بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21024
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 31 شهریور 94 8:12 ق.ظ

ملت ایران و دفاع مقدس

ثلاث – سکینه الماسی : هفته ی دفاع مقدس یادآور خاطرات ارزنده ی جوانان وایثارگران ایران اسلامی را پاس داشته و قدردان خوبانی هستیم که چون ستارگان در آسمان میدرخشند و چراغ راهمان بوده و هستند .

  • سکینه الماسی

هفته ی دفاع مقدس یادآور خاطرات ارزنده ی جوانان وایثارگران ایران اسلامی را پاس داشته و قدردان خوبانی هستیم که چون ستارگان در آسمان میدرخشند و چراغ راهمان بوده و هستند .

در تاریخ مبارزات ملتها و آنجایی که نماد حق و باطل را مرور میکنیم و حماسه حق طلبان را ورق میزنیم در هیچ جایی همانند شجاعت و رشادت و دلیری ایرانیان را سراغ نداریم شجاعت و رشادتی که ریشه در باورها و اعتقادات رزمندگان و سلحشورانی دارد که برای دفاع از خاک و شرف خود بی باکانه به دشمن می تازند و تا پای جان در راه دفاع از داشته هایشان ایستادگی میکنند .

شرح مبارزات قهرمانان ایرانی در کتابها و داستانهای زیادی مورد مطالعه و تمجید همگان قرار گرفته و شرح رزمشان بعنوان پهلوانانی که همواره می درخشند سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده و میشود از حماسه و شجاعت آرش کمانگیر تا سردارانی که نام و یادشان عزت و غرور ایرانی را به نمایش میگذارد .

اوج این رشادتها به سالهایی میرسد که در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بعنوان دفاع مقدس نامگذاری شد . حماسه ی باشکوه یلان صف شکنی که در مقابله با رژیم بعث عراق به فرماندهی صدام و حمایت اکثر کشورها ، هشت سال کشور ما را درگیر جنگی ناخواسته و نابرابر نمود .

جنگی که ملت ما که هنوز لبخند پیروزی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را برلب داشت در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد حمله قرار گرفت و بمبارانها و هدف موشک قرار گرفتن مناطق مسکونی در اکثر شهرها و بخصوص شهرهای مرزی ما تا مدتها طعم ملتمان را تلخ نمود اما حضور جوانان و نوجوانان در مناطق جنگی بعنوان رزمنده و کمک رسانی مردم در پشت جبهه ، خاطرات زیبابی را رقم زد و هرچند ثمره و پایان شیرینی داشت اما خونبهایش هزاران شهید و آزاده و جانباز بودند که امروز بعنوان سندافتخار کشور اسلامی ما و بعنوان ایثارگران در جامعه میدرخشند و ما به وجودشان افتخار می کنیم .

حماسه هشت سال دفاع مقدس که یادگار رهبری های پیامبر گونه امام خمینی (ره) و اتحاد ملت و سرافرازی سرفرازان بود همواره بعنوان سالهای شور و شعور در ذهن ملت ایران و همه ی ملتهای آزاده جهان ماندگار است و برماست تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی حماسه آفرینان سالهای دفاع مقدس ، و با پیروی از رهبر فرزانه و با همدلی در کنار هم برای سربلندی کشورمان بکوشیم و عزت و غرور ملی خود را با هدف توسعه و آبادانی ایران عزیز در سطح دنیا معرفی کنیم .

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن