بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20843
تعداد نظرات:۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 24 شهریور 94 2:49 ب.ظ

شب گذشته رخ داد:

تجمع سیرافی ها در درمانگاه شهر/ کمبود امکانات و شبانه روزی نبودن درمانگاه عامل اعتراض/قول رفع مشکلات ظرف یک ماه

اختصاصی ثلاث- شب گذشته جمعی از جوانان سیرافی در اعتراض به کمبود شدید امکانات برای درمانگاه این شهر، در محل مذکور تجمع نموده و خواسته های خود را با مسئولین در میان گذاشتند؛ مسئولین نیز طی یک صورتجلسه متعهد شدند ظرف یک ماه موارد مورد تفاهم را حل کنند.

به گزارش، در پی درگذشت امجدی کارگر جوان شهرداری بندر سیراف به دلیل برق گرفتگی و کمبود امکانات پزشکی در محل درمانگاه این شهر، بعد از ظهر روز گذشته پس از تشییع و خاکسپاری نامبرده، در درمانگاه بندر سیراف تجمع کردند.

در این تجمع که شهردار و شورای اسلامی بندر سیراف و همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز حضور داشتند، جوانان سیرافی موضوع فقدان و کمبود برخی امکانات درمانگاه را به گوش مسئولین شهر رساندند.

علاوه بر کمبود شدید امکانات درمانی، موضوع شبانه روزی نبودن درمانگاه نیز از جمله اعتراضات و گلایه های سیرافی ها بود.

در پایان این جلسه طی صورتجلسه ای که بین شهردار  و شورای اسلامی و همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان به امضا رسید، متعهد شدند ظرف مدت یکماه یعنی تا پایان مهر ماه، درمانگاه بندر سیراف شبانه روزی  گردد و همچنین حداقل وسایل پزشکی و نیروی انسانی مورد نیاز جهت  شبانه روزی شدن درمانگاه مهیا گردد.

 

علی اکبر کمالیان نایب رئیس شورای شهر سیراف در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: مردم نسبت به امکانات درمانگاه سیراف شاکی و معترض بودند که کاملا هم حق با آن هاست. درمانگاه سیراف از امکانات اولیه هم برخوردار نیست.

وی خاطرنشان کرد: با ورود شورای اسلامی و شهردار و همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، موضوع موقتا ختم به خیر شد.

این عضو شورا اظهار داشت: طی یک صورتجلسه قرار شد، شورا و شهرداری، مبلغی در حدود پنجاه میلیون تومان بابت خرید وسایل پزشکی در اختیار درمانگاه قرار دهد. از طرفی دیگر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز متعهد شد تا درمانگاه سیراف را ظرف مدت یک ماه اینده با اضافه کردن یک پزشک و یک تکنسین، به درمانگاه شبانه روزی تغییر دهد؛ امبولانس درمانگاه نیز تجهیز شود.

 

—-

بخشی از درخواست سیرافی ها به شرح زیر است:

۱- تعداد کافی پزشک با تجربه جهت شبانه روزی شدن درمانگاه ( جهت شیفت شب و شیفت روز )

۲- تعداد نیروی کافی جهت کار در دو شیفت ( نیروهای شامل حسابدار، خدمات، راننده آمبولانس ، نگهبان ، پرستاران، داروخانه و … طبق چارت فعلی درمانگاه ، جهت شیفت شب نیز نیروی کافی بکار گیری گردد)

۳- مجهز کردن اورژانس درمانگاه به دستگاه های پزشکی از قبیل دستگاه تنفس، دستگاه ساکشن، دستگاه شوک و سایر دستگاه های پزشکی که برای یک واحد اورژانس ضروری است.

۴- ) تجهیز وسایل پزشکی برای آمبولانس درمانگاه و همچنین سرویس موتوری آمبولانس که قدرت جابجا شدن  لااقل خودش داشته باشد!

* جهت بکارگیری نیروهای درمانگاه تا آنجا که مقدور است حتما می بایست از نیروهای بومی استفاده گردد لذا شورای اسلامی و شهردار در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

* جوانان فهیم سیرافی اهل تخریب اموال عمومی و غیره نیستند ولی منتظرند پس از پایان زمان تعیین شده، طبق قرار امضا کنندگان، مشکلات رفع شود.

———————

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

 

تجمع سیرافی ها در درمانگاه ۱ (۱) [۶۴۰x480] تجمع سیرافی ها در درمانگاه ۱ (۲) [۶۴۰x480] تجمع سیرافی ها در درمانگاه ۱ (۳) [۶۴۰x480]

نظرات

  1. امیدواریم مسولین رسیدگی نمایند.

  2. صادق says:

    مامردم سیراف تمام قد پشت هم وشهردار وشورا هستیم تا به خواسته هامون برسیم

  3. سیرافی says:

    سایت وزین ثلاث، چرا بعد از این اعتراض و صورتجلسه، درباره بازداشت رئیس شورا وشهردار سیراف وچندین نفر از مردم بیچاره سخنی به میان نیومده است؟

  4. نوید says:

    واقعا ایول دارن مردم سیراف بازم کاشکی یکم کنگانی ها یاد می گرفتند

  5. انسان says:

    واقعاسیرافی درست میگن چرا واقعااوناحقشون این نبود

  6. شهروند سیرافی says:

    سلام و خسته نباشید سایت ثلاث
    شما اصحاب رسانه چون طبق اساس نامه و مجوز تان کار میکنید خواهشمندم نظراتی که حاوی توهین به مسئولین نیست را منتشر کن. خواهشمندم.
    در اون تجمع مردم فقط خواهان برطرف شدن مشکلات درمانگاه بودن و بس. همین . خدا وکیلی نه به کسی توهینی شد و نه اغتشاش و آشوبی بود و شیشه ای شکسته نشد . اصلا. خود کلانتری هم در جلسه حضور داشت. مردم عصبانی بودند که چرا این همه قول داده میشه ( فقط در مورد همین درمانگاه) و عمل نمیشه. وقتی در مورد آبادانی شهر قولی داده میشه و عمل نمیشه شاید به مردم فشاری نیاد اما نبود امکانات در درمانگاه باعث مرگ افراد زیادی شده که بر اثر حادثه نیاز فوری به دستگاه شوک یا تنفس و … داشته اند. از زمان مرحوم حسن صابر سال ۸۱-۸۲ تا الان هنوز دستگاه اکسیژن نداره. خداییش آدم باید چی بگه در کنار منابع عظیم نفت و گاز باشی و این همه مظلوم. این مسئول عزیز که از کنگان آمده بود صرفا مردم گفتن امضا کن قولت رو و عمل کن. ما دیگه باور نداریم. همین. حالا چند نفر رو گرفتن و بازداشت کردن به دلایل واهی…. تجمع امنیتی !!!
    خداییش این واژه ی “تجمع امنیتی” را تعریف کنید تا در هنگام خرید در دوشنبه بازار یا رفتن روی اسکله، خدای نکرده ندانسته نقضش نکرده باشیم!
    مسئولین باید به فکر مردم باشند و مردم ولی نعمت این نظامند.
    ما مردم سیراف تا آخرین قطره خون از این نظام حمایت کردیم و پشتیبان ولی فقیه خواهیم بود. اما مسئولین توجه بیشتری به مردم داشته باشند. نه اینکه وقتی نقدی صحیح به آنها می شود چند نفر رو میبرند.
    این یک جلسه با حضور شهردار و شورا بوده است، مگر شورا و شهردار هر شهری با مردمشان جلسه نمی گذارند. مگر در جلسه ی با شورا حلوا بهره میکنند خب نه ،معلوم است که یکی داد میزند ( نه فحش و توهین) یکی انتقاد میکند. این یه جلسه با شورا و شهردار بوده مبنی بر نبود امکانات درمانگاه. پس به شورش و … خواهشا تفسیر نکنید. و هر کس که از خودش حرفی در بیاورد توی گردنش است.
    حالا ببینیم تا ۲۳ مهر ماه وضع درمانگاه چه جوری میشه.. آیا تغییری حاصل میشه یا نه. اگه تغییری حاصل بشه که سر افرازیش برای خود مسئولین هست که قولی را که می دهند عمل میکنند و مردم برای آنها اهمیت دارد. وگر نه اگر اتفاق خاصی هم نیفتد که مردم دستشان به جایی بند نیست و اتفاق خاصی هم نمی افتد. ولی مردم می بینند که با آنها برای یه حق مشروع و لازم چگونه برخورد شد.
    لازم است که از امام جمعه محترم که این موضوع را در نماز جمعه منعکس کردند تشکر نماییم.

  7. علی says:

    مردم سیراف دیگه شورش رو در اوردن هر چی میشه میخوان دعوا بکنن . واقعا کار خوبی کردن اونایی که متخلف بودن رو بازداشت کردن .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن