بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2108
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 تیر 93 1:09 ق.ظ

خانه ملت

استکبار جهانی به دنبال تجزیه عراق است

ثلاث : نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملّت، خواهان اتحاد و یکپارچگی گروه های مختلف سیاسی عراق شد و گفت: روزشکل گیری اتحاد عراقی ها ، روز شکست استکبار جهانی خواهد بود و دست نشانده های آمریکا با مشکل مواجه خواهند شد. به گزارش ثلاث ؛ موسی احمدی در […]

ثلاث : نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملّت، خواهان اتحاد و یکپارچگی گروه های مختلف سیاسی عراق شد و گفت: روزشکل گیری اتحاد عراقی ها ، روز شکست استکبار جهانی خواهد بود و دست نشانده های آمریکا با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش ثلاث ؛ موسی احمدی در رابطه با جلسه ناموفق پارلمان عراق که برای انتخاب نخست وزیر این کشور تشکیل شده بود گفت: پارلمان عراق از طیف های گوناگونی تشکیل شده است و هرکدام از یک نقطه الهام می گیرند و در این وضعیت سرویس های اطلاعاتی غربی و آمریکایی مانع شکل گیری یک انسجام و اتحاد در میان عراقی ها می شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در عراق حاکم است باید به سوابق این منطقه نگاه کنیم که استعمار توانسته در آن شکاف ها و اختلافاتی ایجاد کند و امروز دراین رابطه از یک سو شاهد فعالیت های تروریستی داعش در عراق هستیم واز سوی دیگر اقلیم کردستان هم  با پیشنیه تاریخی تجزیه طلبی خاص منافع خود را از آشوب در عراق دنبال می‌کند.

موسی احمدی در رابطه با اختلاف میان گروه های شیعه نیز گفت: در روزهای پس از سقوط صدام حسین هم این اتفاق افتاد و گروه های شیعه راه های مختلفی انتخاب کردند که همان زمان هم این دسته بندی ها دغدغه هایی را برای دلسوزان عراق اسلامی شد.

به نظر این نماینده مجلس شورای اسلامی، تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی آن است که ایران را به عنوان الگوی عملی خود انتخاب کنند و روی رهبری واحد اتفاق نظر و وحدت داشته باشند، به خصوص امروز که آیت الله سیستانی به عنوان یک رهبر در عراق است و توانسته گروه های مختلف اهل تسنن و اهل تشیع را علیه داعش بسیج کند.

وی در ادامه با اشاره به آشوب هایی که هواداران محمود الصرخی در شهر مقدس کربلا مرتکب شدند، بر این نکته تاکید کرد که استکبار جهانی از شیعیان غافل نبوده است و مراجعی را برای روزهای بحرانی ساخته و پرداخته اند تا افرادی را به عنوان مرجع در مقابل مراجع عظام قرار دهد و سیاست مذهب علیه مذهب را دنبال کنند تا تا به نتایج دلخواه خود برسد.

موسی احمدی همچنین در تشریح وضعیت اقلیم کردستان  گفت: موضوع استقلال کردستان متعلق به امروز نیست اما کردها بایکدیگر اتفاق نظر ندارند و طالبانی ها و بارزانی ها یکدیگر را به رهبریت قبول ندارند و سال هاست دنبال استقلال هستند که محقق نشده و در آینده نیز ممکن نیست.

موسی احمدی گفت: قطعا استکبار جهانی، دنبال این هستند که عراق تجزیه شود و حتی در شهرها نیز اختلاف وجود داشته باشد تا به مقاصد شوم خود برسد. این موضوع طرحی است که در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی با برخی احزاب جدایی طلب در کردستان ایران دنبال شد اما از آنجایی که در ایران رهبری واحد وجود دارد و مردم پذیرفتند از یک رهبر واحد سیاسی پیروی کنند ؛ این توطئه به نتیجه نرسیده است.

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن