بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2106
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 تیر 93 0:58 ق.ظ

خانه ملت

عدم وجود راه های مواصلاتی مناسب در بوشهر

ثلاث:نماینده مردم کنگان در مجلس گفت: در سفرهایی که رئیس جمهور سابق به استان بوشهر داشت، پروژه هایی برای راه های استان تعریف شد که وزارت نفت هم اعتبار آن را تأمین کرد اما از سوی وزارت راه و شهرسازی هیچ فعالیتی در این زمینه آغاز نشد. به گزارش ثلاث ؛ موسی احمدی در گفت […]

ثلاث:نماینده مردم کنگان در مجلس گفت: در سفرهایی که رئیس جمهور سابق به استان بوشهر داشت، پروژه هایی برای راه های استان تعریف شد که وزارت نفت هم اعتبار آن را تأمین کرد اما از سوی وزارت راه و شهرسازی هیچ فعالیتی در این زمینه آغاز نشد.

به گزارش ثلاث ؛ موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، مسئله راه های ارتباطی دیر، کنگان و جم را یکی از اصلی ترین مشکلات منطقه دانست و اظهار کرد: راه های موجود در هر استان نقش زیرساختی در آن منطقه را دارد که موجب اثرگذاری، پیشرفت و تعالی یک مجموعه می شود اما متأسفانه در استان بوشهر با مشکلات عدیده ای در این زمینه روبرو هستیم.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در سفرهایی که رئیس جمهور سابق به استان بوشهر داشت، پروژه هایی برای راه های استان تعریف شد که یکی از آنها جاده دیر به بوشهر بود که وزارت نفت هم اعتبار آن را تأمین کرد اما از سوی وزارت راه و شهرسازی هیچ فعالیتی در این زمینه آغاز نشد.

وی افزود: همچنین درباره احداث جاده میانی بردستان به آبدون که یکی از خواسته های به حق مردم منطقه است متأسفانه روند محسوسی نداریم و عملکرد پیمانکار مربوطه نیز بسیار کند صورت می گیرد.

احمدی در ادامه به مشکلات جاده دوراهی دیر تا جاشهر اشاره کرد و گفت: درباره ساخت این دوراهی نیز هنوز اقدامی صورت نگرفته است همچنین ساخت و ساز راه بندو به استان هرمزگان به علت ضعف عملکرد وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار متوقف شده که این در حالی است که وزارت نفت در این زمینه اعتبار خوبی را اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: کمربندی کنگان به دوراهک یکی از شاهرگ های حیاتی منطقه است که بار سنگین ترافیکی شهر کنگان را با توجه به صنعتی بودن منطقه بر می دارد که آن نیز در حال حاضر به علت شرایط نامناسب تعطیل شده است که البته با نشستی که اخیرا با معاون وزیر راه و شهرسازی داشتیم قرار شد، اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به مشکلات آب آشامیدنی منطقه اشاره و عنوان کرد: آب آشامیدنی منطقه از مسیر آب کوثر تهیه می شود از این رو مشکل کیفی و بهداشتی ندارد اما از لحاظ کمی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم که طی جلسه ای که امروز با مدیرکل امور آب خواهیم داشت به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

احمدی به جلسه روز گذشته فرماندار کنگان و رئیس سازمان شیلات اشاره کرد و در این رابطه گفت: طی این جلسه قرار شد به مشکلات موجود درباره اسکله های برک، شیرینو و کنگان رسیدگی شود چرا که این اسکله ها ظرفیت صیادی خود را از دست داده اند که نیاز به بازنگری های جدی دارد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه در زمینه برق یادآور شد: در خصوص مشکلات برق منطقه نیز با مهندس فلاحتیان، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو و مدیر برق استان فارس که تأمین کننده اصلی برق استان بوشهر است جلساتی داشته ایم و مذاکراتی کرده ایم تا مشکلات برق منطقه حل شود.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی در پایان به جلسه روز آتی معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است شهرداران شهر کنگان، دیر، بردستان، ریز و دوراهک در جلسه ای که روز فردا با مهندس خندان دل، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور خواهند داشت پیرامون امور وسایل نقلیه و وام هایی که در این مورد نیاز است اختصاص داده شود، صحبت کنند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن