بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21252
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 3 مهر 94 8:17 ق.ظ

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مرگ زائر جمی در حادثه «منا»/ ۹ حاجی بوشهر مفقود شدند+ عکس

ثلاث: امسال ۸۰۷ زائر از استان بوشهر در قالب ۵ کاروان به سفر حج تمتع رفتند که ۵۳ درصد از زائران را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. تاریخ برگشت اولین کاروان نیز ۶ مهرماه اعلام شده است.

ثلاث: امسال ۸۰۷ زائر از استان بوشهر در قالب ۵ کاروان به سفر حج تمتع رفتند که ۵۳ درصد از زائران را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. تاریخ برگشت اولین کاروان نیز ۶ مهرماه اعلام شده است.

ثلاث: خبرهای غیر رسمی از مرگ یکی از حجاج هم استانی در فاجعه امروز «منا» حکایت دارد.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس؛ در آمار اولیه ای که سازمان حج و زیارت از جانباختگان حادثه امروز منتشر کرده، نام محمد خندان اهل شهرستان جم هم دیده می شود.

وی که متولد روستای جم چشمه شهرستان جم و از مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا سپاه می باشد که با کاروان شماره ۲۴۰۳۷ از استان فارس اعزام شده بود.

تصویر مقابل، مربوط به این زائر جمی در حین انجام مناسک حج تمتع امسال است.

۹ حاجی استان مفقود شده اند

جانشین حج وزیارت استان بوشهر در همین خصوص گفت: بر اساس اطلاعات واصله از کاروان‌های مختلف استان بوشهر در مکه مکرمه در حادثه ناگوار سرزمین منا ۹ نفر از حجاج استان بوشهر مفقود شده‌اند.

مهدی صداقت شامگاه پنج‌شنبه افزود: ۲ نفر از حاجیان مفقودی مربوط به کاروان اهل سنت به سرپرستی علی رحمانی به شماره ۱۶۰۱۱ و هفت مفقود دیگر مربوط به کاروان عبدالرسول میگلی‌نژاد به شماره کاروان ۱۶۱۳۳ است.

صداقت در گفتگو با تسنیم بیان کرد: تعدادی از حجاج استان بوشهر مصدوم شدند که در مراکز درمانی مکه مکرمه در حال مداوا هستند.

مرگ یکی از حجاج دیر تایید نشد

همچنین در فضای مجازی از جمله برخی گروههای مرتبط با خبرنگاران، هویت یکی از جابناختگان حادثه امروز به نام “مصطفی موسوی” از کاروان شماره ۲۹۰۱۲ مربوط به شهرستان دیر اعلام شده بود، اما پیگیری های تلفنی «خلیج فارس» با مدیر یکی از کاروان های استان که در عربستان حضور دارد مشخص کرد این شماره کاروان مربوط به بوشهر نبوده است.

۸۰۷ زائر بوشهر در خانه خدا

امسال ۸۰۷ زائر از استان بوشهر در قالب ۵ کاروان به سفر حج تمتع رفتند که ۵۳ درصد از زائران را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

آنها یکم شهریورماه به عربستان اعزام شده و برگشت اولین کاروان نیز ششم مهرماه می باشد.

ناتوانی عربستان در مدیریت حج

شایان ذکر است امروز صبح و در پی مسدود شدن دو مسیر تردد حجاج در سرزمین منا توسط ماموران سعودی و ازدحام جمعیت در مسیرهای دیگر، صدها تن کشته و مجروح شد که براساس آخرین آمارها شمار تلفات به ۸۲۰ نفر و مجروحان نزدیک به هزار نفر رسیده است.

در این سازمان حج و زیارت، تاکنون تلفات زائران ایران را ۹۰ تن و مجروحان نیز ۶۰ نفر اعلام کرده است.

روز چهارشنبه همین هفته نیز کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که ۲۰۴ نفر از حجاج کشورهای آفریقایی به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

از زمان آغاز مناسک حج تا کنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در روز ۱۱ شهریور نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن ۱۱۸ نفر از جمله ۱۱ ایرانی منجر شد.

در حادثه‌ای دیگر آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه ۱۵۰۰ نفر از حاجیان شد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حمید says:

    خدا رحمتشون کنه
    خدا همین جاست.. مکه و عربستان بهانه است.
    اما باز هم مردم به این کشور سفر خواهند کرد. خدا با چه زبونی باید بهتون بگه مکه نرررررین. حالا دلتون خوش شد این اتفاقات افتاد.

  2. خندان says:

    با سلام.جناب مهندس خندان زنده هستند

  3. ناشناس says:

    باسلام.جناب مهندس زنده هستند

  4. محمد says:

    هرکس میره حج و پولش رو توی جیب آل سعود جنایتکار و نوکر صهیونیسم میریزه در تمام جنایات و تروریسم در جهان شریکه.شما اگه میخوای به خدا برسی به چهارتا جوون دم بخت کمک کن،دست چندتا بچه یتیم رو بگیر،از فقرا دلجویی کن نه اینکه پولتو میریزی تو حلق سگ وهابی سعودی.
    مرگ بر سعودی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن