازدید نمودند که خروجی ان اتفاقات بسیار خوبی بود.

بخش خصوصی و خیر بنا به درخواست و پیگیری نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه برای این مهم ورود کرده اند.

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص این بزدید و خروجی آن به خبرنگار ثلاث گفت: گروهی تحت عنوان احیاگران بخش های دیالیز که در استان های متعدد و کلان شهرها سابقه کار دارند از بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی ره کنگان بازدید کردند و قرار شد به زودی این بخش را تحویل گرفته و بازسازی کنند.

وی افزود: کارشناسان گروه وابسطه به شرکت ” آرین پایا طب” پس از بررسی از بخش دیالیز بیمارستان کنگان اعلام کردند حدودا ۱۵ تخت را می توان در فضای موجود جانمایی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان عنوان کرد: کار این گروه این است که بخش های دیالیز را به استانداردهای خود نزدیک می کنند. بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی ( ره) کنگان از استاندارهای موجود فاصله زیادی دارد. به لحاظ سیستم و تجهیزات، دستگاه های کنونی این مرکز، به روز نیستند.

پاریابی با اشاره به اینکه تعداد دستگاه هایی که هم اکنون در بخش دیالیز بیمارستان کنگان وجود دارد به هیچ وجه با تعداد بیماران و مراجعین تناسب ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) چهار شهرستان به اضافه مسافران را نیز باید خدمات دهی کند، لذا امکانات مرکز نام برده، نمی تواند پاسخگوی این حجم بالا از مراجعین باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهت ورود این بخش خصوصی صاحب نام برای بازسازی بخش دیالیز کنگان، نیازمند مجوز رسمی وزارت بهداشت بودیم که جناب دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان، زحمت این موضوع را کشیدند و مجوز را از وزیر بهداشت و درمان جهت حضور این عزیزان به دیالیز بیمارستان کنگان گرفتند. انشالله به زودی کار بازسازی بخش دیالیز بیمارستان کنگان آغاز می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در ادامه گفت: با مذاکراتی که با مدیرعامل شرکت آرین پایا طب داشتیم، قرار شد این شرکت علاوه بر دیالیز بیمارستان، بخش مستقل دیگری را خارج از بیمارستان امام خمینی (ره) احداث کنند. این موضوع منوط به این است که زمینی جهت این کار در نزدیکی بیمارستان یا ساحل در اختیارشان گذاشته شود تا ساختمان را بسازند و آن را تجهیز کنند.

وی اضافه کرد: برای ساخت این بخش مستقل دیالیز، این شرکت هیچ گونه هزینه ای از بیمارستان، بهداشت و درمان و یا دانشگاه علوم پزشکی نخواهند گرفت؛ کارکرد آن ها با بیمه ها است. بیماران کلیوی که نیازمند دیالیز هستند، جز بیماران خاص محسوب می شوند که جز تعهدات بیمه ها است؛ ضمن اینکه این مجموعه و بخش خصوصیِ کنار آن، اهل خیر نیز هستند.

پاریابی یادآور شد: در خصوص جانمایی و زمین مورد نظر جهت احداث بخش دیالیز، شورای اسلامی شهر کنگان قول همکاری و همراهی داده است.

گفته می شود به احتمال فراوان تا قبل از پایان سال، بخش دیالیز بیمارستان کنگان بازسازی خواهد شد.

نظرات

  1. سلام says:

    درود بر شیخ موسی احمدی، نماینده فعال و دوست داشتنی مجلس شورای اسلامی

  2. پرسنل بیمارستان says:

    تجهیز بخش دیالیز بیمارستانها حتی طبق استانداردهای روز دنیا هم درجه و اعتبار یک بیمارستان بالا نخواهد برد چرا که درمان بیمار کلیوی در مرحله آخر نارسایی کلیه -همین کاری که دستگاهای دیالیز انجام میدهند-هیچ چشم انداز روشنی ندارد.حتی بهترین پیوند کلیه هم طبق یافته های علمی ۱۵ سال بیشتر کارایی ندارد. البته کمبودهای بخش دیالیز کنگان باید برطرف شود ولی به نظر میرسد راه اندازی بخش ام.آر.ای و نیز حضور جراح مغز و اعصاب باید در اولویت باشه. و نکته آخر اینکه جناب شیخ موسی احمدی امتحان خودش پس داده. دیگه این کارها نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.!!!

  3. .... says:

    سلام.پرسنل تحصیل کرده بیمارستان چرا داری یه عده افراد پیوند زده ناراحت وناامید می کنی.کاش تو دانشگاههای ما دو واحد درس طرز برخورد.معرفت انسانیت تدریس میشد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن