بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21301
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 4 مهر 94 11:15 ق.ظ

از 7 نفر مفقود شده استان بوشهر:

بیشترین مفقودشدگان منا از کاروان کنگان هستند+ اسامی مفقود شدگان استان بوشهر

ثلاث- ۱۳۱ ایرانی کشته و ۸۵ نفر مصدوم شده‌اند/ نیجریه با ۶۰۰ کشته در صدر/ کدام استان ها بیشترین کشته و مجروح را داشتند؟/ زنان ایرانی چگونه نجات یافتند؟

خلیج فارس: ۳۶۶ زائر ایرانی در حادثه منا مفقود شده اند که از این تعداد ۷ نفر مربوط به استان بوشهر می باشند.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس براساس آمار اولیه ای که پنج شنبه شب توسط جانشین مدیرکل حج و زیارت بوشهر در اختیار رسانه ها قرار گرفت، ۹ تن از زائران استان بوشهر در فاجعه منا مفقود شده بودند.

اما پیش از ظهر جمعه همین مقام مسئول خبر داد که دو تن از زائران استان به نام های محمد عبداللهی و محمد علی‌پور از کاروان عبدالرسول میگلی نژاد پیدا شده اند.

به گفته وی تلاش برای یافتن خبری از وضعیت ۷ زائر مفقود استان ادامه دارد.

اسامی مفقودان استان

سازمان حج و زیارت در ساعات پایانی جمعه شب اسامی ۳۶۶ تن از مفقودان ایرانی حادثه منا را اعلام کرد که نام ۷ زائر استان بوشهر هم در آن به شرح زیر دیده می شود:

کاروان ۱۶۱۳۳ به مدیریت رسول میگلی نژاد

غلام حسین بارانی (کنگان)
علی گمارلو (کنگان)
خلیل فرح (کنگان)
محمد کامل (جم)
حسین عیوضی (تنگستان)

کاروان ۱۶۰۱۱به  مدیریت محمد عبدالهی مربوط به اهل تسنن

عبدالرحمن لطیفی (کنگان)
عبدالعزیز نساج (عسلویه)

گفتنی است امسال ۷۹۶ زائر از استان بوشهر در قالب ۶ کاروان به سفر حج تمتع رفتند که ۵۳ درصد از زائران را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

آنها یکم شهریورماه به عربستان اعزام شده و برگشت اولین کاروان نیز ششم مهرماه می باشد.

افزایش آمار جانباختگان حادثه منا به 2000 نفر/ ۳۶۵ زائر ایرانی مفقود هستند

اطلاعی از وضعیت مفقود شدگان نداریم

سرپرست حجاج ایرانی جمعه شب در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: از ۳۹۵ زائر مفقود ایرانی ۳۰ نفر پیدا شدند ولی هنوز ۳۶۶ زائر دیگر مفقود هستند و اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر افزود: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت زائران مفقود شده نداریم اما اعلام آمار مفقودان به هیچ وجه به معنای فوت آنها نیست .

قاضی عسکر ادامه داد: علت اینکه اطلاعات سازمان حج و زیارت از وضعیت زائران دقیق نیست این است که از بعد از ظهر پنجشنبه به نیروهای کشورمان برای پیگیری وضعیت زائران دسترسی نمی دهند اما قرار شده است بعد از نماز عشا جمعه افرادی را به عنوان نماینده کشورمان برای پیگیری امور بپذیرند و دسترسی های لازم را ایجاد کنند.

در جریان فاجعه منا تاکنون ۱۳۱ ایرانی کشته و ۸۵ نفر مصدوم شده اند.

در کل بیش از ۲ هزار زایر در این حادثه کشته و همین رقم نیز زخمی شدند. امسال ۲ میلیون زائر برای اعمال حج تمتع در عربستان به سر می بردند.

کشته های فاجعه منا به ۲ هزار نفر رسید

در حالی که منابع سعودی تعداد کشته شدگان حادثه منا را ۷۱۷ نفر اعلام می کنند، جمع آمار قربانیان کشورهای  مختلف به نقل از مقام ایرانی نشان می دهد که تعداد تلفات بسیار بیش از این عدد است.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران در تماس تلفنی از مکه با شبکه ۲ سیما آخرین آمار جان باختگان را که حاصل تجمیع آمار اعلامی کشورهای مختلف است را نزدیک به ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد.

سعید اوحدی گفت: کشور نیجریه در این حادثه ۶۰۰ کشته داشته است. مصری ها و پاکستانی های زیادی در این حادثه جان خود را از دست داده اند. ۱۳۱ ایرانی هم در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند.

بدین ترتیب، تنها آمار کشته شدگان ایرانی و نیجریه ای ، رقمی بالاتر از آمار ادعایی سعودی ها  می شود که با افزودن تلفات سایر کشورها، تعداد قربانیان به نزدیک ۲۰۰۰ نفر می رسد.

اوحدی درباره وسعت حادثه گفت: هم اکنون تریلی های یخچال دار که حامل اجساد کشته شدگان هستند در برابر سردخانه های عربستان متوقف هستند و تعداد قربانیان آنقدر زیاد است که هنوز نتوانسته اند آنها را در سردخانه ها تخلیه کنند.

بیشترین فوتی های ایران از کدام استان ها بودند؟

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۱ حاجی ایرانی کشته و ۸۵ نفر نیز زخمی شده اند، گفت: اکثر فوتی های ایرانی در این حادثه از استان های خراسان رضوی، گلستان، مازندران و لرستان هستند. بیشتر مجروحان و مفقودان ایرانی هم از این چهار استان هستند زیرا در لحظه حادثه ، کاروان های این استان ها در مرکز حادثه قرار داشتند.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، تعداد مجروحان هم به حدی زیاد است که علاوه بر بیمارستان های مکه ، تعدادی از مجروحان به شهرهای دیگری مانند ریاض و طائف انتقال داده شده اند و ما در حال کسب مجوز از مقامات عربستانی برای رفتن به بیمارستان های این شهرها هستیم تا بتوانیم مفقودان ایرانی را در این شهرها بیابیم.

حجاج ایرانی: وضعیت “متا” نابسامان است

عصر ایران هم نوشت: در همین حال برخی حجاح ایرانی که در منا هستند، در گفتگو با رسانه ها از وضعیت نابسامان حاکم بر منا خبر دادند.

به گفته آنها، هم اکنون بسیاری از حاجیانی که در حادثه منا آسیب ندیده اند، به ویژه حجاج سالخورده و بانوان، بر اثر استرس ناشی از آن واقعه حال مساعدی ندارند و تیم های پزشکی در حال رسیدگی به این افراد هستند. با این حال، با توجه به این که تمرکز امدادرسانی ها به مصدومان حادثه است، رسیدگی به حجاج دیگر در اولویت قرار ندارد.

همچنین درباره این که چرا قریب به اتفاق کشته شدگان حادثه منا را مردان تشکیل می دهند کسب اطلاع شد که طبق روال، بانوان در ساعات نخستین صبح و به طور جداگانه به سمت محل برگزاری مراسم رمی جمرات برده شدند و لذا در لحظه وقوع حادثه،تقریباً همه حاجیان حاضر در محل را مردان تشکیل می دادند.

برچسب ها: ,

نظرات

  1. ناشناس says:

    اقای فرخ هم خدا رو شکر پیدا شدند

  2. ناشناس says:

    محمد کامل مثل اینکه دیروز پیدا شده

  3. ناشناس says:

    اقای لطیفی و نساج از اهالی جزیره خارگ هستند که در کاروان کنگان و عسلویه بودن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن